کد خبر : 40179 / /
/

کالابرگ | کالابرگ دولت رئیسی | کالاربگ و یارانه نقدی

خبر مهم مسئولین برای کالابرگ بگیران | جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ + جدول

لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی، مابه‌التفاوت و نیز جمع‌بندی کلی اقلام اعلام شد.

خبر مهم مسئولین برای کالابرگ بگیران | جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ + جدول

کالابرگ | لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی، مابه‌التفاوت و نیز جمع‌بندی کلی اقلام اعلام شد.طرح کالابرگ الکترونیک که در سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی کلید خورد، اکنون به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. از ۱۳ خرداد ماه امسال به دنبال تاکید رئیس جمهور و به منظور تأمین سبد غذایی خانوارهای کم‌درآمد و کمک به مهار تورم و ثبات بازار مرحله جدید طرح ملی کالابرگ برای دهک های اول تا سوم و با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمده و خانوارهایی که جزو دهک یک تا سه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند.آخرین خبر درباره کالابرگ را در ادامه بخوانید .

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این اطلاعیه آمده است:

لیست جزئیات جدول اقلام غذایی طرح ملّی کالابرگ الکترونیک که شامل یازده قلم غذایی، حجم اقلام، قیمت هر قلم غذایی به مبدا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱، قیمت همان کالا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت اقلام مذکور و نیز جمع‌بندی کلی اقلام جهت استحضار مردم شریف اعلام شد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت‌های دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه سال‌جاری، افزایش اعتبار برای هر سه دهک اعمال شد که ۱۱ قلم کالای اساسی شامل: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله در طرح کالابرگ الکترونیک است.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند./پارسینه

2120114_928

واریز کالابرگ ۴۰۰ هزار تومانی به حساب ها

امشب کالابرگ الکترونیکی به ازای هر فرد در ۳ دهک اول، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان شارژ می شود.

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی (افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه) برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم از امروز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه اجرا شد. بر این اساس از امروز طرح کالا برگ الکترونیکی شامل ۳ دهک اول تا سوم معادل جمعیتی ۲۵ میلیون نفر می‌شود. این در حالی است که پیش تر شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌شد.

علیرضا عسگری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برنامه خبری گفت: به ازای هر فرد در ۳ دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان کالا برگ الکترونیکی داده می‌شود. هزینه کرد آن اختیاری است و افراد پس از شارژ این کالا برگ که امشب خواهد بود می‌توانند مبادرت به خرید ۱۱ قلم کالا اساسی کنند.

حامد کرمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم درباره جزئیات این خرید عنوان کرد: افراد می‌توانند تا سقف ۴۰۰ هزار تومان خرید کالاهای اساسی (۱۱ قلم) داشته باشند یا با خرید ۳۲۰ هزار تومان باقی پول را به شکل نقدی برداشت کنند.

گفتنی است کالابرگ الکترونیکی شامل برنج، روغن، قند، شکر، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز منجمد، شیر، پنیر، ماست، ماکارونی و گوشت مرغ می‌شود./مهر

کالابرگ

خبر مهم درباره کالابرگ برای کارگران

امکان برداشت نقدی اعتبار ۸۰ هزار تومانی در حال حاضر وجود ندارد و تنها می‌تواند صرف خرید کالابرگ شود اما ۴۰۰ هزار تومان یارانه واریزی علاوه بر خرید کالابرگ، قابل برداشت نقدی هم هست.

در این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است.

در همین راستا علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جامعه کارگری را مشمول طرح کالابرگ الکترونیک دانست و با اشاره به افزایش ۲۰ درصد مبلغ یارانه در مرحله جدید طرح کالابرگ، گفت: افزایش یارانه برای سه دهک اول در راستای تقویت معیشت کارگران است.چند روز گذشته خبر ویژه‌ای اعلام شد مبنی بر اینکه برای دهک‌های پایین تا سه دهک اول ۲۰ درصد یارانه افزایش پیدا می‌کند که عموماً جامعه کارگری را هم دربرمی‌گیرد.

وی گفت: افزایش ۲۰ درصدی یارانه در صورتی است که از طریق آن کالابرگ خریداری شود و ۲۰ درصد به یارانه افراد تحت پوشش افزوده می‌شود.

طرح کالابرگ شامل حال کارگران هم می‌شود

به گفته معاون وزیر کار افزایش یارانه محرومان برای پر کردن فاصله مزد و سبد معیشت بوده و این افزایش کمک خوبی است و دولت تلاش می‌کند در راستای کاهش فاصله بین مزد و معیشت، به معیشت طبقات پایین‌ نگاه ویژه‌تری داشته باشد

به گزارش ایسنا، در حال حاضر هشت فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت، وال مارکت و هایپرمی به این طرح ملی پیوسته‌ و به وزارت کار متصل شده‌اند و امکان خرید از تمام شعب این فروشگاه‌ها برای مردم فراهم شده است.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده و از هر فروشگاه یا سوپرمارکتی، کالای مورد نظر خود را از لیست ۱۱ قلم کالای اساسی پیش گفته با هر عنوان و برندی انتخاب و خریداری کنند.

از ۱۳ خرداد ماه تاکنون که مرحله جدید کالابرگ به اجرا درآمده ۲۰ هزار فروشگاه دیگر به این طرح پیوسته‌اند. آنطور که معاون رفاه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفته در حال حاضر تعداد فروشگاه‌ها در کل کشور از مرز ۷۰ هزار فروشگاه گذشته است و در همه این فروشگاه‌ها بارکدخوان نصب و آموزش‌های لازم جهت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ارائه شده است.

