کد خبر : 33509 / /
/

کالابرگ | کالابرگ یا کوپن

دستور مهم رئیس جمهور روز شنبه درباره یارانه نقدی | کالابرگ بهمن ماه توزیع شد | از کجا بفهمیم اعتبار مانده کالابرگ مان چقدر است؟

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی از اتصال شبکه پرداخت کشور به سامانه خبر داد و گفت: زیرساخت ها پاسخگوی نیاز ملی است.

دستور مهم رئیس جمهور روز شنبه درباره یارانه نقدی | کالابرگ بهمن ماه توزیع شد | از کجا بفهمیم اعتبار مانده کالابرگ مان چقدر است؟

حسینی اضافه کرد: بنابر اعلام وزارت رفاه، استمرار توزیع کالابرگدر دیگر استان ها منوط به موفقیت طرح آزمایشی کالابرگدر استان هرمزگان است.مجری طرح کالابرگالکترونیک گفت: هم‌اکنون خانوارهایی که یارانه‌بگیر هستند و حساب یارانه آنها در استان هرمزگان افتتاح شده، مشمول این طرح می‌شوند..دریافت کالابرگ به زودی آغاز خواهد شد. برای دریافت کالابرگ باید در سامانه معرفی شده ثبت‌نام کنید.

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی از اتصال شبکه پرداخت کشور به سامانه خبر داد و گفت: زیرساخت ها پاسخگوی نیاز ملی است.

محسن نیک نفس روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: برای اتصال شبکه پرداخت به سامانه کالابرگ زمان کوتاهی نیاز است و زیرساخت ها تامین شده است.

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی افزود: اکنون طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان در حال اجراست و امکان خرید از این کالابرگ فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یک استان دیگر در فهرست اجرای طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفته، گفت: از بین پنج استانی که شبکه پرداخت ها و زیرساخت ها تامین شده، یک استان آماده اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است که بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نیک نفس ادامه داد: این طرح و نرم افزار «شما» اکنون در استان هرمزگان به صورت آزمایشی در حال اجراست، بیش از هزار فروشگاه در این استان آماده خدمت دهی به خانوارها هستند، این فرصت برای بقیه استان های کشور پس از دوره آزمایشی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی شود، گفت: شرکت در این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نیک نفس بیان داشت: ۱۰ قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک بر اساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌ها است که باهدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به‌منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد: میزان اعتبار تخصیصی به‌ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی ۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) به‌دست‌آمده است. قیمت کالاهای طرح در ماه‌های آتی نیز برای خانوارها ثابت خواهد ماند. در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی خانوارها ثابت خواهد ماند.

وی به فعالیت سامانه شبکه ملی اعتباری اشاره کرد و گفت: سرپرست خانواده می تواند از طریق سامانه shoma.sfara.ir نرم افزار (شما) را دانلود کرده و اعتبار مانده یارانه را در این نرم افزار مشاهده کنند. نیک نفس ابراز داشت: خانوارها می توانند با نصب نرم افزار شما، فروشگاه های عضو شبکه ملی اعتبار که امکان فروش کالاهای یارانه ای و تنظیم بازار رو دارند، را مشاهده کنند و به حساب یارانه ماه بعد خود، از فروشگاه های منتخب خرید اعتباری کنند.

کالابرگ

مردم چگونه از کالابرگ‌استفاده کنند؟

مدیر توسعه طرح کالابرگ الکترونیک با تشریح جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان هرمزگان، گفت: تا کنون یک‌هزار فروشگاه به این طرح پیوسته‌اند.

هادی زمان‌ثانی مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک در مورد جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک اظهار داشت: این طرح بر اساس تکلیف جزء یک بند «س» تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ که دولت را مکلف به اجرای طرح کالا برگ الکترونیک کرده بود، ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود که از سه‌شنبه ۲۷ دی‌ سال جاری در هرمزگان آغاز شده است.

 کالابرگ الکترونیک شامل این کالاها می شود

وی در مورد کالاهای مشمول طرح کالا برگ الکترونیک گفت: شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع،‌ ماکارانی، قند، شکر و برنج ۱۰ قلم کالای اساسی هستند که مشمول این طرح می‌شوند و هیچ فرقی نمی‌کند که از کدام برند و یا مارک تجاری باشد و به انتخاب خود یارانه‌بگیران کالا انتخاب می‌شود و نوع خاصی مدنظر ما نیست.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیک‌ با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در کدملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود، بیان داشت:‌ با استفاده از همه کارت‌های بانکی که به اسم سرپرست خانوار است می‌توان این کالاها را از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کرد.

وی افزود: تا کنون یک‌هزار فروشگاه متصل به طرح کالا برگ در استان هرمزگان شده‌اند که در این فروشگاه‌ها برچسب خاصی با این عنوان «‌این فروشگاه به شما پیوست» مشخص شده‌اند که کلمه شما مخفف «شبکه ملی اعتبار» است.

سرپرست خانوار فقط می‌تواند ۱۰ قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد

زمان‌ثانی در مورد اینکه از چه زمانی این اعتبار واریز می‌شود،‌ گفت: یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه این اعتبار به حساب فرد واریز می‌شود که فقط می‌تواند ۱۰ قلم کالای مدنظر را خریداری کند و امکان برداشت نقدی ندارد و هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از این نوع کالاها خریداری کند و مانند خریدهای معمولی با کارت بانکی انجام می‌شود و پول خرید کالا ظرف حداکثر ۴۸ ساعت به حساب مغازه‌دار واریز می‌شود و این میزان از اعتبار حساب یارانه‌ای سرپرست خانوار کم می‌شود و در ۲۰م هر ماه باقیمانده اعتبار به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی توضیح داد: مثلایک خانوار ۴ نفره که هر کدام ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی می‌گرفتند می‌توانند تا سقف یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از اقلام کالاهای اساسی از یک یا چند قلم کالا تا این سقف خریداری کنند.

مدیر توسعه طرح کالا برگ الکترونیکی در مورد اینکه بیشترین تقاضای مردم از چه کالایی بوده و تا کنون چند نفر خریداری کردند؟ گفت: هنوز گزارشی دریافت نکرده‌ایم البته استقبال مناسب بوده و فعلاً فقط در استان هرمزگان در همه شهرها و روستاها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا می‌شود و طوری برنامه‌ریزی شده است که در هر دهستان حداقل یک فروشگاه باشد و پراکندگی فروشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که مردم دچار زحمت نشوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.