کد خبر : 32995 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

سهام عدالتی ها پولدار شدند | واریز سود 185 هزارتومانی امشب در حساب صاحبان خوش شانس سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز 26 دی چند شد؟

شاخص کل بورس در دومین روز کاری هفته توانست سبزپوش شود؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

سهام عدالتی ها  پولدار شدند | واریز سود 185 هزارتومانی امشب در حساب صاحبان خوش شانس سهام عدالت |  ارزش سهام عدالت امروز 26 دی چند شد؟

سهام عدالت یک نوع یارانه دولت برای اقشار کم درآمد جامعه است در مرحله اول واگذاری این سهام عدالت  به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و غیره تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان این طرح داده شد. ارزش این برگه‌ها در ابتدا ۵۰۰ هزار تومان سهام بود که بعد به یک‌میلیون تومان افزایش یافت.  برای گروه‌های کم‌درآمد که جاماندگان سهام عدالت هستند قرار است سهام عدالت 10 میلیونی داده شود ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

سهام عدالت

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز دوشنبه برخلاف اولین روز کاری هفته سبزپوش شود و شاخص با رشد بیش از 2 درصدی در محدوده یک میلیون و 680 واحدی ایستاد.

در اولین روز کاری هفته سهام عدالت هم در جهت شاخص‌های بازار حرکت کرد و روند مثبت به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 0.6 درصدی به 15 میلیون و 597 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 185 هزار تومانی به 29 میلیون و 359 هزار تومان رسید.

جزئیات واریز سود سهام عدالت اعلام شد

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ اطلاعات مهم درباره زمان واریز سود سهام عدالت و مبلغ آن را در ادامه بخوانید.

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، هنوز تکلیف جاماندگان مشخص نشده است و زمان واگذاری سهام عدالت به این افراد نیز هر روز تغییر می کند.

دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام کرد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد، اما دولت سیزدهم به دنبال اعطای این سهام به جاماندگان است. افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جزو اولویت دریافت این سهام هستند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در این زمینه می‌گوید: در بودجه سال ۱۴۰۱ به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می‌شود.

وی ادامه داد: آمار ۳.۵ میلیون نفری اعلام شده از سوی بهزیستی و کمیته امداد، در نهایت باید با اطلاعات نهایی دارندگان سهام عدالت انطباق داده شود چون بازهم ممکن است عده ای را هم که نهادهای حمایتی اعلام کرده‌اند در تطابق با اطلاعات موجود مشخص شود، سهام عدالت دریافت کرده‌اند ولی اطلاع نداشته‌اند. لذا عدد نهایی فعلا مشخص نیست.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت تاکید کرد: قرار است به هر کدام از این دسته از سهام داران حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده ‌شود که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند و این افراد تا ۱۰ سال نمی ‌توانند سهام خود را بفروشند چون سهامداران کنونی که از سال ۸۵ سهامدار شده بودند نیز با صرف زمانی روبه‌رو شدند.

سهام عدالت

موضوعی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم

حیدری تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ما چیزی به نام ثبت نام سهام عدالت نداریم و سامانه‌ای اصلا برای این کار وجود ندارد بنابراین چون فعلا در مرحله اول اطلاعات کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، در دست بررسی است و هنوز ساز و کاری برای مرحله دوم جاماندگان اعلام نشده، این دسته از افراد نگران نباشند.

سهم جاماندگان سهام عدالت از قانون بودجه ۱۴۰۲

حیدری در خصوص اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود و چقدر است؟ اظهار کرد: تقریبا معادل مبلغی که در حال حاضر به عنوان قسط اول سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، منابع شناسایی سود وجود دارد. مراحل وصول و تجمیع آن در حال انجام است. بنا به اعلام مسئولان امر یا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده این مبلغ تعیین تکلیف و پرداخت می‌شود.

سهام عدالت

سهام عدالت چقدر ارزش دارد‌

سبد سهام عدالت از تعدادی سهام ارزنده و نمادهای بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده است که در هفته‌‌های گذشته با نوسان در میزان ارزش همراه بوده است. این سهام در بهمن ۱۴۰۰ با کاهش ارزش مواجه شد و در اسفند ۱۴۰۰ نیز روند نوسانی داشت.

ارزش این سهام در هفته اول فروردین ۱۴۰۱ برخلاف رشد شاخص‌های عملکردی بازار سرمایه، با کاهش ارزش مواجه شد، اما در هفته دوم فروردین و با رشد شاخص کل، ارزش سهام عدالت نیز رشد قابل قبولی داشته است. البته ارزش این سهام در هفته سوم فروردین ماه با افت مواجه شد. ارزش این سهام در هفته چهارم فروردین ماه با رشد ۴ درصدی که داشت افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

سهام عدالت در همه هفته‌های اردیبهشت‌ امسال با افزایش ارزش مواجه شد، ارزش سهام عدالت در هفته اول اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. ارزش این سهام در هفته دوم اردیبهشت ماه کاهش ۰.۴۲ درصدی یافت. ارزش این سبد دارایی در هفته سوم اردیبهشت ماه رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی اردیبهشت ماه با رشد ۱.۷ درصدی روبرو شد.

ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی خرداد‌ امسال با کاهش ۱.۲۹ درصدی روبرو شد. این روند نزولی در هفته دوم خرداد نیز ادامه پیدا کرد و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته با کاهش ۲.۱۳ درصدی مواجه شد.

این سهام عدالت در هفته سوم خرداد‌ باز هم با کاهش ارزش ۱.۵۵ درصدی روبرو شد که این مساله به دلیل افت در شاخص‌های عملکردی بورس رخ داده است. سبد سهام عدالت در هفته چهارم خردادماه با رشد ۲ درصدی مواجه شد. ارزش این سهام در هفته پایانی خردادماه نیز با افت ۲.۱۵ درصدی داشت.

