کد خبر : 38392 / /
/

کالابرگ | کالابرگ دولت رئیسی

تغییرات بزرگ در پرداخت یارانه نقدی از خرداد ماه | تخفیف برای کالابرگ بگیران | کالابرگ 2 برابر یارانه نقدی

وزیر رفاه گفت: بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

تغییرات بزرگ در پرداخت یارانه نقدی از خرداد ماه | تخفیف برای کالابرگ بگیران | کالابرگ 2 برابر یارانه نقدی

کالابرگ | اجرای طرح   کالابرگ از بهمن ماه سال گذشته در برخی استان های کشور به شکل آزمایشی آغاز شد اما به مرور در اسفندماه به کل کشور به ویژه استان تهران تعمیم داده شد. بحث  کالابرگ الکترونیک و یا کوپن در سال‌های اخیر بارها در جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و یا حمایت از مردم جهت تامین کالاهای اساسی مطرح شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.​مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح کالابرگ به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را خریداری کنند. آخرین اخبار در مورد کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید

وزیر رفاه گفت: بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درباره بیمه کاگران ساختمانی گفت: ماه بهمن سال ۱۴۰۱ طرحی در مجلس تصویب شده و به دولت ابلاغ کرد اما نمایندگان در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، طرح اصلاحی دادند و امیدواریم هرچه خیر است به تایید برسد و هرچه قانون شود ما اجرا می‌کنیم.

وی درباره کالابرگ‌ها گفت: آنچه وظیفه وزارت رفاه است، راه‌اندازی سامانه است و این سامانه در سراسر کشور راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار واحد صنفی متصل شدند؛ اگر این طرح را اجرا کنیم، هر فروشگاه در بازه ۲۰ روزه ۲۰ تراکنش خواهد داشت.

مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ بستر کالابرگ فراهم است و به محض تامین منابع، در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی درباره حقوق بازنشستگان هم بیان کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مرمت شد و به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه و ابلاغ شد. برای مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین‌ماه آنان، از دیروز پرداخت‌های اردیبهشت شروع شده است. حقوق تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آن‌ها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون در پاسخ به پرسشی پیرامون بیمه کارگران ساختمانی، عنوان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن‌ماه گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت هم ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی درباره بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرده است. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی داده‌اند؛ امیدواریم آنچه خیر و مصلحت است به تصویب برسد و ما اجرایی خواهیم کرد.

وزیر کار خاطر نشان کرد: وقتی از بیمه صحبت می‌شود بعضا فکر می‌کنند که دولت خودش قانون وضع می‌کند، یا آیین‌نامه دولت است؛ در حالی‌که همه این‌ها بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی است که تشریفات قانونی آن طی و به دولت ابلاغ شده است. رئیس‌جمهور هم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

کالابرگ

جزئیات جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین، طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی‌ می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

این طرح که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند لذا مردم و متقاضیان مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است و مردم به ‌عنوان مصرف‌کننده نهایی با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۰ قلم کالای اساسی پرمصرف شامل شیر، پنیر سفید، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج و با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

سرپرستان خانوار از طریق اپلیکیشن "شما" می‌توانند ریز تراکنش‌های خرید خود را از طریق کالابرگ مشاهده کنند. همچنین فروشگاه‌ها می‌توانند برای پیوستن به طرح کالابرگ الکترونیکی نرم افزار شما (شبکه ملی اعتبار) را از طریق نرم‌افزارهای بازار، مایکت یا سایت فارا به نشانی https://sfara.ir/ دانلود کرده و فروشگاه خود را در این طرح ثبت کنند تا فهرست فروشگاهی متقاضی در اختیار شرکتهای پرداخت قرار گیرد.

پیشتر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی سامانه کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور و اتصال حدود ۵۰ هزار فروشگاه اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیر زنجیره‌ای به این سامانه خبر داده و گفته بود: هنوز تصمیم جدیدی درخصوص شیوه‌ها و بسته‌های جدید اتخاذ نشده و مردم می‌توانند به صورت اعتباری حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی خود خرید اعتباری داشته باشند.

طرح کالابرگ الکترونیکی که از ۱۵ اسفندماه با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرایی شده اکنون در بین مردم شناخته شده و جای خود را در میان اقشار متوسط و کم درآمد باز کرده است. بر همین اساس دولت در راستای توسعه این طرح مشوق‌های جدیدی پیش‌بینی کرده و با توجه به استقبال دهک‌های کم درآمد و متوسط در حال تهیه بسته جدید حمایتی در قالب طرح کالابرگ الکترونیک است.

کالابرگ افزایش تعداد فروشگاه‌های خرید اعتباری تا پایان خرداد

شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) به عنوان مجری طرح درصدد است که تا پایان اردیبهشت امسال تعداد فروشگاه‌های ارائه دهنده خرید اعتباری را به ۵۰ هزار فروشگاه برساند و در پایان خرداد ماه به بیش از ۶۰ هزار فروشگاه افزایش دهد.

آنطور که هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفته دهک‌های درآمدی سه تا پنج بیشترین استقبال از این طرح را داشته‌اند و بیشترین میزان خرید اعتباری پس از این عده توسط دهک‌های یک و دو انجام شده است.

به گفته وی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون نزدیک به ۵۰ هزار فروشگاه در سراسر کشور به برنامه کاربردی «شما» (فارا) یا سایت SHOMA.SFARA.IR متصل شده‌اند و یارانه‌بگیران می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها خرید اعتباری خود را انجام دهند.

افزوده شدن اقلام جدید پروتئینی و ماهی به کالابرگ

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) همچنین از اضافه شدن اقلام پروتئینی به ۱۰ قلم کالای طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و افزود: در بسته حمایتی جدید، مشوق‌ها و اقلام جدیدی از جمله اقلام پروتئینی، ماهی و حبوبات و حتی گوشت به منظور حفظ و ارتقای سلامت جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر درنظر گرفته شده که به اقلام ۱۰ گانه موجود در طرح اضافه خواهد شد.

وی در عین حال با اعلام واریز یارانه خردادماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیکی، گفته است: یارانه بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی خود را خریداری کنند ضمنا چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

به گفته مجری طرح کالابرگ الکترونیک در قالب این طرح بالغ بر ۵۰ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند که برنامه شرکت فارا رساندن تعداد فروشگاه‌های ارائه دهنده خرید اعتباری به بیش از ۶۰ هزار فروشگاه تا پایان خرداد ماه سال جاری است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.