کد خبر : 49261 / /
/

خبر فوری | مدارس و ادارات این استان شنبه تعطیل شدند

خبر فوری در خصوص تعطیلی مدارس و ادارات این استان در روز شنبه 14 بهمن 1402 منتشر شد.

خبر فوری | مدارس و ادارات این استان شنبه تعطیل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ادارات و مدارس خراسان شمالی شنبه تعطیل است.

غلامرضا شفیق اظهار داشت: باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی استان، کاهش محسوس دمای هوا و کاهش فشار گاز محتمل است از این رو برای جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی، ادارات در اولین روز هفته آتی تعطیل است.

وی افزود: مدارس استان هم در تمامی مقاطع تحصیلی در روز شنبه تعطیل است.

شفیق گفت: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله جمعیت هلال احمر، مراکز درمانی و آتش نشانی از این تعطیلی مستثنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت کاری بانک‌ها در روز شنبه ۹ تا ۱۳ اعلام شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در پایان گفت: از مردم انتظار می رود برای جلوگیری از قطعی گاز در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

صادق ضیاییان ضمن تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور، اظهار کرد: امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، برخی نقاط مرکزی کشور و در روز جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، در استان‌های جنوبی رعد و برق با احتمال تگرگ و در نقاط کوهستانی نیمه شمالی کشور کولاک برف رخ خواهد داد.

وی افزود: سامانه بارشی شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) در شرق مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوب سیستان و بلوچستان فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. از اواخر یکشنبه و روز دوشنبه مجددا در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه جمعه و شنبه در نیمه شرقی، مناطق جنوبی و مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین یادآور شد که از جمعه تا یکشنبه در غالب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

ضیائیان تاکید کرد: از بعدازظهر جمعه تا یکشنبه (۱۳ تا ۱۵ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج هستند.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ بهمن‌ماه) ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و بارش برف گاهی مه رقیق و رگبار باران با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۴ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری و مه رقیق به تدریج وزش باد و کاهش ابر در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱-  و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده است./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.