کد خبر : 36965 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

خبر شگفت انگیز اول هفته برای سهام عدالتی ها | واریزی 440 هزارتومانی به سبد این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 19 فروردین چند؟

شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته توانست بیش از 3 درصد رشد کند؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

خبر شگفت انگیز اول هفته برای سهام عدالتی ها | واریزی 440 هزارتومانی به سبد این سهامداران | ارزش سهام عدالت امروز 19 فروردین چند؟

سهام عدالت سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند سهامداران سهام عدالت باید با ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام تا از مزایای سهامشان بهره مند شوند.

ارزش سهام عدالت امروز 19 فروردین

شاخص کل بورس امروز شنبه 19 فروردین روند صعودی داشت و با افزایش 3.04 درصدی به محدوده دو میلیون و 202 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش از 25 هزار واحدی در محدوده 676 هزار واحدی ایستاد.

امروز شنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با افزایش 1.9 درصدی به 18 میلیون و 440 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 315 هزار تومانی به 33 میلیون و 975 هزار تومان رسید.

سهام عدالت

تاریخ واریز سود سهام عدالت مشخص شد؟

150 هزار نفر از دارندگان سهام عدالت نتوانستند سود خود را دریافت کنند. حالا مدیر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که جاماندگان اطلاعات خود را تکمیل کنند تا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود. اما آیا تاریخ واریز سود سهام عدالت مشخص است؟

‌به گزارش تجارت‌نیوز،  اسفند 1401 سود سهام عدالت سال 1400 به حساب سهامداران واریز شد. اما آنگونه که مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داده ۱۵۰ هزار سهامدار نتوانستند سود مرحله دوم را دریافت کنند.

دلایلی از جمله شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، حساب راکد، حساب مشترک (دو امضا)، حساب ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

اکنون این مقام مسئول اعلام کرده که دارندگان سهام عدالت که سود مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) مراجعه و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. پس از این مرحله است که سود سهام عدالت به حساب این 150 هزار نفر واریز می‌شود.

اما این مقام مسئول درباره تاریخ واریز سود سهام عدالت هیچ اطلاعی نداده و مشخص نکرده که بعد از اصلاح اطلاعات حساب، سود واریزی چه تاریخی به حساب دارندگان سهام واریز می‌شود.

سود سهام عدالت مرحله دوم، اسفند ماه سال گذشته به حساب سهامداران واریز شد. سود سهام عدالت دارندگان سهام یک میلیونی حدود یک میلیون و سود برگه‌های 532 هزار تومانی هم حدود 500 هزار تومان بود.

سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سود سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به دلیل مشکل شماره شبای معتبر بانکی نتوانستند سود مرحله دوم عملکرد ۱۴۰۰ را دریافت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد باغستانی با بیان اینکه مرحله دوم سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت روز ۲۵ اسفندماه سال قبل به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار سهامدار واریز شد، افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از بانک‌ها، سود حدود ۱۵۰ هزار سهامدار عدالت به حساب آنها واریز نشده است.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که سود به حساب این تعداد از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

مدیرعامل سمات اظهار کرد: سهامدارانی که با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام قرار بگیرند.

باغستانی اضافه کرد: سود سهامدارانی که مشکل شبای معتبر بانکی خود را برطرف کنند، در مراحل بعدی به حساب آنها واریز خواهد شد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. گفتنی است، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سال گذشته سود عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت را در دو مرحله و در روزهای ۳۰ آذرماه و ۲۵ اسفندماه به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز کرد./ منبع: فارس

سهام عدالت

سهام بانک‌ها برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان کافی نیست

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که باتوجه به ناکافی بودن منابع بانک‌ها، درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به هیات وزیران ارسال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.

حسین قربان‌زاده، با اشاره به تصویب و ابلاغ تخصیص سهام عدالت به جاماندگان عنوان کرد: حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند که این موضوع به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد، درحالیکه طبق تصویب‌نامه هیات وزیران قرار است ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری شوند و باید گفت منابع در نظر گرفته شده، منابع مورد نیاز را پوشش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل درخواست لغو آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی به هیات وزیران داده شده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده بودند و دولت طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موظف بود به افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی می‌شوند، سهام عدالت اختصاص دهد. موضوعی که تا روزهای پایانی سال تعیین تکلیف نشد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی ۲۸ اسفند سال گذشته صراحتا اعلام کرد که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام به دلیل تصویب نشدن پرتفویی که برای جاماندگان در نظر گرفته شده بود منتفی شد.

وی درمود علت موضوع مذکور این توضیح را داد که موضوع پرتفوی جاماندگان سهام عدالت برای سومین مرتبه در هیات دولت مطرح شد و دوباره با واگذاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به جاماندگان سهام عدالت موافقت نشد و در نتیجه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان منتفی شد. زیرا دولت دیگر سهام ارزنده‌ای با ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان ندارد که به جاماندگان سهام عدالت تخصیص دهد.

با این حال ششم فروردین ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور اختصاص سهام عدالت به هر یک از مشمولان به ارزش حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال را ابلاغ کرده که این سهام از محل سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات اختصاص خواهد یافت.

در این گزارش آمده بود که: هیات وزیران در جلسه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است. بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ ۱۶ اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی معادل حداکثر یک میلیون ریال تعیین می شود. هیات وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می شود. طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.

این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران سهام شرکت‌هایی از جمله بانک صاردات، بانک ملت، بانک تجارت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای جاماندگان سهام عدالت در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.