کد خبر : 33052 / /
/

کالابرگ| کالابرگ در دولت رئیسی | کالابرگ یا یارانه

خبر مهم برای یارانه بگیران این استان | طرح کالابرگ در دولت رئیسی رسما کلید خورد | مبلغ کالابرگ و کالاهای یارانه ای را در این سامانه ببینید

استاندار هرمزگان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) خبر داد.

خبر مهم برای یارانه بگیران این استان | طرح کالابرگ  در دولت رئیسی رسما کلید خورد | مبلغ کالابرگ و کالاهای یارانه ای را در این سامانه ببینید

کالابرگ الکترونیکی به صورت یارانه وارد حساب سرپرستان خانوار می شود. کالابرگ الکترونیکی برای کمک به هزینه معیشتی ایرانیان پرداخت می شود کالابرگ الکترونیکی محدود به خرید کالاهای اساسی می شود. کالا کارت یا کالابرگ الکترونیکی کارتی اسـت کـه نقش همان کوپن در دهه ۶۰ را بازی میکند. کالابرگ سالی ۳ تا ۴ بار شارژ می‌شود تا خانوارها اقلام خوراک خود مثل لبنیات و… را تهیه کنند.

کالابرگ

مهدی دوستی استاندار هرمزگان؛ درخصوص اهمیت طرح کالابرگ الکترونیک گفت: به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یکماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

استاندار هرمزگان ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره برشمرد و افزود: برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح ؛ قیمت کالا در شهریور 1400 مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

وی احترام به سلایق مختلف را دیگر مزیت دیده شده در طرح کالابرگ اعلام کرد و ادامه داد: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان داشت: در طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار امکان دیگری هم فراهم شده که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

 دوستی در رابطه با افراد مشمول این طرح گفت: تمام کسانی که حساب یارانه آنها در استان هرمزگان می باشد از امشب می توانند جهت مشاهده ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب این طرح از دو طریق اقدام کنند، مسیر اول اینکه با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #28*788* را شماره گیری کنند؛ مسیر دوم نیز نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) با استفاده از برنامه های اندرویدی بازار و مایکت یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir می باشد./ برنا

کالابرگ

  کالاهای خانگی و الکترونیکی مشمول کالابرگ شدند

 رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد بیش از ۱۰۰ کالای بزرگ از وسایل خانه مشمول خدمات پس از فروش اجباری می‌شود.

اسلام پناه گفت: استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در بهمن ماه رونمایی می‌شود و بعد از آن تقریباً بیش از ۱۰۰ کالای بزرگی که در منازل جزو این کالاهای خانگی مکانیکی و الکترونیکی مشمول کالابرگ و خدمات پس از فروش اجباری به مشتریان می‌شوند.

بر اساس این گزارش مهدی اسلام پناه با اشاره به مصوبات صد و شانزدهمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد تکالیفی در قانون هوای پاک داشت که جا دارد بابت تکالیف عقب مانده‌ای که باید اجرایی می‌شد و نشده است، حداقل در سازمانی که بنده مسئولیت آن را دارم، از مردم عذرخواهی کنم.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم تا پایان سال تکلیف مانده‌ای در بحث هوای پاک نداشته باشیم، گفت: البته وظیفه دارم این عذرخواهی بخاطر عقب ماندگی که به قبل برمی‌گردد را هم از مردم داشته باشم.

