کد خبر : 45642 / /
/

کالابرگ | کالابرگ یا کوپن

سورپرایز فوق العاده برای افرادی که کالابرگ می گیرند | یارانه تشویقی این افراد واریز شد

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون با بیان اینکه شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، گفت: اگر هر فرد مشمول استفاده از کالابرگ یعنی دهک‌های یک تا هفت ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی می‌گیرد.

سورپرایز فوق العاده برای افرادی که کالابرگ می گیرند | یارانه تشویقی این افراد واریز شد

کالابرگ جای یارانه نقدی را گرفت کالابرگ در دولت رئیسی برای همه یارانه بگیران در سراسر کشور به صورت اعتبار یارانه ای در حساب سرپرستان خانوار شارژ می شود یارانه بگیران یک ماه زودتر با کالابرگ میتوانند کالاهای اساسی خرید کنند  | مبلغ هر کالابرگ برای خانوارها متغیر است آخرین خبر ها درباره کالابرگ را اینجا بخوانید.

معاون وزیر کار گفت: تاکنون 145 هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در طرح کالابرگ الکترونیکی مشارکت داشته اند.

کار و رفاه اجتماعی، علیرضا عسگریان اظهار کرد: با افزوده‌شدن ۲ دهک ششم و هفتم افزایش چشمگیری در جمعیت مشمول طرح جدید کالابرگ الکترونیک داشتیم و جمعیت تحت پوشش از ۴۱ به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافت.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با هدف تسهیل دسترسی مردم به مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۱۴۵ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه شرایط استفاده از کالابرگ همانند گذشته است، گفت: اگر هر فرد مشمول استفاده از کالابرگ یعنی دهک‌های یک تا هفت ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی می‌گیرد.

عسگریان تاکید کرد: مبلغ یارانه برای افراد بین دهک نخست تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و یارانه دهک چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان است که در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومانی افراد از مبلغ یارانه، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی به آنان تعلق می‌گیرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مردم می‌توانند با نصب برنامه کاربردی «شما» از نزدیک ترین مغازه متصل به شبکه محل خود خرید کنند و از مبلغ تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره ببرند.

وی با اشاره به همراهی ۱۰ فروشگاه بزرگ با ۱۲ هزار شعبه، گفت: نزدیک به ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی نیز در شهر و روستا به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شدند.

عسگریان با اشاره به لزوم تداوم اطلاع رسانی دقیق به مردم از طریق رسانه‌ها، افزود: طرح ملی کالابرگ الکترونیک ساده‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین برنامه برای مردم است تا خرید آسانی داشته باشند.

وی تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است و مردم می‌توانند مثل روال قبل یارانه خود را نقدی برداشت کنند یا می‌توانند افراد مشمول از فرآیند کالابرگ استفاده کنند و از ۱۲۰ هزار تومان مشوق استفاده کنند.

کالابرگ

کالابرگ | شرط دریافت یارانه تشویقی چیست؟

یارانه تشویقی به‌شرط و شروطی پرداخت می‌شود؛ اگر سرپرست خانوار دهک‌های چهار، پنج، شش و هفت که یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر دریافت می‌کنند، حداقل ۲۰۰ هزار تومان را خرج خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده کنند، مشمول دریافت یارانه تشویقی شناخته می‌شوند.

یارانه تشویقی به‌صورت اعتبار است و امکان دریافت نقدی آن وجود ندارند. افزایش ۲۰ درصدی یارانه با این سروشکل به‌منظور تشویق سرپرست خانوار به خرید کالای اساسی و اقلام غذایی عوض دریافت یارانه نقدی اجرا شده است.

یارانه تشویقی را نمی‌توان به‌صورت نقدی برداشت کرد و باید حتما آن را برای خرید برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند‌و‌شکر که در طرح کالابرگ ارائه شده‌اند، به‌کار برد. البته لازم نیست تمام این کالا‌ها در سبد خرید قرار بگیرند. متقاضی مختار است اعتبار کالابرگ و یارانه تشویقی را برای خرید چند تا حتی یک قلم از آن‌ها صرف کند.

یارانه نقدی هر نفر در دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان است؛ این افراد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید از سبد تعریف شده کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برایشان منظور شود و یارانه هر عضو خانوار به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

یارانه نقدی دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می‌شود و اگر آن‌ها از کالابرگ استفاده کنند و جزو مشمولان دریافت یارانه تشویقی قرار بگیرند، با احتساب ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی مجموع یارانه دریافتی هر عضو خانوار تا ۴۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

کالابرگ

کالابرگ | چطور بفهمم مشمول دریافت یارانه تشویقی هستم؟

یارانه تشویقی در هفته پایانی مهرماه به‌طور خودکار برای حدود ۶۱ میلیون از جمعیت کشور قابل استفاده است. اگر سرپرست خانوار یکی از دهک‌های یک تا سه، چهار و پنج و شش و هفت درآمدی هستید و هر ماه به ازای هر عضو خانوار یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حسابتان واریز می‌شود، می‌توانید یارانه نقدی را در قالب کالابرگ استفاده کنید و مشمول یارانه تشویقی شوید.

سرپرست خانواده می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی shoma.sfara.ir یا از طریق نصب اپلیکیشن شما روی تلفن همراه یا تبلت اندرویدی وضعیت خانوار و دهک‌بندی خانوار خود را بررسی کند و ببیند آیا مشمول دریافت یارانه تشویقی، می‌شود یا نه.

کددستوری کالابرگ با شماره‌گیری ستاره، ۵۰۰، ستاره، ۱۴۶۳، مربع و کددستوری ستاره، ۷۸۸، ستاره، ۲۸، مربع همین فرآیند را برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند، میسر می‌کند.

 یارانه تشویقی را نمی‌توان به‌صورت نقدی برداشت کرد و باید حتما آن را برای خرید کالای ارائه شده در طرح کالابرگ استفاده کنید

یارانه تشویقی و خود یارانه قابل استفاده برای کالابرگ به‌هرحال در قالب تخفیف به مردم تعلق می‌گیرد و خریدار ناچار است مبلغی هرچند ناچیز را از جیب خودش پرداخت کند. به‌همین دلیل، دریافت یارانه به‌صورت نقدی همچنان جذابیت خود را حفظ خواهد کرد.

کالابرگ و یارانه تشویقی به‌صورت اختیاری در اختیار خانوار‌ها قرار می‌گیرند و گزینه برداشت نقدی یارانه همچنان جلوی دست است. دولت با این موضوع مشکلی ندارد، چون متوجه شده غالب مردم به دریافت یارانه نقدی علاقمند هستند، اما کسی که عوض پول، یارانه را به خرید کالای اساسی و اقلام خوراکی اختصاص می‌دهد، سه جایزه دریافت می‌کند؛ مورد اول این است که اعتبار خرید یک‌ماه زودتر از موعد پرداخت یارانه در دسترس قرار بگیرد. برای مثال می‌توانید در مهرماه تمام مبلغ یارانه آبان را برای خرید کالا اساسی استفاده کنید.

مشمولان یارانه نقدی که سراغ استفاده از کالابرگ می‌روند، همچنین امکان خرید اقلام خوراکی با تخفیف را خواهد داشت و سومین جایزه همین افزایش ۲۰ درصدی یارانه دریافتی به‌عنوان یارانه تشویقی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.