کد خبر : 34677 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت سود

برای مردم خبر خوش داریم | واریز 10 میلیون تومان به حساب مردم | سهام عدالت جاماندگان نهایی شد

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402، دولت موظف است از محل سهام باقیمانده دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری، به جاماندگان سهام عدالت سهم تخصیص دهد.

برای مردم خبر خوش داریم | واریز  10 میلیون تومان به حساب مردم | سهام عدالت جاماندگان نهایی شد

سهام عدالت | سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند خبر داد و گفت: جاماندگان سهام عدالت از دریافت سود مرحله اول برای تکمیل اطلاعات خود هر چه زودتر اقدام کنند.آخرین اخبار سهام عدالت را در سایت خبر آزاد بخوانید.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402، دولت موظف است از محل سهام باقیمانده دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری، به جاماندگان سهام عدالت سهم تخصیص دهد.

محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تصویب پیشنهادی در کمیسیون تلفیق در زمینه رسیدگی به جاماندگان سهام عدالت گفت: در جریان این پیشنهاد تاکید کردیم که دولت موظف است از محل سهام باقیمانده خود و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری مربوط به قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کرده و گزارش اجرای این بند را هر سه ماه یک بار از سوی وزرات اقتصاد به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس ارسال کند.

وی ادامه داد: بر اساس این پیشنهاد مصوب، جاماندگان سهام عدالت از این سهام برخوردار خواهند شد.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد./تجارت‌نیوز

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند خبر داد و گفت: جاماندگان از دریافت سود مرحله اول برای تکمیل اطلاعات خود هر چه زودتر اقدام کنند.

سهام عدالت

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در رابطه با وضعیت واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ گفت: سود قابل تقسیم سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نزدیک به ۵۰ درصد آن در نوبت اول پرداخت شده است.

وی به پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند اشاره و اعلام کرد: در سنوات گذشته هم سود سهام عدالت در ماه پایانی سال یا اول سال بعد توزیع می‌شد که امسال با موافقت وزیر اقتصاد مقرر شد بخشی از سود وصولی در آبان و آذر توزیع شود.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ایجاد اشکال از سوی شرکت سپرده‌گذاری اعلام نشده است، گفت: امیدواریم تا زمان مقرر منابع پرداخت سود، وصول و به حساب مشمولان واریز شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همچنین در رابطه با پرداخت سود سهام متوفیان تصریح کرد: تا زمان تعیین‌تکلیف حق‌السهم وراث امکان پرداخت سود وجود ندارد.

سود سهام عدالت متوفیان تا زمان مشخص شدن انحصار وراثت در حسابی مشخص نگهداری و پس از تعیین‌تکلیف به حساب ورثه واریز خواهد شد.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت 10 میلیونی دولت برای سهام داران

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.