کد خبر : 50953 / /
/

تصمیم دولت برای تغییر مدل کالابرگ | شرط اجبار خرید ۵۰۰ هزار تومانی برداشته می شود؟

نماینده مردم ملایر و منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مدل کالابرگ الکترونیکی که به صورت فعلی در حال عرضه است، به هیچ عنوان مد نظر ما نبوده و به تصویب نرسیده و یک تخلف قانونی محسوب می‌شود، بنابراین در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم.

تصمیم دولت برای تغییر مدل کالابرگ | شرط اجبار خرید ۵۰۰ هزار تومانی برداشته می شود؟

کالابرگ | دومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ برای ۷ دهک درآمدی از ۱۷ اسفندماه سال 1402 آغازشد و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومانی برای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد. طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ بهمن‌1402 آغاز شده است و براساس آنچه مسئولان وزارت رفاه عنوان کرده‌اند این طرح تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و دهک‌های اول تا هفتم مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی می‌شوند. آخرین اخبار درباره طرح کالابرگ را در ادامه بخوانید.

کالابرگ

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه با اشاره به شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: این شعار آبستن معانی بسیاری است و اگر در حوزه اشتغال، اقتصاد و تولید مردم‌محور باشیم به طور قطع مشکلات کشور مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: در حوزه خصوصی‌سازی ضعیف عمل کرده‌ایم و بانک‌های عامل به جای اینکه تسهیلگر امور باشند و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی و تولیدکندگان قرار دهند، متأسفانه مانع‌تراشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین مطالبه مردم در سطح جامعه تأمین معیشت، اقتصاد، اشتغال و ازدواج جوانان است، تصریح کرد: هنگامی که در سطح ملی صحبت از معیشت اقتصاد و اشتغال می‌کنیم باید راهبردمان در سطح سیاست خارجه تأمین و تدوین شود و باید در حوزه صادرات و واردات نظم‌دهی صورت گیرد و به تولید داخل اهمیت دهیم، مراکز رشد و ایده‌های جوانان باید در کانون توجه قرار گیرند و باید بدانیم که تأمین این امور، نیازمند پیوندهای مهم ملی هستند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ملایر نیز اصلی‌ترین نیاز مردم تأمین شغل برای جوانان است، مطرح کرد: در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور قطع یکی از اولویت‌های کاری بنده پیگیری حوزه اشتغال است.

وی در رابطه با نقاط ضعف و قوت مجلس یازدهم اظهار کرد: وجود حضور جوانان مستعد و مجرب بسیار کمک‌کننده بود و مشاهده کردیم که انگیزه خدمت در بین نمایندگان بالاست، از سوی دیگر قوانین خوبی نهادینه و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مجلس باید محل تضارب آراء باشد، ادامه داد: این موضوع در مجلس یازدهم کمتر دیده شد و متأسفانه برخی نگاه‌ها این بود که نظریات مردم را به سمت تحریف ببرند، گاهی هم موضوعات دیگری که اولویت اصلی جامعه نبود، در مجلس مطرح می‌شد و پارادوکسی بین جامعه و مجلس رخ می‌داد.

آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه در مجموع مجلس یازدهم، مجلس پرکاری بود، خاطرنشان کرد: ما جوانگرایی در سطح مدیران ارشد کشوری را یکی از اولویت‌های ضروری می‌دانیم.

وی یادآور شد: امیدواریم در مجلس دوازدهم شاهد تضارب آراء بیشتری باشیم همچنین باید مطالبات و نیازمندی‌های جامعه را در مجلس دوازدهم در اولویت کاری خود قرار دهیم و آنها را فریاد بزنیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اینکه حفظ حرمت مردم برای ما جزو اولویت‌های اصلی محسوب شود، در بحث توجه به مشکل تورم بیان کرد: در سطح دولت یک مدل اقتصادی جدید در حال ایجاد است و در سطح کشور در حوزه فروش مواد معدنی رشد خوبی داشته‌ایم اما رشد تورم یک موضوع نگران‌کننده است و باید راهکارهای لازم برای برای کنترل این موضوع اندیشیده شود.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها و بحث تخصیص ارز ترجیحی مشکل داریم، اظهار کرد: مدل کالابرگ الکترونیکی که به صورت فعلی در حال عرضه است، به هیچ عنوان مد نظر ما نبوده و به تصویب نرسیده و یک تخلف قانونی محسوب می‌شود، شرط اجبار خرید ۵۰۰ هزار تومانی در بحث کالابرگ الکترونیک برای خرید، درست و قانونی نیست و در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم.

