کد خبر : 39378 / /
/

واریزی شگفتانه دولت امروز در حساب مردم | اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیک با واریز 500 هزار تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از امروز ۱۳ خردادماه و به‌منظور حمایت از خانوارهای کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

واریزی شگفتانه دولت امروز در حساب مردم | اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیک با واریز 500 هزار تومان

کالابرگ | وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از امروز ۱۳ خردادماه و به‌منظور حمایت از خانوارهای کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ کالابرگ، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. بحث  کالابرگ الکترونیک و یا کوپن در سال‌های اخیر بارها در جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و یا حمایت از مردم جهت تامین کالاهای اساسی مطرح شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.​مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح کالابرگ به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را خریداری کنند. آخرین اخبار در مورد کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از امروز ۱۳ خردادماه و به‌منظور حمایت از خانوارهای کم‌درآمد اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

سید صولت مرتضوی در نشست ویدئوکنفرانس با مدیران‌کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور که مدیران‌کل بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی‌(ره) نیز حضور داشتند، با تشریح اهداف اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: اجرای طرح ملّی کالابرگ الکترونیک مصوبه مجلس شورای اسلامی و در راستای سیاست‌های عدالت‌بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: از سال گذشته و با تکمیل سامانه شبکه ملّی اعتبار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک آغاز و در اسفندماه ۱۴۰۱ نیز به صورت سراسری به مرحله اجرا درآمد.

وزیر رفاه اجتماعی با بیان این‌که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورّم و ثبات بازار کمک می‌کند، افزود: اجرای اثربخش این طرح نیازمند همراهی و هماهنگی گسترده در تمامی استان‌های کشور است.

وی تأکید کرد: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه از ۱۳ خردادماه برای آنان اعمال می‌شود و می‌توانند به شرط استفاده بیش از ۷۰ درصدی از سبد ۱۱ قلم کالای طرح کالابرگ مشمول این افزایش شوند.

مرتضوی گفت: دولت در ادامه برای کل خانوارهای دهک‌های اول تا سوم این افزایش را اعمال می‌کند و تلاش دارد برای سایر دهک‌ها نیز این طرح را عملیاتی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اطلاع‌رسانی متمرکز و گسترده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) برای برخورداری از این طرح و افزایش اعتبار یارانه تأکید کرد و افزود: دولت برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای تنظیم بازار، رشد تولید و مهار تورّم داشته و اجرای طرح کالابرگ در همین راستا است./تسنیم

کالابرگ

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد ماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن این اطلاعیه، هدف از اجرای این طرح، حمایت دولت مردمی از اقشار کم درآمد بیان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی شود و همه کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

کالابرگ بگیران 600هزار تومان نفری کالابرگ دارند

طرح کالابرگ الکترونیک برای همه یارانه‌بگیران فعال شده و آنها می‌توانند ۱۰قلم کالای مشمول این طرح را با پشتوانه اعتبار یارانه، به قیمت شهریور۱۴۰۰ خریداری کنند.

احمد میرخدایی:طرح کالابرگ الکترونیک برای همه یارانه‌بگیران فعال شده و آنها می‌توانند ۱۰قلم کالای مشمول این طرح را با پشتوانه اعتبار یارانه، به قیمت شهریور۱۴۰۰ خریداری کنند. البته همچنان استقبال از این طرح به دلایلی پایین است و بر همین اساس دولت پیشنهاد جذابی برای دهک‌های کم‌درآمد روی میز گذاشته و می‌خواهد در صورت استفاده این خانوارها از کالابرگ الکترونیک، ۲۰درصد یارانه آنها را بالا ببرد.‌

 طرح کالابرگ الکترونیک پیرو شرط مجلس در ماجرای حذف ارز ترجیحی به راه افتاده و هدف آن تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوار به قیمت شهریور۱۴۰۰ است؛ چراکه این کالاها به‌واسطه حذف ارز ترجیحی مشمول افزایش قیمت شده‌اند و دولت بنا به تکلیف مجلس، متعهد شده است مابه‌التفاوت آنها را به‌صورت سرانه مصرف پرداخت کند.

البته در ابتدای راه، به‌واسطه مهیا نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح، پرداخت یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰هزارتومانی به‌ازای هر فرد یارانه‌بگیر اجرا شد؛ اما از چندماه پیش اجرای آزمایشی و سراسری طرح کالابرگ کلید خورد و اکنون همه یارانه‌بگیران امکان استفاده از اعتبار یارانه ‌ماه آینده خود برای خرید ۱۰قلم کالای اساسی را دارند.

در این میان، شرایط برای افرادی که به هر دلیل خواستار استفاده از کالابرگ نباشند، هیچ تغییری نمی‌کند و آنها همچنان در بیستم هر ماه یارانه نقدی خود را دریافت خواهند کرد و افرادی که از طرح کالابرگ نیز استفاده کنند، هر میزان از اعتبارشان که بلااستفاده بماند را طبق روال قبل به‌صورت نقدی دریافت خواهند کرد.‌

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.