کد خبر : 46844 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جدید

هدیه یلدایی دولت برای همه مردم | واریز یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان به حساب دارندگان سهام عدالت

رئیس سازمان بورس درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت امسال در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول آن در آذرماه خواهد بود.

هدیه یلدایی دولت برای همه مردم | واریز یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان به حساب دارندگان سهام عدالت

سهام عدالت | رئیس سازمان بورس با بیان این که مرحله اول سود سهام عدالتتا شب یلدا واریز می شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومانی دو برابر این رقم سود می گیرند..مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی ۱۴۰۲ به دارندگان سهام عدالت خبر داد و افزود سود سهام عدالت ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه امسال پرداخت می‌شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت: مرحله اول سود سهام عدالت آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکردند که موظف هستند در روزهای آتی این کار را انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آنان منتشر می‌شود.

وی گفت: سود سهام عدالت امسال در دو بخش واریز خواهد شد؛ بخش اول آذر ماه و بخش دوم پایان سال.

مبلغ سود سهام عدالت 1402

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است و برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

برای دریافت سود سهام عدالت شماره حساب بدهید

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سعی بر این است که در آذرماه سودهای گذشته را هم برای جامعه جدید یعنی افرادی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند واریز کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: طبق سنوات گذاشته از دو مسیر شماره حساب مشمولان سود سهام عدالت را داریم یکی از سامانه سجام و دیگر از طریق سایت سهام عدالت، اما راحت‌ترین و بهترین مسیر سجامی شدن است تا افراد بتوانند سایر خدمات دیگر را هم دریافت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که اگر سهامداری سود سنوات گذشته را دریافت نکرده باشد با سجامی شدن علاوه بر دریافت سود در انتهای آذر سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهد کرد؟ گفت: بله. به امید خدا اگر شرکت‌هایی که سود خود را واریز نکرده‌اند بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و فرصت مناسب برای محاسبات داشته باشیم سعی بر این است که در آذر ماه بتوانیم سودهای گذشته را نیز برای جامعه جدید یعنی افرادی که شماره حساب اعلام و در سامانه سجام ثبت نام کردند واریز کنیم.

گفتنی است پیش از این هم رئیس سازمان بورس در خصوص واریز سود سهام عدالت گفته بود: امسال سود سهام عدالت به صورت متمرکز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی و در دو مرحله پرداخت خواهد شد. مرحله اول آن آذر ماه انجام خواهد شد و میزان آن نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است. بخش دیگری از سود شرکت‌ها را که دریافت کنیم به این مبلغ اضافه خواهد شد که ممکن است حدود ۲۰ درصد افزایش را رقم بزند. مرحله دوم نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

او افزود: نزدیک به ۹ شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند که بتوانیم به موقع سود را به صورت متمرکز پرداخت کنیم. سود ۶۰۰ هزار تومانی برای سهام ۵۰۰ هزار تومانی است سهام یک میلیونی نیز حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

همچنین مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت بیان کرد: افراد به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه و پولی پرداخت نکنند و دقت داشته باشند که در حال حاضر هم ثبت‌نام جدیدی برای سهام عدالت وجود ندارد.

سهام عدالت

اگر سود سهام عدالت واریز نشد چه کنیم؟

وی همچنین درباره افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند و آیا سود آنها برای سال‌های گذشته باطل و سوخت شده، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کردند و شماره حساب کردند سود سنوات گذشته برای افراد واریز شده و اگر فردی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت را دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده، محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.

سهام عدالت جاماندگان

درباره سهام عدالت جاماندگان نیز سال گذشته حدود ۳.۵ میلون نفر به عنوان جاماندگان سهام عدالت شناسایی شدند و قرار بود به هرکدام از این افراد مبلغ ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص پیدا کند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تحقق این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که چنین منابعی فعلا موجود نیست. اواسط شهریور امسال هم احسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد - اظهار کرد که مراحل تصویب و تخصیص سهام عدالت به جاماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

برای دریافت سهام عدالت متوفیان چه کنیم؟

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در فرآیند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط‌های شماره‌دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی‌اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نشانی csdiran.ir مراجعه کنند.

در صورتی که متوفی، سهامدار عدالت بود، وراث مطابق با جدول زمان‌بندی و تاریخ مطرح شده در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان به یکی از شعب سراسر کشور کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب سراسر کشور بانک‌های ملت، ملی، ‌پارسیان و تجارت مراجعه کنند تا کار ثبت پرونده و تقسیم دارایی متوفی بین وراث انجام شود.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بعد از تایید پرونده، سهام متوفی حداکثر پس از دو روز کاری بین ورثه تقسیم خواهد شد.

در هیچ‌یک از مراحل این فرآیند نیازی به پرداخت وجه نیست و کاملا رایگان است./منیبان

این افراد سود سهام عدالت 2 برابری می گیرند

رئیس سازمان بورس با بیان این که مرحله اول سود سهام عدالت تا شب یلدا واریز می شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی دارند ۶۰۰ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومانی دو برابر این رقم سود می گیرند.

مجید عشقی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود سهام عدالت را به صورت متمرکز توسط شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی پرداخت خواهیم کرد در دو مرحله پرداخت خواهد شد مرحله اول این سود تا پایان همین ماه و تا شب یلدا سعی می‌کنیم که مرحله پرداخت سود سهام عدالت را داشته باشیم.

