کد خبر : 37388 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امامی

جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا | خریدارن طلا و سکه بخوانند

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا | خریدارن طلا و سکه بخوانند

قیمت سکه امروز 29فروردین 1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد.  قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۵۵۰ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

امروز سه شنبه ۲۹ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۵۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۴۹ هزار، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون  و ۶۵۰ هزار و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۴۹ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار
 سکه یک گرمی  ۶میلیون و ۴۰۰ هزار
 اونس جهانی طلا  ۲۰۰۴ دلار
 طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار
منبع: همشهری آنلاین

قیمت طلا و سکه امروز افزایش محدودی داشت. نیم و ربع سکه بدون تغییر، سومین روز هفته را پشت‌سر گذاشتند. برخی معامله‌گران معتقدند روزهای منتهی به تعطیلات عید فطر بازارهای مالی را در روند افزایشی قرار می‌دهد.

قیمت طلا و سکه امروز 29 فروردین 1402/ ادامه روند باثبات در بازار فلز گرانبها

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته ۲۸ فروردین قیمت طلا و سکه با افزایش آغاز به کار کرد. در نخستین ساعات معاملاتی دیروز سکه امامی با افزایش بیش از ۴۰۰ هزار تومانی قیمت همراه بود. قیمت طلا نیز با افزایش قیمت سکه همراه شد. این افزایش قیمت در آخرین معاملات روز گذشته اندکی تعدیل شد. افزایش قیمت سکه امامی به ۱۹۴ هزار تومان رسید. نیم‌سکه که در ابتدای معاملات ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. با همان رقم روز یکشنبه معامله شد.

روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی بیشترین افزایش قیمت را در میان قطعات سکه داشت. روز گذشته سکه امامی در آخرین معامله با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان مبادله شد.

روند قیمت طلا و سکه دیروز با افزایش محدود قیمت دلار همراه شد. قیمت دلار بعد از تعطیلات نوروز در کف کانال ۵۰ هزار تومانی نوسان دارد. همگرایی شدید بازار فلز زرد از اسکناس آمریکایی، باعث شده قیمت سکه امامی نیز در پله اول کانال ۳۰ میلیون تومانی سرگردان باشد.

روز گذشته بازارهای جهانی بازگشایی شد. در نخستین ساعات روز گذشته همزمان با بازگشایی بازارهای داخلی، انس جهانی طلا با قیمت ۲.۰۰۸. دلار و ۵۸ سنت مبادله می‌شد. اما شب گذشته از محدوده دو هزار دلاری خارج شد و کاهش قیمت داشت. در لحظه تنظیم این گزارش طلای جهانی با قیمت ۱.۹۹۵ دلار و ۵۸ سنت درج شد.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه  در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داد. روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه از سکه با قیمت ۲۸ میلیون و ۶۹۷ هزار تومان مبادله شد و افزایشی نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان داشت.

روز گذشته قیمت نیم سکه بدون تغییر و به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.  ربع سکه نیز بدون تغییر و با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.قیمت سکه گرمی نیز  ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان شد و نزدیک به پنج هزار تومان رشد قیمت دارد.

امروز حباب تمام قطعات سکه افزایش قیمت داشتند. بیشترین افزایش حباب مربوط به سکه بهار با افزایش ۸۱۲ هزار تومانی بود. حباب سکه امامی نیز نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت. سایر قطعات سکه نیز افزایش ۱۸ تا ۵۰ هزار تومانی داشتند.

اقتصاد ۲۴ نوشت:قیمت طلا و سکه در حالی شاهد صعود قیمت طی هفته جاری بود که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: افزایش قیمت دلار و گرانی ۱۰ دلاری اونس جهانی موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

قیمت طلا و سکه در حالی هفته را با افزایش آغاز و در ادامه نیز این مسیر را دنبال کرد که افزایش ۱۰ دلاری قیمت اونس جهانی عامل اصلی گرانی در بازار طلا و سکه بود؛ این در حالی است که متهم دوم گرانی طلا و سکه (بخوانید دلار) نوسان جزئی داشت و وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد.

