کد خبر : 52104 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

غافلگیری دولت برای سهام عدالتی ها | کاهش قیمت نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت | دارایی صاحبان سهام عدالت امروز 9 اردیبهشت چقدر؟

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز 9 اردیبهشت 1403 به 9 میلیون و 127 هزار و237 تومان رسید.

غافلگیری دولت برای سهام عدالتی ها | کاهش قیمت نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت | دارایی صاحبان سهام عدالت امروز 9 اردیبهشت چقدر؟

سهام عدالت | مرحله سوم سود سهام عدالتمربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالتعملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

سهام عدالت

امروز یکشنبه (9 اردیبهشت 1403)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 157 هزار و 502 تومان رسید.

 شاخص کل بازار بورس نیز با 19014 واحد کاهش در ارتفاع 2.285.964 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 758.136 واحدی قرار گرفته است.

 ارزش معاملات امروز بازار بورس3823 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 7896هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فملی،فولاد،شپنا،وبملت،شستا،شتران و شبندر صورت گرفت و شاخص های آریا،فجهان،خاور،شگویا،هرمز،وسپهر و شبصیر بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 9 اردیبهشت 1403

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (9 اردیبهشت 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 9 میلیون و 127 هزار و237 تومان رسید.

سهام عدالت

غافلگیری دولت برای واریز زودهنگام سود سهام عدالت

اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

در ادامه جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت را بخوانید.به گفته مقامات سازمان بورس، احتمالاً فرآیند سوم و تسویه سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها در ماه خرداد انجام خواهد شد. برای دریافت این سود، نیازی به مراجعه به هیچ وبسایتی نیست.

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود؛ در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.