کد خبر : 33026 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت متوفیان

عیدی دولت به کسانی که تاکنون سهام عدالت نگرفته اند | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا آخر اسفند؟

به گفته سخنگوی کانون سهامداران عدالت‌ سود شرکت‌ها در حال جمع‌آوری برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت است.

عیدی دولت به کسانی که تاکنون سهام عدالت نگرفته اند | واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا آخر اسفند؟

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالتبسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام عدالت به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام عدالتهستند.برای گروه‌های کم‌درآمد که جاماندگان سهام عدالت هستند قرار است سهام عدالت 10 میلیونی داده شود ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

به گفته سخنگوی کانون سهامداران عدالت‌ سود شرکت‌ها در حال جمع‌آوری برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت است.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال 1401 به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار 3.5 میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

ثبت نام سهام عدالت نداریم

حیدری تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ما چیزی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم و سامانه‌ای اصلا برای این کار وجود ندارد بنابراین چون فعلا در مرحله اول اطلاعات کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، در دست بررسی است و هنوز ساز و کاری برای مرحله دوم جاماندگان اعلام نشده، این دسته از افراد نگران نباشند.

* سهم جاماندگان سهام عدالت از بودجه ۱۴۰۲

حیدری در خصوص اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر است؟ اظهار کرد: تقریبا معادل مبلغی که در حال حاضر به عنوان قسط اول سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، منابع شناسایی سود وجود دارد. مراحل وصول و تجمیع آن در حال انجام است. بنا به اعلام مسئولان امر یا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده این مبلغ تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود./اقتصاد نیوز

سهام عدالت

جاماندگان سود سهام عدالت حتما بخوانند

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان، ۷ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان، ۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۶۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال ۹۹ برای چهار نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۲۲۷ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۱۳۹ هزار تومانی و ۲۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومانی روبرو شده است.

زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان

راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت مطرح کرد: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

همچنین اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: مجلس قانونی را برای جاماندگان از سهام عدالت تصویب و دولت در مرحله اول مقرر کرده مددجویان نهاد‌های حمایتی بدون نیاز به ثبت‌نام از طریق سامانه ارتباطی که بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی برقرار شده، اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند تا سهام عدالت به این افراد تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرجعی و مکانی برای ثبت‌نام یا پیش ثبت‌نام سهام عدالت حضوری و سیستمی وجود ندارد، افزود: در مراحل قبلی سهام عدالت هم ثبت‌نام نداشتیم، شناسایی توسط سیستم و دستگاه‌های مسوُول صورت می‌گرفت و در مرحله نهایی بعد از ارسال دعوت نامه افراد برای ثبت نهایی به مکان مشخص شده مراجعه می‌کردند.

به گفته وی برای جاماندگان از سهام عدالت به جز نهاد‌های حمایتی برنامه دیگری نخواهد بود و قطعا سال آینده مراحل جدید اجرایی شده و اقشار دیگر نیز به سهام داران اضافه می‌شوند، این اقدام پس از تصویب قانون از سوی مجلس، اطلاع‌رسانی خواهد شد./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.