کد خبر : 34899 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود | ارزش سهام عدالت

سهام عدالتی ها؛ خبرهای خوش رسید | واریزی 937 هزار تومانی به حساب این سهام داران | ارزش دارایی سهام عدالتی ها امروز چقدر شد؟

شاخص کل بورس امروز توانست سبزپوش شود؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

سهام عدالتی ها؛ خبرهای خوش رسید | واریزی 937 هزار تومانی به حساب  این سهام داران | ارزش دارایی سهام عدالتی ها امروز چقدر شد؟

سهام عدالت برای افراد کم درآمد جامعه ازدولت احمدی نژاد به مردم پرداخت شد سود سهام عدالت 1400دوبرابر شد  واریز سود مرحله دوم سهام عدالت به زودی انجام خواهد شد. جاماندگان سهام عدالت نیز تا پایان سال صاحب سهام خواهند شد آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را در خبرآزاد بخوانید.

سهام عدالت

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه روند مثبتی را تجربه کرد. شاخص با افزایش 4.09 درصدی در سطح یک میلیون و 659 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش 13 هزار واحدی در سطح 507 هزار واحدی ایستاد.

امروز سه‌شنبه 2 اسفند ماه سهام عدالت همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد و روند مثبتی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با کاهش 1.6 درصدی به 14 میلیون و 908 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 937 هزار تومانی به 28 میلیون و 77 هزار تومان رسید.

سهام عدالت

زمان واریز سود مرحله دوم سهام عدالت اعلام شد

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت به زودی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول خواهد بود.رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود.

وی در مورد رقم سود پرداختی در مرحله دوم گفت: مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 به مبلغ حدود 60 هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود 30 هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند.

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در بودجه ۱۴۰۲

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402، دولت موظف است از محل سهام باقیمانده دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری، به جاماندگان سهام عدالت سهم تخصیص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تصویب پیشنهادی در کمیسیون تلفیق در زمینه رسیدگی به جاماندگان سهام عدالت گفت: در جریان این پیشنهاد تاکید کردیم که دولت موظف است از محل سهام باقیمانده خود و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری مربوط به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کرده و گزارش اجرای این بند را هر سه ماه یک بار از سوی وزرات اقتصاد به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد مصوب، جاماندگان سهام عدالت از این سهام برخوردار خواهند شد.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد./ منبع: خانه ملت

سهام عدالت

آخرین خبر درباره ارزش سهام عدالت جاماندگان

رییس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی درباره ارزش سهام عدالت جاماندگان داد.

به گزارش نبض بازار، رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن را هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود اما هیات تطبیق به آن ایراد گرفت .

حسین قربانزاده درباره آخرین تصمیمات تعیین پرتفوی سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: هیات تطبیق مجلس از پرتفوی سهام عدالت جاماندگان ایراد گرفته است و عملا تا زمان رفع ایراد هیات تطبیق مجلس یعنی تشکیل شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تصویب آیین‌نامه انتهای بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ فعلا کاری نمی‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: اول باید شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل شود و شیوه اجرایی را مصوب کند تا بتوان پرتفوی سهام‌ عدالت را نهایی کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن را هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود اما هیات تطبیق به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که مطابق قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید این شورا درباره آن تصمیم بگیرد و نه هیات وزیران. بنابراین در حال حاضر جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

قربانزاده درباره تفاوت پرتفوی دارندگان سهام عدالت افزود: سه و نیم میلیون افراد جدید دارای سهام عدالت خواهند شد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و حتما پرتفوی این افراد با دارندگان فعلی سهام‌ عدالت متفاوت خواهد بود و اساسا امکان یکسان بودن پرتفوی سهام عدالت بین افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقطعی بیش از ۴۰ شرکت‌ سهمی به عنوان سهام عدالت به افراد واجد شرایط داده شده که امروز دولت دیگر در تعدادی از این شرکت‌ها سهمی ندارد و برخی از این شرکت‌ها اگر دولت سهمی دارد، واگذاری آنها و انتقال سهام آنها به سهام عدالت امکانپذیر نیست.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اساسا دولت دیگر نمی‌توانست مانند سال ۸۵ سهام تخصیص دهد و باید در عین حال که ارزنده بودن این سهام را مد نظر قرار بگیریم، امکان تطبیق آن با سهام عدالت سال ۸۵ وجود ندارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره ارزش سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: درباره ارزش ۱۰ میلیون تومانی این سهام به ازای هر فرد تصویب شده‌ و این ۱۰ میلیون تومان از پرتفوی سهام مختلف است.

قربانزاده در پاسخ به این سئوال که آیا واگذاری این سهام به جاماندگان به امسال می‌رسد، گفت: معلوم نیست، شاید به پایان امسال برسد. /نبض بازار

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.