کد خبر : 42066 / /
/

سقوط سنگین قیمت سکه در اول هفته | کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۳۶9 هزار و قیمت سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

سقوط سنگین قیمت سکه در اول هفته | کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه

قیمت سکه امروز15مرداد1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. امروز یکشنبه ۱۵ مرداد تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۶9 هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.. جدیدترین اخبار قیمت سکه را اینجا بخوانید.

 

 

امروز یکشنبه ۱۵ مرداد تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۳۶9 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون  و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و  ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول   نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید   ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم  ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی  ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار
 سکه یک گرمی   ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار   ۲ میلیون و ۳۶9 هزار
منبع: همشهری آنلاین

در حالی که قیمت طلا و سکه در ۱۰ روز گذشته روند افزایش داشت اما شروع هفته سوم مرداد با کاهش قیمت در این بازار و برگشت سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر مصادف شد. اصلاح قیمت دلار این کاهش قیمت را رقم زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه هفته سوم مرداد را با کاهش قیمت آغاز کرد. این روند نزولی بعد از ۱۰ روز افزایش پی‌درپی قیمت، متاثر از اصلاح قیمت دلار رخ داد.

قیمت سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه 15 مرداد 1402 / عقب‌نشینی سکه به کانال پایین‌تر

کارشناسان اقتصادی روند کاهشی دلار را اصلاح قیمت عنوان می‌کنند و معتقدند فعالیت‌های بازارساز و تزریق ارز به بازار غیررسمی منجر به افت قیمت در بازارهای مالی شده است.

حباب سکه تخلیه شده

در همین راستا حمید‌رضا جیهانی کارشناس اقتصادی با اشاره به تخلیه حباب طلا و سکه در هفته‌های گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «در هفته‌های گذشته حباب قیمت طلا و سکه به مقدار زیادی تخلیه شد و بازار روند با ثباتی پیدا کرده است. قاعدتا با هماهنگی که در قیمت‌گذاری دلار هست طلا هم حرکت کاهشی خواهد کرد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد با توجه به اخبار اقتصادی جهانی که شاهد هستیم، ضعف برخی کامودیتی‌ها و احتمال رکود که بعضا موسسات مطالعاتی غرب پیش‌بینی می‌کنند رشد بیشتری در قیمت طلا و سکه داشته باشیم.»

این کارشناس اقتصادی افزود: «در یک تا دو ماه آینده احتمال این هست که طلا رشد بیشتری نسبت به دلار داشته باشد اما این مقدار رشد صدم درصد است و زیاد نیست.»

پرچمداری سکه امامی در کاهش قیمت

امروز  ۱۴ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۶۴۲ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد. این قطعه با رقم ۲۸ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۴۰۶ هزار تومانی داشت. سکه بهار نیز امروز در کانال پایین‌تر و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم‌سکه سکه افت ۲۵۰ هزار تومانی داشت. این قطعه به رقم ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

کاهش حباب در تمام قطعات سکه

امروز قیمت طلا با وجود افزایش جزئی قیمت انس جهانی طلا کاهش داشت. در روز جاری و در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال با ۸۸ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید.

در روز جاری حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. امروز حباب سکه‌ امامی بیشتر از سایر قطعات ریزش داشت. حباب سکه بهار ۷۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۹ هزار تومان، ربع سکه ۶۹ هزار تومان  و سکه گرمی ۶۱ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است انس جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته کاهش ۲۰ دلار داشت. امروز طلای جهانی با رشد محدودی همراه بود و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۴۲ دلار معامله شد.

چرا خطر خرید سکه بالاست؟/ توصیه جدید رییس اتحادیه طلا به خریداران

گزارش‌ها از روند بازار سکه، از رسیدن قیمت سکه امامی به ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان حکایت دارد؛ عددی که بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان حباب دارد.

مریم فکری: افرایش حباب سکه به بیش از ۶.۵ میلیون تومان در حالی است که حباب سکه در پایان تیرماه عددی کمتر از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ثبت کرده بود و این یعنی در دو هفته گذشته حباب سکه ۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

همچنین، رصد بازار سکه حاکی از آن است که حباب نیم‌سکه به ۴ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

در همین رابطه، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا، علت افزایش قیمت سکه را تقاضا عنوان کرده و گفته دست: دلیل افزایش قیمت سکه به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد. با وجود اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار پایین است، اما همین تقاضای اندک هم می‌تواند یک روز باعث افزایش قیمت سکه شود و روز دیگر روی قیمت طلای آب شده یا مصنوعات طلا اثرگذار باشد.

بذرافشان در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز عنوان کرده است: بیشتر شرایط بازار داخلی ما به وابسته به نوسانات ارزی و عرضه و تقاضا است. با توجه به رکود تقاضایی که وجود دارد، در حال حاضر دو عامل ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد.

وی توصیه کرده است: ارزش ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است. با توجه به حباب بالای که در سکه وجود دارد، خرید آن توجیه اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با خرید بهترین مصنوعات طلا نصف مبلغ حباب را اجرت ساخت پرداخت کنند که هم به عنوان زینت استفاده می‌شود هم بخش تولید را تقویت می‌کند و هم یک سرمایه امن برای آینده است.

یک پیش‌بینی جدید از قیمت سکه

اقتصادنیوز نوشت: در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت. به نظر می‌رسد سکه بازان سعی می‌کنند بعد از روشن شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در وضعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

بازار سکه در اولین روز هفته تقریبا خالی از خریداران سکه امامی شد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد دیروز خریدار در بازار سکه نایاب شد و فلز گران بهای داخلی از مدار ۲۹ میلیون تومان خارج شد.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی دلیل اصلی عقبگرد قیمت سکه در تهران ناشی از فشار فروش از ناحیه دلار بود. قیمت دلار دیروز در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در واقع نسبت به قبل از تعطیلات دو سه روز اخیر نوسان کاهشی ۸۰۰ تومانی را نشان می دهد.

بازار سکه دیروز با شوک کاهشی قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت و کانال ۲۹ میلیون تومان را از دست داد و به کانال ۲۸میلیون تومان برگشت. طبق ادعای معامله گران قیمت سکه عصر دیروز ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود که نسبت به چند روز قبل ۶۵۰ هزار تومان ارزان شده بود.

در معاملات پشت خطی دیشب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت. به نظر می رسد سکه بازان سعی می کنند بعد از روشن شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در وقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

فعالان بازار دیشب می گفتند که ماندگاری سکه بالای مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌ مهم است. به عقیده این دسته از معامله گران در صورتی که سکه بالای این محدوده باقی بماند احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته به باور آنها شرط مهم برای نوسان‌صعودی نرخ سکه این است که قیمت دلار برخلاف دیروز مسیر رشد را دنبال کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.