کد خبر : 32012 / /
/

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس روز شنبه | مدارس کدام استان‌‌ها شنبه ۱۰‌ دی ماه تعطیل شد؟

‌به‌دلیل تشدید آلودگی هوا فردا شنبه ۱۰ دی ماه مدارس در برخی استان‌ها تعطیل شد.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس روز شنبه | مدارس کدام استان‌‌ها شنبه ۱۰‌ دی ماه تعطیل شد؟

‌ببه دنبال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به دلیل ریزش هوای سرد، پایداری جو و وارونگی دما، مدارس در برخی استان‌ها تعطیل شد.

مدارس ابتدایی اراک تعطیل شد

این روزها که آلودگی شدید و قرارگرفتن وضعیت آلودگی هوای اراک برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام می‌شود و به دنبال تشدید آلودگی هوا، مدارس مقطع ابتدایی شهر اراک تعطیل و غیرحضوری شدند.

اسماعیل جیریایی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین تصمیمات درباره فعالیت مدارس در استان مرکزی اظهار داشت بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، با توجه به تداوم آلودگی هواو روند افزایشی آن و پیش بینی سکون هوا مدارس، موسسات و آموزشگاه های تحت پوشش آموزش و پرورش (اعم از دولتی و غیردولتی) در مقطع ابتدایی ، در شهر اراک فردا شنبه 10 دیماه تعطیل است.

وی افزود: این تعطیلی مدارس ابتدایی در کلانشهر اراک به دلیل آلودگی مربوط به هر دونوبت و شیفت کاری مدارس است و براین اساس مدارس ابتدایی در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری فعالیت می کنند.

جیریایی بیان کرد: همچنین براساس تصمیمات اتخاذ شده، در اراک و استان مرکزی سایر مدارس به صورت حضوری فعالیت و امتحانات دوره متوسطه و سایر امتحانات طبق برمانه اعلامی قبلی برگزار خواهد شد.

آلودگی هوا مدارس قزوین را تعطیل کرد

جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا شامگاه امروز در فرمانداری قزوین تشکیل جلسه داد و در نهایت با توجه به ناسالم شدن هوای قزوین این کارگروه مدارس مقطع ابتدایی، استثنایی و مراکز پیش‌دبستانی را در نوبت صبح و عصر فردا شنبه 10 دی‌ماه را تعطیل اعلام کرد و کلاس‌های به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبه این کارگروه فعالیت معادن آلاینده و طرح‌های عمرانی شهرداری و سایر دستگاه‌های عمرانی هم فردا تعطیل خواهد بود و جلوی حرکت خودروهای آلاینده گرفته خواهد شد.

همچنین اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که فعالیت مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و 2 شهرستان قزوین طی نوبت صبح و بعدازظهر روز شنبه 10 دی‌ماه غیرحضوری بوده و کلاس درس دانش آموزان به صورت مجازی برگزار می‌شود. بر مبنای این اطلاعیه  عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش‌ها مجازی است، جهت پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع در مدارس حاضر باشند.

بر اساس آخرین شاخص‌های پایش کیفی هوا در حال حاضر هوای قزوین و الوند برای همه گروه‌ها ناسالم است و شاخص آلایندگی هوا در این شهرها از 150 پی‌پی‌ام عبور کرده است.

مدارس اصفهان ‌تعطیل شد

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این خصوص اظهار داشت: به دنبال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به دلیل ریزش هوای سرد، پایداری جو و وارونگی دما کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا شنبه دهم دی‌ماه مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، مهدهای کودک، ِپیش دبستانی و استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین‌شهر، فولادشهر و سجزی را تعطیل اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این راستا توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر جلوگیری از فعالیت کوره‌های آجر، گچ و فعالیت‌های خاکبرداری، گفت: کاهش و عدم فعالیت واحدهای آلاینده در محدوده‌های مسکونی با نظارت محیط زیست از دیگر موارد مصوب این کمیته بود.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به پیش‌بینی استمرار این شرایط تا پایان دی‌ماه و به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودرویی طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان از ساعت 8صبح الی13 و 16 الی 21 تا پایان دی‌ماه اجرایی و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط عوامل راهنمایی رانندگی اعمال قانون خواهند شد.

تعطیلی مدارس البرز به جز پایه دوازدهم

احمد افضلی رئیس کارگروه کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز  در حاشیه بیست و هشتمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان اظهار داشت: فردا شنبه، دهم دی‌ماه 1401  آموزش و امتحانات همه مقاطع تحصیلی استان به جز پایه دوازدهم به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی با اشاره به روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها افزود: بر‌این اساس ‌فردا تنها امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.رئیس کارگروه کمیته اضطرار آلودگی‌ هوای البرز گفت: مهدهای‌ کودک و پیش‌دبستانی‌های استان نیز فردا تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی آلاینده ها، جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام کلیه فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار و آماده باش پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطقه آلوده تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها، موافقت مدیران دستگاه های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز از دیگر مصوبات این جلسه بود که امید می رود بیش از پیش مورد توجه شهروندان و مسئولین ذیربط قرار گیرد.

مدارس تهران فردا تعطیل است

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز با حضور اعضا برگزار شد و بر اساس مصوبات این کارگروه، شنبه 10 دی ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز پردیس دماوند، فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به‌صورت مجازی دایر است.

همچنین براساس مصوبه کمیته شرایط اضطرار، امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار می‌شود و اجرای طرح زوج و فرد در روز شنبه 10 دی ماه از درب منازل شهروندان اجرا می‌شود.

مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک نیز روز شنبه 10 دی توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری و روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.