کد خبر : 48336 / /
/

خبرفوری درباره تعطیلی مدارس سه شنبه ۱۹ دی / مدارس کدام مناطق غیرحضوری شد؟

آلودگی هوا امروز مدارس اراک را غیرحضوری کرد. جدیدترین اخبار تعطیلی مدارس برای فردا را در این گزارش بخوانید.

خبرفوری درباره تعطیلی مدارس سه شنبه ۱۹ دی / مدارس کدام مناطق غیرحضوری شد؟

 میانگین کیفیت هوای امروز پایتخت هم‌اکنون (۱۸ دی‌ماه) در وضعیت «قرمز» قرار دارد. برخی از منابع از تشکیل جلسه اضطرای با موضوع تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس برای فردا خبر دادند.

کدام مدارس فردا تعطیل شدند؟

استانداری تهران درباره تعطیلی مدارس در ۱۹ دی ماه هنوز اطلاعیه‌ای صادر نکرده است. گفتنی است بارش برف و یخبندان در استان‌های شمالی کشور آغاز شده است که ممکن است دلیل تعطیلی فردای مدارس باشد. (در صورت اعلام تعطیلی مدارس این گزارش به روز خواهد شد.)

وضعیت آلودگی هوا امروز ۱۸ دی ماه

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۹ بود و کیفیت هوای پایتخت تا صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

در حال حاضر آلاینده شاخص «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» به میانگین  ۱۶۲ افزایش یافته و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. براین اساس توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند و افراد دیگر نیز فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شهر تهران در سال جاری ۹ روز پاک، ۱۹۲ روز قابل قبول، ۸۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها را تجربه کرده است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم "، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا طی روزهای آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۲ متر با تاکید بر مناطق ساحل و فراساحل استان‌های گیلان و مازندران در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و در دریای خزر از اوایل وقت چهارشنبه تا صبح پنجشنبه (۲۰ تا ۲۱ دی) خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران و آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع تردد کشتی‌های تجاری و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.