کد خبر : 35292 / /
/

کالابرگ | کالابرگ دولت رئیسی

سورپرایز رئیس جمهور با این خبر کالابرگی | این خانوارها هم یارانه می گیرند هم کالابرگ | یارانه این دهک ها 2 برابر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد و گفت: پیوستن به این طرح کاملاً داوطلبانه است.

سورپرایز رئیس جمهور با این خبر کالابرگی | این خانوارها هم یارانه می گیرند هم کالابرگ | یارانه این دهک ها 2 برابر شد

کالابرگ | استفاده از این طرح کالابرگاجباری نیست بلکه فرد می تواند یا کالا بخرد یا از حساب برداشت کند؛ این کالابرگالکترونیکی با کوپن تفاوت اساسی دارد.با تصمیم جدید دولت نحوه خرید در کالابرگ به این نحو است که در این طرح، اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می‌توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد.آخرین اخبار در مورد کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان جزئیات طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد و گفت: پیوستن به این طرح کاملاً داوطلبانه است.

حسینعلی خواجه‌مظفری اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون در یک استان کشور(هرمزگان) اجرا شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده چند استان دیگر نیز به این طرح پیوستند که گلستان از جمله این استان‌ها است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای طرح کالابرگ یارانه نقدی حذف می‌شود، پاسخ داد: اجرای طرح کالابرگ به معنای حذف یارانه‌ها نیست. پیوستن مردم به این طرح کاملاً داوطلبانه است و افراد در صورت عدم تمایل می‌توانند در این طرح شرکت نکنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه طرح کالابرگ الکترونیک صرفاً برای سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر است، افزود: با اجرای این طرح به هیچ عنوان یارانه نقدی حذف نمی‌شود، این یک طرح ملی است و قطعاً دولت در آینده برای آن برنامه دارد.

مظفری تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در راستای طرح شبکه ملی اعتبار انجام می‌شود و تنها برای ۱۰ قلم کالا است که در فروشگاه‌های مخصوص عرضه می‌شود.

وی به مزیت‌های طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح قیمت اقلام در فروشگاه‌های مورد نظر بر مبنای قیمت در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است، همچنین افراد می‌توانند از یارانه ماه‌های آینده خود خرید انجام دهند به عنوان مثال در حال حاضر که در اسفند ماه قرار داریم، می‌توانند از یارانه فروردین ماه خرید داشته باشند؛ البته در حال حاضر هنوز این مزیت به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک هیچ خللی در پرداخت یارانه نقدی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کنترل نقدینگی و تورم نیز اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ۱۰ قلم کالا در طرح کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، قند، شکر، ماکارونی، پنیر، ماست کم‌چرب و شیر خام است و تاکنون قزوینی‌ها بیشترین استقبال را از این طرح داشتند./ایسنا

 تثبیت قیمت‌ها از مزایای کالای برگ است

فرماندار اصفهان گفت: دولت تلاش می کند که توزیع عادلانه صورت پذیرد و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کند و کمترین فشاری به مردم وارد نگردد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در جلسه طرح کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند که سفره مردم کوچک نشود، اظهار داشت: دولت تلاش می‌کند که توزیع عادلانه صورت پذیرد و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کند و کمترین فشاری به مردم وارد نشود.

وی با اشاره به مزایای متعدد کالابرگ الکترونیکی، افزود: تثبیت قیمت‌ها و هدفمند و بهینه شدن مصرف یارانه، ازجمله مزایای کالابرگ الکترونیک است که بایستی تلاش کنیم این اقدام توأم با موفقیت باشد.

احمدی تأکید کرد: اصناف باید به درستی در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی توجیه شوند و آگاهی کامل و گفتمان درستی در این خصوص داشته باشند.

فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: به صورت شهرستانی نشستی مشترک با دهیاران و فروشگاه‌های تعاون روستایی برگزار و طرح کالابرگ الکترونیکی و دیگر موضوعات برای آنها تشریح و تبیین شود.

این خانوار ها هم یارانه نقدی می گیرند هم کالابرگ !

دهنوی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست.

 سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی نوشت: هم‌زمان با این نابسامانی‌های اقتصادی و فشارهای ارزی، حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر، مهم‌ترین اولویت کشور است.

دولت باید علاوه بر یارانه نقدی، به مردم کالابرگ بدهد تا تامین حداقل نیازهای سفره این اقشار، آسیب نبیند./بازار

این استان به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: کالابرگ الکترونیک شامل 10 قلم کالا و استفاده از آن داوطلبانه است.

حسینعلی خواجه مظفری شامگاه یکشنبه هفتم اسفندماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک که پیش از این در چهار استان به صورت آزمایشی اجرا شده بود، قرار است در گلستان نیز هم زمان با سراسر کشور اجرا شود.

طرح  کالابرگ الکترونیک شامل  افرادی می شود

وی با بیان اینکه طرح  کالابرگ الکترونیک شامل  افرادی می شود که مشمول دریافت یارانه هستند، گفت: استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه است و اگر کسی تمایل نداشت می تواند از این طرح استفاده نکند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ۱۰ قلم کالای این طرح شامل شیر معمولی و کم چرب، ماست کم چرب، مرغ و تخم مرغ، روغن مایع، ماکارانی، قند، شکر و برنج است، خاطرنشان کرد: مزیت طرح کالابرگ الکترونیک نسبت به دریافت یارانه نقدی این است که افراد پولی که الان در حساب آن ها نیست را می توانند هزینه کنند به این معنی که اگر برای فروردین ماه نیاز به کالایی داشتند، می توانند سهم فروردین خود را در اسفند ماه خرید کنند.

خواجه مظفری با اشاره به اعلام جزئیات طرح در روزهای آتی، تصریح کرد: به زودی به اطلاع مردم می رسانیم که از چه فروشگاه هایی می توانند با استفاده از کالابرگ الکترونیک خرید کنند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.