کد خبر : 14683 / /
/

اخبار سهام عدالت / اخبار سهام عدالت در دولت سیزدهم

حساب صاحبان سهام عدالت پرپول شد/سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت کی واریز می شود؟

رئیس سازمان خصوصی سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و تا قبل از پایان سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

حساب صاحبان سهام عدالت پرپول شد/سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت کی واریز می شود؟

 سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برابر با 2800 میلیارد تومان است، گفت: سیزده شرکت غیر بورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت های بورسی نیز برابر با 29 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش 3 برابری را تجربه کرده است، افزود: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود 9500 میلیارد تومان بوده که مجموع آن به 31 هزار میلیارد تومان رسید که بدین معناست که عدد 3 برابر شده است.

قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را 49 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: فرایند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند بایستی تا تاریخ 1 اسفند ماه سال جاری سهامدار استانی باشند و سهامشان را نفروشند تا مشمول این سود شوند.

وی ادامه داد: به افرادی که سهام 530 هزار تومانی دارند مبلغی حدود 600 هزار تومان و افرادی که سهام 1 میلیون تومانی دارند سود آنها دو برابر شده و مبلغی حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به اینکه بخشی از اطلاعات سهامداران عدالت نزد سازمان خصوصی‌سازی و بخشی در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است، توضیح داد: همه اطلاعات به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شده و سود سهام عدالت کسانی که در سامانه سجام عضو هستند از آن طریق و آن‌هایی که در سجام نیستند، براساس اطلاعات شماره حساب‌های بانکی سازمان خصوصی‌سازی که در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است به صورت جمعی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

سهام عدالت

سود سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ابعاد موضوع سود سهام عدالت بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد و گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است؛

علی اکبر حیدری، با اعلام خبر خوب شناسایی وصول و تخصیص سود شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت به سهامداران که توسط رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده بود، گفت: پرتفوی سهامداران سهام عدالت یک‌میلیون تومانی و پانصد‌هزار تومانی است. در نظر داشته باشید که تعداد سهامداران یک‌میلیونی تقریبا ۱۲‌درصد از کل ۴۹‌میلیون نفر است. اگر کسی سهام عدالت یک‌میلیون تومانی داشته باشد، سود متعلق به آن حدود یک‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان بوده و اگر هم سهامدار عدالت ۵۳۲‌هزار تومانی باشد حدود ۶۰۰‌هزار تومان سود دریافت می‌کند، اما همان‌طور که اشاره شد این که برای سهامداران از هر دو گروه چه مبلغی را می‌توان تا پایان سال وصول کرد و چه مبلغی از میزان وصول شده را می‌توان توزیع کرد به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد. حیدری بیان کرد: خبرهای قبلی به نوعی منعکس شده که گویا این مبلغ به طور کامل و قطعی از شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی وصول شده و تا پایان سال توزیع خواهد شد. در حالی که این مبلغ تنها در مجامع سرمایه‌پذیر بورسی و غیر‌بورسی به عنوان سود قابل تقسیم « شناسایی » عنوان شده است. او تاکید کرد: در نظر داشته باشید که فرآیند وصول این مبالغ همچنین تجمیع و توزیع آن به طور قطع زمان بیشتری نسبت به پایان سال‌جاری می‌‌‌طلبد؛ همان‌طور که مبالغ سود عملکرد سال ۹۸ نیز هنوز وصول و توزیع نشده است، این موضوع حتی در مورد سال‌های قبل از سال ۱۳۹۸ هم همچنان وجود دارد. سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ادامه داد: از طرفی دیگر در نظر داشته باشید که به طور معمول تمام مبالغی که شناسایی می‌‌‌شوند، وصول نمی‌شود. موارد متعددی و ملاحظاتی در این رابطه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور وجود دارد که سبب می‌شود برخی شرکت‌ها با وجود شناسایی سود، موفق به تامین نقدینگی موردنیاز برای انتقال این دارایی به صاحبان سهام را نداشته باشند. او افزود: از طرفی به طور معمول فرآیندهای وصول سود و توزیع آن هم مترتب بر این نیست که کل مبلغ شناسایی شده به مردم تخصیص پیدا خواهد کرد، زیرا در راستای صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران عدالت گاهی نیاز می‌شود که بخشی از این مبالغ در قالب افزایش سرمایه‌‌‌ برای فعالیت‌های توسعه‌‌‌ای استفاده شود./ دنیای اقتصاد

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

علی اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است.

وی ادامه داد: اما این که از مبلغ حاضر چه میزانی تا پایان سال قابل وصول خواهد بود و اینکه چه میزان از آن پرداخت می‌شود از جمله مواردی است که به نحوه اجرای عملیات توزیع سود و البته قبل از آن تصویب ترتیبات این اقدام در شورای عالی بورس مربوط می‌شود، بنابراین باید تا برگزاری و تصمیمات شورای عالی بورس صبر کرد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.