کد خبر : 49363 / /
/

خبر جدید از تعطیلی مدارس فردا ۱۶ بهمن ماه | مدارس کدام مناطق تعطیل می باشند ؟

آیا مدارس تهران دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی،بارش برف یا برودت هوا تعطیل است؟ تاکنون خبر رسمی مبنی بر تعطیلی مدارس تهران فردا اعلام نشده است.

خبر جدید از تعطیلی مدارس فردا ۱۶ بهمن ماه | مدارس کدام مناطق تعطیل می باشند ؟

 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۵ بهمن‌ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۹ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است./اندیشه معاصر

مطابق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

تهران آلوده شد

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران با شاخص 114 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

در این وضعیت افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۲۰۹ روز هوای قابل قبول، ۹1 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.