کد خبر : 43443 / /
/

کالابرگ | کالابرگ جدید | کالابرگ و یارانه نقدی

اگر از کالابرگ استفاده می کنید بخوانید | افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها | یارانه تشویقی برای دهک‌های بالاتر در راه است

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام مذاکرات با چند فروشگاه اینترنتی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اتصال به طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.

اگر از کالابرگ استفاده می کنید بخوانید | افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها | یارانه تشویقی برای دهک‌های بالاتر در راه است

کالابرگ | در حالی که هم اکنون خرید کالابرگ الکترونیکی از طریق کارت بانکی و همچنین نصب اپلیکیشن شما برای خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی صورت می‌گیرد، خبرها از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای خرید از فروشگاه‌های مجازی و مذاکره با سه فروشگاه اینترنتی جهت ارائه اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی حکایت دارد.آخرین اخبار درباره کالابرگ را در ادامه مشاهده کنید.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام مذاکرات با چند فروشگاه اینترنتی و آماده شدن زیرساخت‌ها برای اتصال به طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد.

سیدرضا یحیوی با اشاره به اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک ۱۱ قلم کالای اساسی طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده است تا امنیت غذایی مردم تامین و فقر غذایی به طور کامل از بین برود، گفت: در فاز اول سراسری اجرای این طرح، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند به طوریکه اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه آنها ۲۰ درصد افزایش می‌یافت.

کالابرگ

کالابرگ برای سه دهک اول درآمدی و مددجویان

وی افزود: در مرحله دوم، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، از امتیاز تشویقی بهره‌مند شدند، با این تفاوت که شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد و درصورتی که سرپرستان خانوار این مبلغ از یارانه خود را از میان اقلام کالاهای اساسی خریداری می‌کردند، مشمول امتیاز تشویقی می‌شدند.

به گفته مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها، در حال حاضر دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمول دو امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند؛ به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال بر روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول ۲۹ میلیون نفر (سه دهک اول درآمدی+ مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)) مشمول این امتیاز شدند که با اضافه شدن دهک‌های چهار و پنج به این طرح، حدود ۱۹ میلیون نفر اضافه شدند و اکنون می‌توان گفت جمعیت جامعه هدف به ۴۸ میلیون نفر رسیده است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند، توضیح داد: از ۱۷ مردادماه تاکنون بیش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش انجام شده و به عبارتی بیش از ۹۰۰ هزار خانوار در این طرح مشارکت داشته‌اند.

یحیوی همچنین در خصوص برنامه دولت برای ارتقاء طرح کالابرگ الکترونیک به دهک‌های درآمدی بالاتر، گفت: احتمال گسترش امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک به دهک‌های بالاتر وجود دارد و در صورتی که حاکمیت تصمیم‌گیری کند طرح به دهک‌های درآمدی بالاتر نیز تسری خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اتصال بیش از ۱۲۲ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک، درخصوص اتصال فروشگاه‌های مجازی به این طرح گفت: زیرساخت‌ها مهیا شده و حتی با چند فروشگاه اینترنتی در این زمینه مذاکراتی شده است. همچنین تست‌های عملیاتی صورت گرفته است تا خرید مردم از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیک با این شرایط تسهیل شود که منتظر اجرا از سمت فروشگاه‌های اینترنتی هستیم.

خرید آنلاین مردم در طرح کالابرگ الکترونیکی ممکن شد

در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده و خانوارها با استفاده از مبلغ یارانه خود می‌توانند گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب بطری، پنیرUF، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را از هر برند و نام و نشان تجاری از تمام فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی خریداری کنند.

میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در طرح از سال ۱۴۰۱ بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد برای مردم شارژ می‌شود و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود. عملیاتی شده است.

خانوارها در صورت به همراه نداشتن کارت بانکی می‌توانند همچنان از تمام فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به طرح خرید خود را انجام دهند به نحوی که اگر فردی کارت بانکی همراه نداشت با استفاده از اپلیکیشن و برنامه کاربردی «شما» امکان خرید با ارسال کد برای وی فراهم شده است.

هم اکنون ۱۰ فروشگاه اتکا، افق کوروش، دیلی مارکت، رفاه، جانبو، گندم طلایی، مینو مارت، وال مارکت، هفت و هایپر فامیلی به عنوان فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و بیش از ۸۴ هزار فروشگاه خُرد به این طرح ملی متصل شده‌اند تا ضمن ارائه خدمت، دسترسی مردم به خرید اعتباری کالابرگ الکترونیکی را فراهم کنند.

طبق گزارش‌ها بیش از یک میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال و ۹۳ هزار پایانه در سطح شهر و روستا در توزیع اقلام کالابرگ الکترونیکی مشارکت کرده‌اند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه اعتبار خود را برای خرید کالابرگ اختصاص بدهند.چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود همچون گذشته افراد می توانند از یارانه نقدی خود استفاده کنند.

در این طرح قیمت کالاها بر اساس نرخ شهریور سال ۱۴۰۱ عرضه می‌شود و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می‌کند.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند از طریق سامانه "شما" به نشانی https://shoma.sfara.ir و نصب اپلیکیشن شما از وجود فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به طرح و نزدیک به محل سکونتشان با خبر و با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، طرح کالابرگ الکترونیکی ابتکار دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی و رساندن کالری مناسب، ریز مغذی‌ها و پروتئین به خانوارها به اجرا درآمده است.دولت به دنبال حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و مقابله با تورم در قالب اجرای این طرح، حمایت از معیشت اقشار کم درآمد و تامین اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز خانوارها را در دستور کار قرار داد./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.