در روزهای اخیر هیات وزیران واریز منابع یارانه کمک معیشتی به حساب شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان (فارا) و مجری پروژه کالابرگ الکترونیک را به تصویب رساند و وزارت رفاه مکلف شد ماهانه نتایج حاصل از هزینه کرد مبالغ یارانه کمک معیشتی طرح را که توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها برای خرید مشمولین از طریق کالا برگ الکترونیک به حساب مذکور واریز شده به همراه اطلاعات هویتی مشمولین طرح و جزییات واریز و خرید آنان را به صورت مکتوب به سازمان هدفمندسازی یارانه ها ارسال کند.

به گزارش ایسنا،اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، لذا مردم و خانوارها مختارند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند./ایسنا

کالابرگ

خبرمهم درباره کالابرگ و یارانه نقدی

 وزیر کشور گفت: ده‌ها هزار فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در استان‌های مختلف کشور به سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند.

احمد وحیدی (وزیر کشور دولت سیزدهم) در نشست با استانداران سراسر کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع کالابرگ الکترونیک با اشاره به این‌که دولت در راستای تأمین کالاهای اساسی برای مردم، این طرح را در دستور کار دارد، اظهار داشت: در این زمینه سامانه خوبی طراحی شده و ده‌ها هزار فروشگاه زنجیره‌ای و غیرزنجیره‌ای در استان‌های مختلف عملیاتی شده تا مردم بتوانند نیازهای خود را در قالب ۱۱ کالای اساسی اعلام شده، تأمین کنند.

وزیر کشور یادآور شد: مسئول این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و با هماهنگی‌های خوب صورت گرفته در سطح استان‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیز پای کار هستند.

وحیدی خاطرنشان کرد: این سامانه علاوه بر تأمین کالاهای اساسی، می‌تواند خدمات دیگری از جمله زنجیره تأمین و تأمین مالی را ساماندهی کند و امید است مردم بتوانند از این طرح استفاده کنند.

سامانه شبکه ملّی اعتبار (شما) از طریق نشانی اینترنتی https://shoma.sfara.ir قابل دسترس است.

کالابرگ

واریز 2 میلیون برای کالابرگ بگیران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، بر ضرورت حل مشکلات موجود در این زمینه برای افزایش اقبال عمومی نسبت به آن تاکید کرد.

محسن کوشش تبار این مطلب را در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور با حضور معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بیان و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش اقبال این طرح رسیدگی به مشکلات مردم و فروشگاه‌های مرتبط به تجهیزات کالابرگ الکترونیکی است که در این ارتباط مقام ها و مسئولان محلی می‌توانند فعالانه برای حل آن‌ها ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود، با توجه به این که طرح کالابرگ الکترونیکی مراحل اولیه اجرای خود را طی می‌کند، موفقیت آن می تواند در توسعه هر چه بیشتر اقبال مردم موثر باشد.

وی با تشکر از همه دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: هدف ما از برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص رفع مشکلات برای دسترسی هر چه بیشتر کسانی است که می توانند از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی بر استفاده از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما و دیگر وسایل ارتباطی برای توسعه طرح مزبور در بین عموم مردم تاکید و خاطر نشان کرد، در برخی از استان های کشور مسئولان محلی از شخصیت‌های صاحب نفوذ و موثر در بین مردم نیز برای تبلیغ این مهم بهره گیری کرده‌اند.

معاون وزیر کشور ، توسعه زیرساخت های لازم برای گسترش پوشش جغرافیایی طرح کالابرگ الکترونیکی، استفاده از ظرفیت برخی طرف های تجاری مانند فروشگاه های شهر و روستا و کاهش زمان واریز وجه فروشگاه های طرف قرارداد به ۲۴ ساعت را از عوامل موثر در ارتباط با اقبال عمومی نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی دانست.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه تصریح کرد، کالابرگ الکترونیکی از اقدامات اساسی و قطعی دولت برای تامین اقلام اساسی مورد نیاز خانواده ها با توجه به حذف ارز ترجیحی از سال ۱۴۰۱ محسوب می شود.

وی با اشاره به تامین ۱۱ قلم کالای مورد نیاز خانواده ها از طریق این طرح خاطر نشان کرد، برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم درآمد جامعه، سیاست های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای استفاده از کالابرگ نیز اعمال می شود و این خانواده ها می توانند به میزان ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد خانواده از کالابرگ استفاده کنند.

معاون وزیر رفاه با تاکید بر این که طرح مزبور به صورت کالا اختیاری است ، گفت، برای توسعه و گسترش جغرافیایی این طرح و پوشش سراسری می توانیم مراکز طرف قرارداد را افزایش دهیم.

در حال حاضر ۵۳ هزار و ۲۵۹ فروشگاه خرد و ۱۰ هزار و ۳۷۹ فروشگاه زنجیره ای به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند که به ارائه ۱۱ قلم کالاهای مشمول طرح اقدام می‌کنند. شیر، ماست، پنیر، تخم‌ مرغ، مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، گوشت گوساله، حبوبات و قند و شکر از جمله کالاهایی هستند که شامل این طرح شده اند.

عسگریان خاطرنشان کرد: سیاست ما در ارتباط با طرح کالا برگ بر روی تامین سبد غذایی مردم و تامین ویتامین ها و کالری های مورد نیاز آنان متمرکز شده است و این اقلام در آینده با بررسی های لازم می تواند تا ۱۵ قلم نیز افزایش یابد.

در جریان برگزاری این جلسه معاونان امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور نیز که به صورت وبیناری در آن شرکت داشتند، برخی مشکلات برسر راه اجرای طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت./ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.