کد خبر : 37141 / /
/

کالابرگ | کالابرگ یا کوپن

غافلگیری رئیس جمهور از واریز دومین یارانه نقدی در فروردین از دیشب | حساب خود را چک کنید | شارژ یارانه برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

به دنبال اطلاعیه وزارت کار مبنی بر واریز یارانه فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های اول تا سوم و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.

غافلگیری رئیس جمهور از واریز دومین یارانه نقدی در فروردین از دیشب | حساب خود را چک کنید | شارژ یارانه برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

کالابرگ | به دنبال اطلاعیه وزارت کار مبنی بر واریز یارانه فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگالکترونیک مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های اول تا سوم و کالابرگ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.مردم می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های موجود ۱۰ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح کالابرگ به ارزش ۵۳۰ هزار تومان را خریداری کنند. آخرین اخبار در مورد کالابرگ را در خبر آزاد بخوانید

به دنبال اطلاعیه وزارت کار مبنی بر واریز یارانه فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های اول تا سوم و مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد.

طرح کالابرگ الکترونیک طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح و استقبال مردمی می تواند بخش اعظمی از تورم موجود را کنترل کند.

دولت در طرح کالابرگ الکترونیک این امکان را برای آحاد جامعه به وجود آورده که کالاهای اساسی را به نرخ ثابت و اعتبار یارانه یک ماه زودتر خریداری کنند.

این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.مبلغ این کالاها به نرخ شهریور ماه سال گذشته بوده و مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود، همچون گذشته کل مبلغ یارانه قابل برداشت است.

بر اساس اطلاعیه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده است، یارانه فروردین ماه سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شده و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

کالابرگ

جزئیات واریز یارانه فروردین برای خرید کالابرگ‌ الکترونیکی

در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند و چنانچه آن را استفاده کنند به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد خود هم در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مورد نیازشان را تهیه کنند.

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه‌ و افق کوروش‌ و برخی فروشگاه‌های خُرد مجهز به بارکدخوان به این سامانه متصل شدند تا شهروندان در سراسر کشور بتوانند به سهولت کالای مورد نیاز خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند.

پیش‌تر در جریان استانی شدن طرح ملی کالابرگ الکترونیک ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده بود اما در روزهای اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه ها خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایلند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و عمل به مصوبه مجلس است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

آخرین وضعیت پرداخت کالابرگ در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان از مشارکت ۳۵۰ هزار خانوار در طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور خبر داد.

هادی کاشف در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور تصریح کرد: تاکنون تعداد ۳۵۰هزار خانوار در کشور معادل بیش از یک میلیون نفر در طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری شرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار فروشگاه خرد در کشور به نرم‌افزار کالابرگ الکترونیکی از طریق شرکت‌های پرداخت فعال شده‌اند که این فروشگاه‌ها بارکدخوان و پایانه فروش دارند. همچنین ۸۰۰ شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شامل گندم طلایی، ۷ جانبو، افق کوروش، رفاه و دیلی‌مارکت به این سامانه متصل شده‌اند.

مجری طرح کالابرگ الکترونیکی بیان کرد: در حال حاضر این طرح در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود که این طرح داوطلبانه بوده و شامل ۱۰ قلم کالای پرمصرف مانند قند، شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم‌مرغ، مرغ، انواع پنیر، انواع شیر و انواع ماست می‌شود که افراد می‌توانند یا از یارانه نقدی خود استفاده کنند و یا اینکه به میزان یارانه‌ای خود یک ماه زودتر از این کالاها خریداری کنند.

کاشف اضافه کرد: در حال حاضر که یارانه نقدی فروردین پرداخت شده است برای افراد متقاضی کالابرگ یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در حساب‌شان شارژ شده و می‌توانند به وسیله حساب یارانه‌ای خود از این کالاها خریداری کنند.

وی بیان کرد: برای یارانه فروردین هر میزان از اعتباری که خانوارها خرید کرده‌اند کسر و باقیمانده آن به صورت نقدی در حساب‌شان واریز شده است که البته تجربه نشان می‌دهند کسانی که از کالابرگ استفاده می‌کنند همه اعتبار یارانه‌ای خود را صرف خرید کالاهای مورد نظر می‌کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان در مورد اینکه چگونه یک فروشگاه می‌تواند به طرح کالابرگ الکترونیکی بپیوندد تصریح کرد: یک نرم‌افزار موبایلی نصب می‌شود که می‌توان از طریق نرم‌افزارهای بازار،‌ مای‌کت یا اسفارا به نشانی .... آن را دانلود کرده و فروشگاه خود را در این طرح ثبت کنند و پس از آن لیست فروشگاه‌های متقاضی در اختیار شرکت‌های پرداخت قرار داده می‌شود که این شرکت‌ها شامل سامان‌پرداخت، پارسیان، ایران‌کیش، سپهر صادرات، به‌پرداخت ملت، به‌پرداخت نوین و فناواکارت می‌شود که در این طرح مشارکت دارند.

کاشف در پاسخ به این پرسش که چرا میزان استقبال مردم اندک بوده و تاکنون ۳۵۰ هزار خانوار به این طرح پیوسته‌اند، اظهار کرد: اولاً در این زمینه اطلاع‌رسانی نکردیم و همچنین در حال حاضر امتیازی برای کالابرگ الکترونیکی نسبت به یارانه نقدی وجود ندارد تنها امتیاز این است که اعتبار آن یک ماه زودتر از یارانه نقدی به حساب افراد شارژ می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی مقامات دولتی قول داده‌اند که دولت می‌خواهد بسته حمایتی برای دهک‌های کم درآمد به ویژه ۵ دهک پایین جامعه تدوین کند که مردم راغب شوند از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

کاشف در برابر این پرسش که طرح کالابرگ الکترونیکی در قانون بودجه ۱۴۰۱ بود آیا باز هم تکرار می‌شود، تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم این طرح وجود دارد و دولت می‌خواهد از ۵ دهک کم‌درآمد با کالابرگ الکترونیکی حمایت کند./همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.