اسامی کالاهایی که مشمول کالابرگ می‌شوند

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره مصوبه خدمات پس از فروش لوازم خانگی و استاندارد اجباری نیز اظهار کرد: استاندارد ملی ۱۶۲۹، خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر را برای تولیدکنندگان لازم الاجرا و اجباری کرده است. در حال حاضر ۱۰۲۰ استاندارد ملی اجباری و ۱۳۲۳ مورد اختیاری یا تشویقی در کشور وجود دارد. تشویقی به معنای اختیاری بودن تلقی می‌شود. در بعضی از حوزه‌ها، در دنیا هم شایع است، اما در ایران در واقع غیراجباری است. در اصل کالاهایی که ریسک ایمنی، سلامت و بهداشت بالایی دارند، اجباری می‌شوند و اجرا نشدن آنها تبعات قانونی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد استانداردهای مربوط به لوازم خانگی مربوط به کالا و کمتر از پنج درصد حوزه خدمات است که این هم عقب ماندگی تاریخی و در حال جبران است، اظهار کرد: استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در بهمن ماه رونمایی می‌شود و بعد از آن تقریباً بیش از ۱۰۰ کالای بزرگی که در منازل جزو این کالاهای خانگی مکانیکی و الکترونیکی مشمول خدمات پس از فروش اجباری به مشتریان می‌شوند. درباره کالاهای وارداتی، قاچاق و … هم باید بازیگران آن صحنه به کمک بیایند. در دنیا هم استانداردها فقط متمرکز بر کالا نیستند و مثلاً استاندارد سوت زنی، مبارزه با فساد، ارتقای شفافیت، این‌ها پایه‌های مطالعه شده جهانی دارد./ منبع:ایسنا

کالابرگ

جزئیات توزیع کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات توزیع کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: قانونگذار در بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت تکلیف کرده بود که ما به ازای حذف ارز ترجیحی کالابرگ برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تامین کند. در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود. البته قانون گذار اشاره کرده است کالابرگ می‌تواند به انحای مختلف توزیع شود که تصمیم براین شد یارانه نقدی پرداخت شود و اقبال عمومی هم خوب بود.

مرتضوی افزود: برای توزیع کالابرگ، نیاز به تامین زیرساخت‌ها داشتیم که آماده شده و ابتدا در چهار شهرستان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مسئولین استان هرمزگان، بناداریم طرح را این استان تحت سامانه ملی اعتبار یا همان کالابرگ الکترونیکی آغاز کنیم گفت: استفاده از این امکان، ۱۰۰ درصد اختیاری است و یارانه بگیران می‌توانند زودتر از موعدِ واریز یارانه‌ها با استفاده از مبلغی که در کارت پول آنها تعبیه می‌شود، از ۱۱ قلم کالای تعیین شده انتخاب و خریداری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: درواقع افراد می‌توانند تا قبل از زمان واریز یارانه نقدی، خرید کالا داشته باشند و اگر تمایل نداشتند در موعد مقرر یارانه همزمان با سایر نقاط کشور به حسابشان واریز می‌شود. همانطور که گفته شد این امکان کاملا اختیاری است و الزامی برای خرید کالا وجود ندارد. فرصتی است که فراهم شده و می‌توانند این ۱۱ قلم را از فروشگاه‌ها در سطح استان خریداری کنند و امیدواریم هرچه سریعتر از هرمزگان شروع کنیم و به دیگر استان ها برسیم.

مرتضوی با بیان اینکه طرح فعلا آزمایشی است و محدودیتی وجود ندارد که بگوییم مقدر اجناس چه قدر باشد گفت: افراد به فراخور نیاز می‌توانند از هرکدام از ۱۱ قلم به هر مقدار که اعتبار داشته باشند کالا بخرند.

وی اضافه کرد: بعد از ارزشیابی‌ها، اگر طرح مورد اقبال مردم قرار بگیرد در گستره ملی هم اجرایی خواهد شد. بسترها آماده است و پیگیر تامین منابع هستیم و به محض تامین منابع، عملیات اجرایی را نظر به اینکه تست‌های مختلف انجام شده آغاز خواهیم کرد

کالابرگ/ کمک مالی ۲۰۰ هزار میلیاردی دولت به صندوق‌های بازنشستگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش به چالش‌های صندوق های صندوق بازنشستگی اشاره کرد و گت: عدم تعادل منابع و مصارف از چالش های اساسی صندوق ها است. کاهش نرخ پشتیبانی صندوق ها بسیار کاهش یافته است. نسبت کسورپردازها به بازنشستگان بسیار پایین آمده و روی هم رفته بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان کمک دولت به صندوق ها را شاهدیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.