کالابرگ

وی با اشاره به اینکه ازدواج جوانان، اشتغال و کاهش تورم در اولویت اصلی ما قرار دارد، تصریح کرد: اگر «اشتغال تولیدمحور» در سطح کشور راه‌اندازی و نهادینه شود، عمده مشکلات جامعه رفع می‌شود.

آزادی‌خواه در بخش دیگری در رابطه با نحوه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و شاهد شور و نشاط انتخاباتی بودیم و خوشبختانه یک «جشن بزرگ سیاسی» در سطح شهرستان رقم خورد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات رقابت حدود ۶۰ نفر از داوطلبان عرصه گسترده‌ای را به لحاظ سیاسی، اجتماعی و ... در آیتم‌های رقابتی ایجاد کرده بود، افزود: هیأت‌های سه‌گانه نظارت، بازرسی و اجرایی در بحث انتخابات هماهنگی و سامان خاصی داشتند و در نهایت شاهد یک برگزاری یک انتخابات پرشور بودیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه امیدواریم در دور دوم انتخابات ملایر شاهد شور و بصیرت مجدد مردم در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه باشیم، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در طول تاریخ سیاسی شهرستان ملایر یک نماینده برای سومین دور متوالی با رأی مردم، به مجلس راه یافته است و این نشان از اعتماد مردم به بنده دارد که به طور قطع مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند.

آزادی‌خواه با تأکید بر اینکه در مجلس دوازدهم تلاش می‌کنم از تجربیات دوره‌های قبلی استفاده کرده و برای رفع نیازها و مطالبات مردم شهرستان نهایت تلاش خود را کنم، اظهار کرد: در مورد نتیجه دور دوم انتخابات ملایر به طور قطع رأی مردم برایم اهمیت دارد و هر کسی که با رأی مردم انتخاب شود، حائز احترام است.

وی با اشاره به اینکه راهبردم با نماینده دیگر مردم ملایر در مجلس دوازدهم، فضای تعاملی خواهد بود، افزود: ملاک اصلی انتخابات رأی مردم است و من سپاسگزار اعتماد مردم هستم و به طور قطع در ادامه راه نیز وظایف خود را با مشارکت مردم پیش می‌برم.

نماینده مردم ملایر در مجلس در رابطه با تعدادی از پروژه‌های کلنگ‌زنی شده، مطرح کرد: این پروژه‌ها در حال پیشرفت هستند و از نمونه آنها می‌توان به دامپروری شستا و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اشاره کرد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه مشکل اصلی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بود، گفت: در حال پیگیری تأمین منابع آن هستیم و از سوی دیگر امیدواریم در چهار سال آینده تمام پروژه‌های اصلی و ملی ملایر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه برای هر کدام از پروژه‌های ملی ملایر به طور میانگین ۳۰۰ نفر اشتغال در نظر گرفته شده است، افزود: پیش‌بینی بنده این است که در چهار سال آینده حداقل برای ۱۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: شهرستان بزرگ ملایر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است و باید همه مسئولان انرژی و پتانسیل خود را روی «کارهای بزرگ» متمرکز کنند، با راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی به طور قطع به دنبال جذب پزشک متخصص و جراح قلب و عروق و راه‌اندازی بخش تخصصی قلب و عروق نیز در ملایر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کار تخصصی ما در مجلس «قانونگذاری» در حوزه‌های مختلف جامعه است، افزود: تاکنون در بحث انتصابات مدیران شهرستان دخالتی نداشتم و فقط مشاوره داده‌ام، از مدیران کاری و جهادی حمایت می‌کنیم اما به افرادی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند و فقط به فکر کارهای سیاسی هستند، اجازه حضور نمی‌دهیم./ ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.