کد خبر : 45712 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود | سهام عدالت متوفیان

رونمایی طرح جدید صبح روز سه شنبه برای سهام عدالتی ها | آغاز سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث | واریز 400 هزار تومان سود مرحله اول برای دارندگان سهام عدالت

رییس سازمان بورس با اشاره به این که سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت با نام "میراث" آماده رونمایی شد، گفت: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث، انتقال سهام متوفیان به وراث آنها به صورت رسمی آغاز شود.

رونمایی طرح جدید صبح روز سه شنبه برای سهام عدالتی ها | آغاز سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث | واریز 400 هزار تومان سود مرحله اول برای دارندگان سهام عدالت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت وراث مشخص شد.سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است.مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

رییس سازمان بورس با اشاره به این که سامانه انتقال سهام متوفیان سهام عدالت با نام "میراث" آماده رونمایی شد، گفت: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث، انتقال سهام متوفیان به وراث آنها به صورت رسمی آغاز شود.

مجید عشقی با قدردانی از همکاری قوه قضاییه برای راه اندازی طرح ملی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث افزود: همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با حضور نمایندگان بیش از 100 کارگزاری برگزار شد تا این پروژه با مشارکت کارگزاران آغاز شود، و در مرحله بعدی دفاتر الکترونیک قضایی نیز به این فرایند اضافه خواهند شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از دغدغه های وراث متوفیان سهام عدالت در طول 18 سال گذشته تعیین تکلیف انتقال سهام بود، تصریح کرد: بر این اساس با اعلام برنامه از طرف شرکت سپرده گذاری برای زمانبندی مراجعه وراث، و با رونمایی از سامانه میراث، مشکلات انتقال سهام حدود 15 میلیون نفر ایرانی برطرف خواهد شد.

بر اساس آخرین اطلاعات، بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار سهام عدالت از سال 1384 فوت کرده اند که زیر ساخت های لازم برای تعیین تکلیف انتقال سهام این تعداد متوفی فراهم شده است و در روزهای آتی با رونمایی سامانه میراث، این طرح ملی وارد مرحله عملیاتی می شود.

سهام عدالت

وراث سهام عدالت برای تشکیل پرونده به این سامانه مراجعه کنند

معاون سمات با اشاره به انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه میراث، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار در همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اظهار کرد: رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند که این موضوع برای شرکت‌های کارگزاری یک فرصت ویژه را شکل داده است.

حسنلو گفت: در موضوع تقسیم قهری سهام عدالت به وراث نیز مجدداً یک فرصت نهفته برای کارگزاران به وجود می‌آید و با توجه به این که بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متوفی سهام عدالت در ایران وجود دارد، پیش بینی می‌کنیم که یک جامعه حدود ۱۵ میلیون نفری برای ورود به بازار سهام در انتظار صنعت کارگزاری باشند که می‌تواند یک فرصت بزرگ و مغتنم برای کارگزاران در جهت جذب مشتریان جدید باشد.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث بر اساس زمانبندی و سال فوت آن‌ها خواهد بود، افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ادامه مسیر تحول دیجیتال خود با رونمایی از سامانه (میراث) در روزهای آتی تقسیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را به صورت الکترونیک انجام می‌دهد و پیش بینی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جاری انتقال سهام عدالت همه متوفیان به وراث تعیین تکلیف شود.

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرایند تسهیم و انتقال هیچ گونه پیامکی از سرخط‌های شماره دار و بدون ماسک ارسال نمی‌کند و از نظر ما این پیامک‌ها بی اعتبار است و مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

معاون سمات گفت: وراث سهام عدالت برای دریافت جدول زمان بندی و تشکیل پرونده به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت اینترنتی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir مراجعه کنند.

زمان و مبلغ سود سهام عدالت در سال 1402

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس از پرداخت سود قطعی به دارندگان سهام عدالت خبر داد. افزود سود سهام عدالت ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز به تازگی درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام عدالت گفت. با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند. اختلاف چندماهه را شاهد هستیم. هنوز نهایی نشده اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته یعنی همان آذرماه، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است. برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است.

با توجه به سخنان مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بسیاری از دارندگان سهام عدالت سود چند میلیونی دریافت خواهند کرد. او گفته است: برای افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد.

همچنین رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت می گوید: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

اما سود سهام عدالت در سال جاری چقدر بوده است؟ سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.