کد خبر : 38193 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه و طلا

جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار | ریزش سنگین قیمت انواع سکه

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

جدیدترین قیمت سکه و طلا در بازار | ریزش سنگین قیمت انواع سکه

قیمت سکه امروز 17اردیبهشت 1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد. امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.آخرین قیمت سکه و طلا را در ادامه مشاهده می کنید

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۹ میلیون، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون  و ۹۰۰ هزار و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است./همشهری

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۲۹ میلیون و  ۲۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی ۱۹  میلیون
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار
 سکه یک گرمی  ۷میلیون و ۲۰۰ هزار
 اونس جهانی طلا  ۲۰۱۹ دلار
 طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۶۳۶  هزار

امروز دلار و طلای جهانی دست به دست هم دادند تا روند کاهش قیمت طلا و سکه را تند کنند. سکه در آستانه تغییر کانال ۳۲ میلیون تومانی است. آیا این روند نزولی در بازار طلا و سکه ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 17 اردیبهشت 1402/ سکه 800 هزار تومان ارزان شد!

به گزارش تجارت‌نیوز امروز کاهش قیمت دلار و ریزش نزدیک به ۶۰ دلاری انس جهانی طلا در روز جمعه دست به دست هم داد تا قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی کاهش چشمگیری داشته باشد.

با اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی امید به تاثیر‌پذیری زودهنگام سکه از طلای جهانی نداشتند اما در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه امامی 800 هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی ۷۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

انس جهانی طلا در آخرین روز هفته گذشته تا قیمت ۲۰۸۰ دلاری نیز پیش رفت اما بعد از اعلام آمار اقتصادی آمریکا و کاهش نرخ بیکاری برای لحظاتی قله ۲۰۰۰ دلاری را ترک کرد. اما بار دیگر توانست به محدوده مذکور بازگردد.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و امروز و فردا انس جهانی طلا با قیمت ثابت ۲۰۱۷ دلاری معامله می‌شود. قیمت دلار امروز کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی داشت.

خبر احکام صادره روسای پیشین بانک مرکزی نیز سایه خود را بر بازار ارز انداخته بود. کارشناسان اقتصادی معتقدند علائم رشد تورم با بخشنامه و دستور مهار نمی‌شود. آنها معتقدند دلار در روند آهسته و پیوسته‌ای به رشد خود ادامه می‌دهد. بازار طلا نیز که دنباله‌رو دلار است از این روند عقب نخواهد ماند. هرچند فعالان بازار فلز گران‌بها بازدهی بازار طلا و سکه را در سال‌ جاری بیشتر از ارز می‌دانند.

قیمت سکه

طلا چاره‌ای جز کاهش ندارد

سهراب اشرفی، فعال بازار طلا و سکه با اشاره به روند کاهشی انس جهانی طلا و افت قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: «وقتی این دو مولفه تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در روند نزولی باشند بازارهای داخلی چاره‌ای جز از دست دادن قیمت ندارند.»

وی با اشاره به روند تقاضا در بازار فلز گرانبها گفت: «قیمت‌ها به اندازه‌ای بالاست که تقاضای خرد تاثیر در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که همین افزایش قیمت نیز تقاضا در بازار را به حداقل رسانده‌ است.»

وی با تاکید بر اینکه این روند نزولی دلار شروع یک اقدام مثبت است خاطرنشان کرد:« وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، طلا و سکه نیز از این روند تاثیر می‌گیرند.»

کاهش قیمت تمام قطعات سکه

امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با رقم ۳۳ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه بهار نیز با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت، بار دیگر به کانال ۲۹ میلیون تومانی برگشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

نیم سکه  کاهش ۴۰۰ هزار تومانی دارد و به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی رسیده است. ربع سکه امروز ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

امروز سهم سکه گرمی  از کاهش قیمت ۲۰ هزار تومان بود و کمترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه با رقم هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد.

امروز قیمت حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی، کاهش داشت. حباب سکه امامی ۳۵۹ هزار تومان ارزان شد و این بیشترین مقدار کاهش حباب در قطعات سکه بود. سکه گرمی ۳۴ هزار تومان رشد حباب داشت.

قیمت طلا نیز امروز کاهش قیمت  داشت. هرمثقال طلا ۳۳۹ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ١١ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۷۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۹۳ هزار تومان مبادله می‌شود.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۶۵۶ هزار تومان معامله شد.

معاملات طلا و سکه شفاف می‌شود | معاملات طلا و سکه تا این مقدار معاف از مالیات است

الزام ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت با درج کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار، موضوعی است که از ابتدای امسال نگرانی‌هایی را برای خریداران سکه ایجاد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، الزام ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت با درج کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار، موضوعی است که از ابتدای امسال نگرانی‌هایی را برای خریداران سکه ایجاد کرده است. براساس اعلام وزارت صمت؛ از ابتدای سال جاری تمامی واحدهای صنفی طلا و سکه باید معاملات خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانند و اما آنچه در این‌باره برای خریداران واکنش‌برانگیز شده، این است که ثبت معاملات با درج کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار انجام می‌شود و این ابهام را ایجاد کرده که رصد دقیق معاملات در این سامانه تنها با هدف اخذ مالیات، برنامه‌ریزی شده است. این درحالی است که به‌ گفته فعالان بازار، خریدهای شخصی و غیرسرمایه‌گذاری معاف از مالیات هستند و اخذ مالیات تنها از خریدهایی است که بالای ۱۵۰گرم و با هدف سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

هدف، شفافیت بازار است

مدیرکل صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت، روز گذشته در واکنش به این موضوع، فرایند ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت را فقط مختص واحدهای صنفی طلا و جواهر و صرافی‌ها دانست و تأکید کرد که این موضوع ارتباطی به موضوع اخذ مالیات ندارد.