البته سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت‌های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است. سهام عدالت در هفته ابتدایی تیر‌ با افت ۲.۸۶ درصد مواجه شده است. این سهام هفته دوم تیر‌ را با کاهش ۱.۳۹ درصدی در ارزش پشت سر گذاشته است. در هفته سوم تیر‌ ارزش این سهام با کاهش ۱.۳۷ درصدی روبرو شده است. ارزش این سهام در هفته چهارم و پایانی تیرماه با افت ۲ درصدی داشته است.

برگه‌های سهام عدالت در هفته ابتدایی مرداد‌ با کاهش ۲.۶۵ درصدی روبرو شده است؛ در هفته دوم مرداد‌ ارزش سهام عدالت ۴۶ صدم درصد افت کرد، در هفته سوم مرداد‌ برخلاف شاخص‌های بورس، ارزش سهام عدالت ۷.۶۲ درصد کاهش یافت. در هفته چهارم مردادماه برخلاف هفته های گذشته، ارزش سهام عدالت با رشد ۷۲ صدم درصدی روبرو شده است. ارزش سهام عدالت در هفته پایانی مردادماه با کاهش ۱.۶۴ صدم درصدی روبرو شده است.

بورس در ماه‌های گذشته با وضعیت نزولی همراه بوده است که این مساله بر روند ارزش برگه های سهام عدالت نیز تاثیر زیادی داشته است.

کاهش ارزش سهام عدالت در هفته های اول و دوم شهریور امسال ادامه داشت و ارزش این سهام به ترتیب با کاهش ۱.۸۱ و ۲.۸۹ درصدی روبرو شد. ارزش برگه‌های سهام عدالت در هفته سوم شهریور امسال نیز با کاهش ۱.۳۲ درصدی همراه بوده است.

سهام عدالت در هفته چهارم شهریور امسال بیشترین افت در ۶ ماه گذشته را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در هفته چهارم شهریورماه با افت ۳.۳۶ درصدی همراه بوده است.

سهام عدالت

نوسان ارزش سهام عدالت در پائیز ۱۴۰۱

سهام عدالت در هفته اول مهر‌ امسال پس از هفته ها افت، با رشد ۸۲ صدم درصدی روبرو شد، اما در هفته دوم مهرماه ارزش سهام عدالت با کاهش ۳.۷۳ روبرو شده است. این افت در هفته سوم مهرماه نیز ادامه داشته و ارزش سهام عدالت در هفته گذشته کاهش ۴ دهم درصدی را تجربه کرده است. ارزش این سهام در هفته چهارم مهرماه ۵۸ صدم درصد کاهش یافت.

‌ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی آبان‌ ۱۴۰۱ نیز نزولی بود و ۶.۶ درصد افت کرد. در هفته دوم آبان ماه اما روند نزولی سهام عدالت متوقف شد و ارزش این سهام با ۵.۱۶ درصد افزایش مواجه شد. هفته سوم آبان نیز سبب رشد ارزش سهام عدالت شد و ارزش این سبد با رشد ۲.۴۶ درصدی روبرو شد. در هفته چهارم آبان، اما ارزش سهام عدالت با کاهش ۴۲ صدم درصدی بخشی از سود هفته‌های اخیر این سبد را کاهش داده است. میزان تغییر ارزش سهام عدالت در هفته پایانی آبان ماه منفی ۱.۶۲ درصد بوده است.

اما روند کاهش ارزش این سهام در هفته اول آذر‌ نیز متوقف شد و در این هفته ارزش سهام عدالت ۰.۶۵ درصد رشد داشت. در هفته دوم آذرماه با کاهش شاخص‌های عملکردی بورس، ارزش این سهام نیز ۱.۴۹ درصد افت کرد. اما از نیمه آذرماه روند بورس با تغییراتی همراه بوده است.

به همین دلیل ارزش سهام عدالت در هفته سوم آذر با رشد ۳.۹۳ درصدی روبرو شد و در هفته چهارم آذرماه نیز با رشد ۵.۹۳ درصد همراه شد تا بخشی از کاهش ارزش این سهام جبران شود.

رشد ارزش سهام عدالت در هفته سوم دی‌

ارزش سهام عدالت در هفته ابتدایی دی با رشد خیره کننده ۹.۴۶ درصدی روبرو شد. البته این رشد دوام نداشت و ارزش این سهام در هفته دوم دی ماه با میزان ۴.۸۲ درصدی کاهش یافت. ارزش این سهام در هفته سوم دی ماه نیز رشد کرد و ۵.۲۱ درصد بالاتر از هفته پیش از ان ایستاد. این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس در این هفته با افزایش ۴.۶ درصدی و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز رشد ۶.۵۵ صدم درصدی داشته‌اند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم دی ماه به ترتیب با افزایش ۳۰۹ هزار تومانی، ۳۷۱ هزار تومانی، ۴۰۲ هزار تومانی و ۷۵۶ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شده‌اند.

جاماندگان سود سهام عدالت حتما بخوانند

بسیاری از کارشناسان معتقدند، نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۶ میلیون و ۲۴۶ هزار تومان، ۷ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان، ۸ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان.

ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد‌ سال ۹۹ با افت ۶۰ درصدی مواجه شده است. از مهمترین دلایل ریزش قیمت سهام عدالت، ‌ضعف مدیریت در شرکت های سرمایه‌گذاری و عدم برگزاری مجامع این شرکتها و نیز نبود بازارگردان حرفه‌ای برای این شرکتها به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال ۹۹ برای چهار نوع سهام عدالت، به ترتیب با کاهش قیمت ۹ میلیون و ۳۳۳ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۲۲۷ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۱۳۹ هزار تومانی و ۲۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومانی روبرو شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.