وی اضافه کرد عددی که سال گذشته پرداخت شد نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است و ممکن است با توجه به پیگیری‌هایی که همکاران ما دارند می‌کنند یک بخش دیگری از سود شرکت‌ها را که دریافت کنیم به این مبلغ اضافه خواهد شد. البته این عدد قطعی نیست باید محاسبه شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چند درصد امکان دارد که اضافه شود، بیان کرد: حول و حوش ۲۰ درصد ممکن است اضافه شود و مرحله دوم هم تا پایان سال پرداخت خواهد شد که یک سری از شرکت‌ها در واقع سود سهام عدالت را پرداخت کرده‌اند نزدیک به ۹ شرکت اگر اشتباه نکنم سود سهام عدالت را هنوز پرداخت نکرده‌اند. خیلی از این شرکت‌ها سود افراد حقیقی را از طریق همان سامانه سجام به صورت متمرکز پرداخت کرده‌اند و ما درخواست می‌کنیم که سود سهام عدالت را هم پرداخت کنند که بتوانیم سر موقعی که قول داده‌ایم سود را به صورت متمرکز پرداخت کنیم.

عشقی ادامه داد: این سود البته برای افراد مختلف متفاوت است، چون برخی دارندگان سهام عدالت سهام ۴۰۰ هزار تومانی، برخی سهام ۵۰۰ هزار تومانی و عده ای سهام یک میلیون تومانی دارند این ۶۰۰ هزار را که گفته‌ایم برای ۵۰۰ هزار تومانی‌ها است. افرادی که سهام یک میلی افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند نیز در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ می گیرند.

سهام عدالت

تاریخ واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات و مبلغ

رییس سازمان بورس با بیان این‌که مرحله اول سود سهام عدالت تا شب یلدا واریز می‌شود در مورد رقم واریزی گفت: افرادی که سهام 500 هزارتومانی دارند 600 هزار تومان و افراد دارای سهام یک‌میلیون‌تومانی دو برابر این رقم سود می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس سازمان بورس گفت: این سود البته متفاوت است برای افراد مختلف، چراکه برخی دارندگان سهام عدالت سهام ۴۰۰ هزار تومانی هم دارند سهام ۵۰۰ هزار تومانی سهام یک میلیون تومانی هم دارند این ۶۰۰ هزار که گفته‌ایم برای ۵۰۰ هزار تومانی‌ها است افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند در این مرحله یک میلیون و ۲۰۰ تقریبا میگیرند و افرادی که بحث انتقال دارایی متوفیان را انجام داده‌اند، از آنجایی ما این سامانه را داشتیم آن‌ها هم در این مرحله ورثه سود را دریافت می‌کند و آن سودش هم باقی نمی‌ماند و آن سود را ما پرداخت می‌کنیم لذا درخواست این است که افرادی که می‌خواهند این کار انتقال سهام عدالت را انجام بدهند انتقال سهام متوفیان به ورثه را انجام بدهند که ما تا پایان آذر ماه که می‌خواهیم سود را پرداخت کنیم به افراد جدید پرداخت کنیم.

همچنین خاندوزی گفته است : سود سهام عدالت هم تا قبل از شب یلدا واریز میشود. به هیچ وجه برای دریافت سود سهام عدالت به درگاه اینترنتی مراجعه نکنید.

سود سهام عدالت امسال هم در دو مرحله واریز می شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت دو مرحله ای سود سهام عدالت خبر داد و گفت: بعضی از شرکت‌ها هنوز سود سهام را پرداخت نکردند که موظف هستند در یکی دو روز آینده انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

بعد از ورود سهام عدالت در سال ۱۳۹۹ در بازار سرمایه، علل متعددی دست در دست هم دادند تا بازگشایی سهام به تاخیر بیفتد. به خصوص اینکه برای بازگشایی نمادهای معاملاتی یاد شده،‌ باید مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی برگزار می شد و افزایش سرمایه این شرکتها اعمال و ثبت می گردید تا در نهایت، هیات مدیره شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی انتخاب و سپس معاملات این نمادها آزاد شود.

حالا مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از پایان راه و تعیین تکلیف سهام عدالت خبر داد و گفت: با ارائه مدل جدید و بررسی‌های همه جانبه آنها، توانستیم پیوند لازم را بین شرکت تعاونی شهرستانی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برقرار کنیم که ماحصل آن، برگزاری مجامع شرکت‌های ۳۰ استان تا شهریور ۱۴۰۳ خواهد بود؛ این در حالی است که عدم برگزاری مجمع، دلیل اصلی عدم بازگشایی سهام عدالت بوده است.

وی در خصوص زمان بازگشایی سهام عدالت ادامه داد: با توجه به اینکه تصمیم ۵۰ میلیون نفر و حتی ۲۰ درصد آنها به شدت روی بازار تاثیرگذار خواهند بود و فشار فروش بی سابقه‌ای را به بازار تحمیل می‌کنند، باید ساز و کارهای دقیقی برای چگونگی بازگشایی نمادها اتخاذ کنیم که هنوز در شورای عالی بورس هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است؛ البته همچون گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

عشقی در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت خاطرنشان کرد: به دلیل برگزار نشدن همزمان شرکت های پرتفوی سهام عدالت، امسال نیز در دو مرحله سود سهام عدالت برای مشمولان واریز خواهد شد که یک مرحله واریز در آذرماه و بخش دوم هم اواخر سال پرداخت می شود.

وی افزود: البته بعضی از شرکت‌ها سود سهام را پرداخت نکردند که موظف هستند در یکی دو روز آینده انجام دهند؛ در غیر این صورت اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.

بخش دیگری از صحبت‌های رئیس سازمان بورس، به جاماندگان سهام عدالت تخصیص پیدا کرد. عشقی درباره این موضوع گفت: تخصیص سهام عدالت به ۳ گروه ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار دولت قرار گرفته و در حال برسی است؛ ضمن اینکه سهام عدالت جاماندگان در اختیار شورای عالی بورس نیست و سازمان خصوصی سازی باید دراین باره پاسخگو باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.