کد خبر : 46664 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت جدید | سهام عدالت وراث

خبر خوش وزیر برای جاماندگان سهام عدالت | جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان

وزیر اقتصاد درباره آخرین جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: آیین نامه پرداخت به ذینفعان و جمعیت تحت پوشش آماده است و به محض توافق با وزارت خانه‌ها، اجرایی می شود.

خبر خوش وزیر برای جاماندگان سهام عدالت | جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان

از سال ۱۳۸۴ تا کنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر از سهامداران سهام عدالتفوت کرده‌اند اما طی این سال‌ها ساز و کاری برای انتقال سهام آنها ایجاد نشده است.سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده و به محض اینکه سود سهام عدالت مشخص شود تصمیم‌گیری انجام می‌شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از پرداخت تسهیلات بدون کارمزد، اظهارداشت: استفاده از سامانه الکترونیکی توثیق، پرداخت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه از مهمترین اهداف برای دستیابی مردم به خدمات مالی با هزینه پایین است.

وی با اشاره به تغییر فرایند اخذ کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: این مصوبه شورای پول و اعتبار در شهریورماه صادر شد تا بانک‌ها بتوانند در کارمزد پایین تر با یکدیگر رقابت کنند.

وزیر اقتصاد به تصویب و اصلاح اساسنامه بانکهای قرض‌الحسنه هم اشاره و تصریح کرد: اینها ثمره تمرکز ما در دو سال گذشته بر تسهیلات و شمول مالی است. سهم منابع بانک‌های قرض‌الحسنه پیش از این ۲ درصد بود ولی این نسبت به ۴ درصد رسیده است.

خاندوزی گفت: مسیر کاهش کارمزد و تسهیلات بدون کارمزد به سرعت در حال توسعه است و بانک مهر ایران هم تا پایان اذر وارد این فرایند می شود. این بانک هم به بیش از سه میلیون متقاضی در سال تسهیلات پرداخت می کند؛ میزان تسهیلات پرداختی در این بانک هم افزایش بیش از ۹۰ درصدی داشته است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه تصریح کرد: امیدوارم دوستان کمک کنند اساسا پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خرد را از سقف کنترل ترازنامه بانک‌ها خارج کنند تا آمار تسهیلات پرداختی افزایش یابد.

خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزییات اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: اینکه چه سهام هایی از کدام وزارتخانه ها برای اعطای سهام عدالت اختصاص یابد، مورد توافق وزارت خانه های مربوطه قرار نگرفته است.

وی با تاکید براینکه منتظریم وزارت‌خانه‌ها سهام خودشان را اعلام کنند، گفت: آیین نامه پرداخت به ذینفعان و جمعیت تحت پوشش آماده است و به محض توافق با وزارت خانه‌ها، اجرایی می شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که «قبلا گفته بودید که آیین نامه پیش بینی پذیری ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار تا آخر مهر در هیئت دولت نهایی میشه اما هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ بالاخره این آیین نامه بعد از ۱۲ سال کی نهایی می‌شود؟ » گفت: ماده ۲۴ این قانون نیازمند ایین نامه ای است تا برای اولین بار در نسبت دولت و بخش خصوصی کمک کند اقتصاد پیش بینی پذیر شود.

او با بیان اینکه طبق این بند باید دستگاه های دولتی پیش از اجرای مقررات اقتصادی حتما اطلاع رسانی کنند تا بخش خصوصی غافلگیر نشود، تصریح کرد: آیین نامه مربوطه در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد و در دستور کار هیات وزیران قرار دارد؛ انشالله در اذرماه مورد تصویب نهایی دولت هم قرار می گیرد./ تسنیم

سهام عدالت

جزییات نحوه استعلام سهام عدالت متوفیان

محمود حسنلو گفت: بنا بر اظهارات برخی از هموطنان مبنی بر عدم اطلاع از دارایی سهام عدالت متوفی و درخواست‌های مکرر مطرح شده. برای دریافت گزارشی از وجود/عدم وجود سهام عدالت برای آنها، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امکان استعلام وضعیت سهام عدالت برای متوفیان. را از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir فراهم آورده است.

