کد خبر : 37345 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

افزایش انفجاری قیمت سکه | جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

افزایش انفجاری قیمت سکه | جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار سکه و طلا

قیمت سکه امروز 28فروردین 1402اعلام شد. نوسان قیمت سکه در بازار تهران عادی شد.  قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۵۹۵ هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.آخرین قیمت سکه و طلا را در ادامه مشاهده می کنید

امروز و تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

امروز دوشنبه ۲۸ فروردین تا لحظه تنظیم این خبر در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و  ۵۹۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون  و ۶۰۰ هزار و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است./همشهری

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار
 سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار
 نیم سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار
 ربع سکه بهار آزادی  ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار
 سکه یک گرمی  ۶میلیون و ۴۰۰ هزار
 اونس جهانی طلا  ۲۰۱۲ دلار
 طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار

قیمت سکه امروز 28 فروردین 1402/ روند نامتوازن قیمت در قطعات سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند نامتوازنی قرار گرفت. برخی قطعات سکه کاهش قیمت داشتند اما قیمت طلا به همراه سکه امامی گران شد. به اعتقاد فعالان بازار، قیمت دلار باعث سرگردانی قیمت در بازار فلز زرد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته روند نامتوازنی داشت. دیروز سکه امامی ۲۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. قیمت طلا نیز با افزایش قیمت سکه همراه شد. روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی ۹۱ هزار تومان کاهش داشت و نیم‌سکه بدون تغییر قیمت ماند.

روز گذشته ۲۷ فروردین سکه امامی در کانال ۳۱ میلیون تومان باز شد. این قطعه از سکه در نخستین ساعات معاملات دیروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. اما در میانه روز این روند افزایشی شد. در آخرین معامله روز گذشته قیمت سکه امامی با افزایش ۲۱۰ هزار تومانی به کانال ۳۱ میلیون تومانی برگشت.

دیروز قیمت دلار افزایش محدودی داشت. رشد قیمت در بازار فلز زرد متعاقب رشد محدود قیمت دلار رخ داد. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده  ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلی پایان هفته به سر می‌برند و انس جهانی طلا فعلا با قیمت ثابت ۲.۰۰۴.۲۶ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی که صبح دیروز در کانال ۳۰ و ۳۱ میلیون تومانی نوسان داشت در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۳۱ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به کار خود پایان داد. این قطعه از سکه حبابی حدود هفت میلیون و ۱۱۰ هزار تومان دارد. روز گذشته سکه بهار آزادی در کف کانال ۲۸ میلیون تومانی بسته شد و کاهش قیمت ۹۱ هزار تومانی داشت. حباب این قطعه از سکه با کاهش قیمت آن همراه شد و کاهش ۲۵۳ هزار تومانی داشت. در حال حاضر حباب سکه بهار آزادی سه میلیون و ۷۹۴ هزار تومان است.

روز گذشته قیمت نیم سکه بدون تغییر و با همان قیمت روز گذشته معامله شد. این قطعه از سکه ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

دیروز  ربع سکه و سکه گرمی هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند. ربع سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.قیمت سکه گرمی نیز  به ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. همچنین حباب این قطعات از سکه افزایش قیمت داشتند. حباب ربع سکه پنج میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز به سه میلیون و ۸۲۲ هزار تومان رسید.

قیمت سکه

اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و باتوجه به کاهش نوسان در بازار طلا، زمان خوبی برای خرید طلا است.

بازار طلا در روزهای اخیر به ثبات نسبی رسیده و زمان خوبی برای خرید طلا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و طی یک ماه گذشته نوسان حداقل بوده، گفت: به اعتقاد من مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند؛ البته شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با اونس جهانی، بازار داخلی ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشیم.

نادر بذرافشان، با بیان اینکه از ابتدای سال روند بازار طلا کاهشی بوده، گفت: در مقاطعی این روند افزایشی بوده، اما به طور کل بازار طلا با کاهش مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون افزایش یا کاهش خاصی در بازار طلا رخ نداده و روال بازار عادی بوده، تصریح کرد: این در حالی است که هفته گذشته انس جهانی حدود ۳۸ دلار افزایش داشته که در حال حاضر به همان قیمت قبلی برگشته است و شاهد نوسان کمی در این بازار بودیم.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ۱۴ فروردین که بازار به صورت فیزیکی باز شده، با توجه به ماه رمضان تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده است. بنابراین بازار روال عادی خود را طی می‌کند و هیچ التهاب و شرایط نامناسبی در بازار نیست و شاهد ثبات و کاهش قیمت‌ها بودیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با فرارسیدن عید فطر تقاضا در بازار بیشتر شود و گفت: در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و طی یک ماه گذشته نوسان در این بازار حداقل بوده و کاهش تقاضا هم داشتیم. بنابراین مردم به راحتی می‌توانند مبادلات خود را در بازار مصنوعات طلا و سکه انجام دهند.

بذرافشان افزود: به نظر می‌رسد دیگر نباید نوسان خاصی در این بازار داشته باشیم. البته نوسان یک تا سه درصد عادی است. بنابراین به اعتقاد من مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند. البته شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با انس جهانی، بازار داخلی ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشیم و شرایط فعلی ادامه داشته باشد. بنابراین پیشنهاد ما این است که مردم خرید خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند.

وی درباره تاثیر قرعه کشی خودرو بر کاهش تقاضای طلا نیز گفت: این موضوع هم تا حدودی بر کاهش تقاضا تاثیر داشته، اما بخش عمده آن مربوط به ماه رمضان است. به طور کلی خرید مصنوعات طلا در ماه رمضان، محرم و صفر کاهش پیدا می‌کند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت اونس جهانی طلا ۲۰۰۴ دلار، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سکه گرمی شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و حباب سکه شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.