کد خبر : 50239 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید

سورپرایز عیدانه رئیس جمهور ؛حساب این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شارژ می‌شود | واریزی ۲۵ اسفندماه فقط برای سهام عدالتی ها

صبح امروز وزیر اقتصاد از واریز دومین مرحله سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه خبر داد. طبق اعلام باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مرحله نخست برای دارندگان برگه سهام عدالت ۴۵۲ هزارتومانی، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی مبالغ ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود واریز شد

سورپرایز عیدانه رئیس جمهور ؛حساب این افراد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شارژ می‌شود | واریزی ۲۵ اسفندماه فقط برای سهام عدالتی ها

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد. مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است. در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود سهام عدالت جداگانه دریافت می‌کنند.آخرین اخبار درباره ثبت نام جدید و ارزش سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

صبح امروز وزیر اقتصاد از واریز دومین مرحله سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه خبر داد. طبق اعلام باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مرحله نخست برای دارندگان برگه سهام عدالت ۴۵۲ هزارتومانی، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی مبالغ ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود واریز شد. در این مرحله نیز هنوز شرکت بورس نگفته است که برای سهامداران چه مبالغی واریز می شود. تجربه واریزی سال های گذشته نشان می دهد که تقریبا واریزی مرحله دوم سود سهام عدالت به همان اندازه مرحله نخست است. در چنین شرایطی به نظر می رسد که برای سهامداران در این مرحله بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان واریزی انجام خواهد شد. دارندگان برگه یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز احتمالا بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود اظهار کرد: همواره تلاش کردیم که سود سهام عدالت را زودتر از دولت‌های قبل پرداخت کنیم و انشاالله مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره ثبات در تصمیم گیری‌ها و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار کرد: ثبات چشم اندازهای سیاست‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران و به ویژه صنایع بورسی حائز اهمیت است؛ دولت در مصوبه‌ای که امسال در خصوص خوراک پتروشیمی‌ها داشت خود را تا چند سال آینده محدود کرد تا برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود؛ مصوبات و بودجه‌های سنواتی در حوزه عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام متأسفانه مستمرا در مقام تغییر بود اما امسال در ۱۴۰۲ تلاش کردیم بعد از نشست شورای گفت وگوی و دولت و بخش خصوصی عوارض صادراتی را اصلاح کردیم به دولت رفته و امیدواریم فردا نتیجه مصوبه دولت در این خصوص را اعلام کنم./ایمنا

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت جدید

بر اساس اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در هفته چهارم دی ماه سال جاری، ۱۱ ناشر سود جاری و سنواتی مبلغ ۳۲۵ هزار و ۱۳۶ سهامدار را که مجموعاً به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، با حساب سجامی سرمایه‌گذاران واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۶ شرکت « سرمایه‌ گذاری‌ البرز، داروپخش‌ ، داروسازی‌ شهی دقاضی، سرمایه‌ گذاری‌ پارس‌ توشه‌، مجتمع‌ صنایع‌ و معادن‌ احیاء ‌سپاهان، قند تربت‌ حیدریه» سود جاری ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ سهامدار که شامل ۷۶۲ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم دی ماه امسال، ۵ ناشر« پلاستیران، سیمان ‌آبیک، معدنی ‌وصنعتی ‌چادرملو، گروه‌ دارویی ‌برکت، سرمایه‌ گذاری‌ سپه» سود سنواتی ۲۱۹ هزار و ۲۳۵ سهامدار که شامل ۳۳۹ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می دهد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته چهاری دی ماه، سود جاری و سنواتی ۷۶۱ ناشر شامل ۱۰۳ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز شده است.

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت هم در نیمه دوم اسفند انجام خواهد شد. مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت برای افراد مختلف متفاوت است.

سهام عدالت

جاماندگان سهام عدالت در این سایت ثبت نام 

رئیس اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت گفت: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند، سپس از دریافت‌کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند.

عسگر توکلی اظهار کرد: متاسفانه موضوع کلاهبرداری به بهانه واریز سود سهام عدالت توسط افراد سودجو، هک کردن و برداشت از حساب برخی افراد هنوز ادامه دارد.

وی افزود: حربه جدید کلاهبرداران این است که پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند. سپس از دریافت‌کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را برای واریز پول وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند. از شهروندان درخواست می‌کنیم اصلا به این پیامک‌ها توجه نداشته باشند و خبرهای موثق را از طریق رسانه‌های رسمی و صدا و سیما پیگیری کنند.

سه گروه مشمول دریافت سهام عدالت هستند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت هم‌چنین درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: درحال‌حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام با مهر شرکت‌های تعاونی در اختیار دارند.

این افراد از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ در سهام عدالت عضویت داشتند اما متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در سازمان خصوصی‌سازی وقت پیش آمد از سبد سهام عدالت خارج شدند که باید در اولویت تخصیص قرار گیرند.

توکلی تصریح کرد: گروه دوم مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود. در این خصوص دولت مصوبه‌ای را به سه بانک داد و شورای‌عالی اصل ۴۴ مقرر کرد سهام به این افراد تعلق بگیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.