به گزارش سنا، اشخاص سجامی می‌توانند. بعد از ورود به درگاه فوق از طریق گزینه امور سهام عدالت متوفی و با ورود کد ملی و تاریخ تولد متوفی. اقدام به استعلام دارایی سهام عدالت متوفی کنند.

حسنلو اظهار داشت : در این بخش علاوه بر اطلاعات کلی متوفی، پورتفو سهام عدالت و اطلاعات کلی راجع به سایر دارایی‌های متوفی در بازار سرمایه دریافت کنند.

وی ادامه داد: از تمام هموطنانی که از زمان ثبت نام سهام عدالت یعنی از سال ۸۳ به بعد فردی را از دست داده‌اند. درخواست می‌کنیم با مراجعه به این درگاه اقدام به استعلام کرده. در صورتی که متوفی آنها دارای سهام عدالت بود.

با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به مراکز همکار این شرکت در این طرح مراجعه و اقدام به تقسیم دارایی متوفی کنند.

مراکز ارائه خدمات انتقال سهام عدالت متوفی به وراث

حسنلو خاطرنشان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با همکاری بیش از ۶ هزار شعبه در سراسر کشور شامل شعب کارگزاری‌های بورسی. و شعب بانک‌های «ملت، پارسیان، ملی و تجارت» در سراسر کشور به صورت رایگان خدمت تقسیم قهری سهام عدالت را به مردم کشور ارائه می‌کند.

وی اظهار داشت: مراکز فوق به صورت برخط به سامانه‌های این شرکت متصل هستند. در صورت تایید پرونده، حداکثر بعد از یک روز کاری تقسیم دارایی انجام شده. در پورتفوی وراث ثبت می‌شود.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان گفت. هر یک از ورثه می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه از آخرین وضعیت پرونده خود اطلاع یابند.

سهام عدالت

واریزی نفری 600 هزار تومان سود سهام عدالت

با توجه به سخنان رئیس سازمان بورس، اواخر ماه آذرماه مرحله اول سود سهام عدالت واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت  هر ساله برای دارندگان سهام عدالت واریز می شود و معمولا زمان واریز سود اواخر سال است. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شد و مبلغ واریزی برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی متفاوت بود. در سال ۱۴۰۲ فرآیند پرداخت سود سهام عدالت به مانند سال گذشته خواهد بود و احتمالا مرحله اول سود سهام عدالت آذرماه پرداخت خواهد شد. است. درباره مبلغ سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ گفته شده که مشابه سال قبل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره ارسال انبوه پیامک‌های مرتبط با سهام عدالت از جمله ثبت‌نام برای جاماندگان، خرید و فروش و یا دریافت سود سهام عدالت که با قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات بانکی افراد انجام می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه پس از اعلام خبر پیاده‌سازی انتقال فرآیندهای قهری سهام عدالت و توزیع سود سهام عدالت و پس از تصویب شورای عالی بورس برای اینکه شرکت سپرده‌گذاری پیگیر این موضوع باشد و با شروع مکاتبات، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و خواهشم از مردم این است که به این پیامک‌ها توجه نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق پیامک انبوه به مردم درباره موضوعی از جمله توزیع سود اطلاع‌رسانی می‌کند، گفت: پیرو مصوبه شورای عالی بورس در زمینه توزیع سود تمامی سودهای ۳۶ شرکت ناشر که ذیل مجموعه سهام عدالت هستند تجمیع می‌شود و به مشمولان سهام عدالت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌شود. تاکید می‌کنم که احتیاجی نیست مردم در این باره به جایی مراجعه، لینکی را باز و یا ثبت نام کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری افزود: فقط کافی است، مردم در سامانه سهام عدالت و سامانه سجام یا یکی از این دو سامانه شماره حساب‌های مربوط خود را ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سامانه هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد.

سهام عدالت

سود سهام عدالت کدام افراد بیش از یک میلیون خواهد بود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

سود سهام عدالت کدام افراد بیش از یک میلیون خواهد بود؟

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.