محمدرضا زارع ادامه داد: طلافروشان و سکه فروشان تصور می‌کنند که این اظهار برای دریافت مالیات است؛ اما این موضوع صحیح نیست و برای آنان توضیح داده‌ایم که این طرح به جهت آن است که سکه‌های تقلبی را از بازار خارج کنیم و شفافیت برای این کالا در سطح بازار ایجاد شود.

وی درباره اینکه این فرایند چگونه به کشف سکه‌های تقلبی کمک می‌کند توضیحی نداد.

این مقام مسئول همچنین درباره ابهاماتی که در زمینه شناسایی خریداران ایجاد شده است نیز گفت: فقط فروشندگان سکه و طلا با سامانه درگیر هستند و مشتریان نهایی سر و کاری با سامانه ندارند؛ چرا که مبادی خروج سکه و طلا برای ما مهم است. مطابق دستورالعمل تبصره ۴ماده ۱۸قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها، تمامی فروشندگان باید اطلاعات معاملات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند؛ بر این اساس، ۶دسته مختلف ازجمله «سکه و طلا»، «شمش و طلای آب شده»، «مصنوعات طلا و جواهرات»، «طلای استخراج شده از معادن کشور»، «گوهرسنگ‌ها» و «سایر فلزات گرانبها مانند نقره و پلاتین و مصنوعات آنها» شامل این دستورالعمل می‌شود. در سال‌های اخیر افزایش بازده سرمایه‌گذاری در بازار سکه ورود سرمایه‌ به این بازار را افزایش داده و هدف از ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت، ایجاد شفافیت در بازار سکه و طلا عنوان شده است.

کشتی آرای، الزام به ثبت معاملات در سامانه را بی‌تأثیر بر بازار دانست و در این خصوص گفت: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که این سامانه زیرساخت مالیات بر عایدی سرمایه است و به معاملات افراد و درآمد حاصل از خرید و فروش طلا و سکه مالیات تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خرید و فروش تا سقف مصرف مجاز و عادی یعنی تا ۱۵۰گرم برای هر نفر معاف از مالیات است و مازاد بر این سوداگری تلقی می‌شود و مالیات به آن تعلق می‌گیرد.

به‌گفته وی، برای سکه هم همین میزان وزن ملاک اخذ مالیات است که حدود ۱۵ قطعه سکه را شامل می‌شود.

بازار فعلا کاهشی است

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با همشهری‌ با اشاره به افزایش چشمگیر بهای اونس جهانی در هفته گذشته این رشد را در قیمت طلا در داخل کشور بی‌تأثیر دانست و افزود: بهای اونس طی هفته گذشته به رقم بی‌سابقه ۲.۰۷۷دلار رسید که یک رکورد محسوب می‌شد اما همزمان در بازار کشور با کاهش نرخ ارز مواجه بودیم که این موجب شد قیمت طلا در بازار کشور افزایشی نشود.

محمد کشتی‌آرای  درباره وضعیت کنونی بازار طلا و میزان استقبال خریداران گفت: درماه رمضان و بعد از تعطیلات نوروز بازار با رکود و کاهش دادوستد مواجه بود اما بعد ازماه رمضان بازار تا حدودی رونق گرفته و سطح دادوستد نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است.

کشتی‌آرای درخصوص تغییرات قیمت سکه نیز گفت: هفته گذشته با هیجانی شدن بازار، حباب سکه با افزایش همراه بوده ولی در ۳-۲ روز گذشته با کاهش قیمت ارز، حباب سکه کاهش پیدا کرده و در مجموع طی چند روز اخیر بازار با دور شدن از هیجانات، هم تا حدودی ثبات به‌خود گرفته و هم قیمت‌ها واقعی شده است.

به‌گفته این فعال بازار طلا، حباب سکه در حال حاضر ۶میلیون و ۸۰۰هزار تومان است که نسبت به روز پنجشنبه ۴۰۰هزار تومان کاهش پیدا کرده است؛ تا بعدازظهر روز گذشته سکه طرح جدید حدود ۶۰۰هزار تومان و سکه طرح قدیم ۷۰۰هزار تومان نسبت به نخستین قیمت اعلامی روز، افت قیمت داشته اند. دیروز هر قطعه سکه طرح‌جدید ۳۳میلیون‌و۲۰۰هزارتومان، هر قطعه سکه طرح قدیم ۲۹میلیون و ۳۰۰هزارتومان، نیم‌سکه ۱۹میلیون‌ویکصدهزارتومان، ربع سکه ۱۲میلیون‌و۳۰۰هزارتومان و هرقطعه سکه گرمی ۷میلیون‌و۳۰۰هزار تومان قیمت خورده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.