کد خبر : 44064 / /
/

خبر مهم برای کالابرگ بگیران | جزئیات نحوه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم به‌زودی می‌توانند در فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه‌های ما متصل هستند، خرید اینترنتی طرح کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند

خبر مهم برای کالابرگ بگیران | جزئیات نحوه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک

کالابرگ | مسئولین از اضافه شده ۲۰ درصدی یارانه خبر داده اند و شرط این افزایش را استفاده از کالابرگ اعلام کردند، و تاکید کردند این افزایش فعلا برای سه دهک اول جامعه که شامل مددجویان کمیته امداد و مددجویان و مستمری بگیران سازمان بهزیستی است، می باشد. مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با افزایش ۲۰ درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی از روز شنبه آغاز شد. در این مرحله به مبلغ یارانه کالابرگ خانوارهای دهک یک تا سه که ۴۰۰ هزار تومان است ۸۰ هزار تومان دیگر معادل ۲۰ درصد اضافه می شود به شرط آنکه ۷۰ درصد اعتبار یارانه خود را صرف خرید کالابرگ کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم به‌زودی می‌توانند در فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه‌های ما متصل هستند، خرید اینترنتی طرح کالابرگ الکترونیکی را انجام دهند

علیرضا عسگریان افزود: به‌زودی مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید از آنان پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟

وی گفت: در صورت تایید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر تعاون ادامه‌داد: دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشمول ۲ امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند و به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورّمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

عسگریان تأکید کرد: وزارت رفاه در این طرح علاوه بر خرید از میان ۱۲۲ هزار فروشگاه متصل به طرح اقدام به تسهیل در خرید مردم کرده و قرار است امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه متصل هستند نیز برای مردم فراهم شود.

دولت سیزدهم با رویکرد افزایش سلامت تغذیه‌ای و ریشه‌کن کردن سوء تغذیه در خانوارهای ایرانی، طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیک را در اول شهریور امسال گسترش داد و دهک‌های ۴ و ۵ را مشمول این طرح کرد. طرحی که تا قبل از شهریورماه فقط برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی اجرایی شده بود.

براین اساس، در صورتی که سه دهک کم درآمد از یارانه ۴۰۰هزار تومانی خود و ۲ دهک ۴ و ۵ از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای سبد معیشت شامل شیرخام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند و شکر خریداری کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

طرح کالابرگ الکترونیک، دو هدف عمده را دنبال می‌کند؛ نخست، افزایش قدرت خرید مردم و تهیه اقلام اساسی تغذیه‌ای و دوم، ثبات قیمت‌ها برای یک سال ثابت و حفظ شدن ارزش یارانه‌ها. دولت درصدد حفظ این سبد با نرخ سال گذشته و جبران افزایش قیمت‌ها است./ایرنا

کالابرگ

 متقاضیان کالابرگ افزایش خواهد یافت؟

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: استقبال از این طرح بهتر از گذشته شده است و گزارشاتی که داریم، هم‌اکنون تقریباَ بیش از 12 درصد استقبال کرده‌اند و ما روش‌های دیگر را پیش‌بینی خواهیم کرد تا استقبال افزایش یابد.

وی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات دولت در حوزه تعاونی‌ها گفت: در این دولت اقدامات بسیار مؤثری در راستای صیانت و توسعه تعاونی‌ها انجام شده و تعداد قابل‌توجهی تعاونی نیز اضافه شده است، هم‌چنین بانک توسعه تعاون نسبت به افزایش سرمایه برای کمک به تعاونی‌های کوچک و متوسط اقدام داشته و صندوق توسعه تعاون هم سقف ضمانت‌ها را افزایش داده است. صدور ضمانت‌نامه برای تعاونی‌ها تا سقف یک میلیارد تومان توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون انجام می‌شود./ تسنیم

نحوه خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی

در این زمینه، «سید رضا یحیوی» مشاور معاون وزیر تعاون گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی به هیچ عنوان چنین چیزهایی مطرح نیست و فرد به‌سادگی می‌تواند با استفاده از دستگاه کارت‌خوان پرداخت خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: این فرآیند هیچ‌ پیش‌شرطی ندارد و فرد به‌سادگی می‌تواند با اعتبار کالابرگ الکترونیکی خود از ۱۲۲ هزار فروشگاه خرد و شعب ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای خرید کند.

مشاور معاون وزیر تعاون تصریح‌کرد: از آنجایی‌که این ۱۱ قلم خوراکی جزو کالاهای تعزیراتی هستند، هر نوع تخلف مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی و اجبار به خرید کالای خاص توسط فروشنده ممنوع بوده و مردم باید موارد را به تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا با این تخلفات به‌صورت قانونی برخورد شود.

یحیوی بیان‌داشت: با خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه به این شیوه، ۱۲۰ هزار تومان به‌عنوان تشویقی اعتبار حساب فرد افزوده می‌شود. همچنین اگر تا پایان سال تورمی در این ۱۱ گروه داشته باشیم، دولت آن مقدار را پوشش می‌دهد و شهروندان با همان قیمت اعلامی کالای مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح قبلی کالابرگ الکترونیکی مربوط به دهک‌های اول تا سوم جامعه بود و به ‌این ‌ترتیب ۲۹ میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. با اضافه‌شدن دهک‌های چهارم و پنجم، ۱۹ میلیون شهروند دیگر به این تعداد افزوده شدند و اکنون جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی به ۴۸ میلیون نفر رسیده است.(ایرنا)

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.