قیمت سکه

چه موقع سکه بخریم؟

همزمان با پایان ماه رمضان یکی از سوالات اصلی این است که آیا قیمت طلا و سکه افزایش پیدا می‌کند؟ و آیا الان فرصت طلایی برای خرید طلا و سکه است؟

جهش بی سابقه قیمت ها در بازار طلا و سکه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: بازار طلا و سکه قبل از عید ۱۴۰۲ شاهد التهابات قیمتی بی سابقه‌ای بود.

وی با برشمردن علت التهابات قیمتی در بازار طلا و سکه ادامه داد: افزایش قیمت دلار و ارز و افزایش تقاضای خرید طلا و سکه منجر به التهابات قیمتی طلا و سکه شد. در هفته نخست بازگشایی بازارها در فروردین ماه قیمت‌ها به شکل غیرواقعی افزایش یافت که پس از تعطیلات عید با کاهش قیمت دلار و ارز، قیمت طلا و سکه کاهش یافت و واقعی شد.

این روزها طلا بخریم یا بفروشیم؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره کاهش حباب سکه در روزهای اخیر به اقتصاد ۲۴ گفت: ثبات قیمت دلار در کانال ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان، کاهش تقاضای سکه و طلا و نوسانات چند دلاری قیمت اونس طلا موجب ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

کشتی آرای ادامه داد: تعادل عرضه و تقاضا در بازار سکه و طلا در حالی این روزها موجب کاهش حباب انواع سکه و حتی طلای آبشده و خام شده که الان، بهترین زمان برای خرید طلا و سکه است.

بازار طلا و سکه در فاز استراحت

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: افزایش ۱۰ دلاری قیمت اونس جهانی و ورود دلار به کانال ۵۱ هزار تومان موجب شده امروز قیمت طلا و سکه افزایشی شود؛ البته این افزایش قیمت با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی، منطقی است؛ به طوری که سکه امامی ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

کشتی آرای در مورد پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای مانده تا عید فطر افزود: پیش بینی می‌شود در روزهای مانده تا عید فطر، شاهد ثبات قیمت طلا و سکه در بازار باشیم. بهبود روند اقتصادی کشور و گسترش روابط ایران و عربستان و کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس مانع اوج گیری قیمت دلار و ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

طلا بخریم یا ارزان می‌شود؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا الان، زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است یا نه؟ گفت: قطعا، توصیه ما به خریداران این است که در زمانی که بازار ثبات دارد خرید خود را انجام دهند.

کشتی آرای افزود: زمانی که بازارها هیجانی است قیمت‌ها واقعی نیست و طبیعتا خرید و فروش به زیان خریدار و فروشنده است؛ ولی حال حاضر با توجه به منطقی بودن قیمت طلا و سکه، زمان مناسبی برای خرید است.

نوسان قیمت طلا و سکه از مسیر اونس جهانی

به گفته نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، کشورها به دلیل بهبود رشد اقتصادی در سال‌های بعد از کرونا رو به ذخیره سازی طلا آورده اند و همین افزایشِ تقاضا موجب افزایش قیمت اونس جهانی شده، زیرا تولید طلا در دنیا محدود است و وقتی تقاضایی در بازار ایجاد شود می‌تواند موجب افزایش قیمت آن شود.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: طبیعتا افزایش قیمت اونس جهانی بی تاثیر در افزایش قیمت طلا و سکه در ایران نیست و موجب افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه در کشور ما از دو عامل قیمت ارز و قیمت اونس جهانی اثر می‌گیرد، ادامه داد: اگر قیمت ارز را ثابت بگیریم (که فعلا شاهد ثبات آن در بازار داخل هستیم) بنابراین هرگونه نوسانی روی قیمت اونس جهانی به قیمت طلا و سکه در داخل کشور منتقل می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.