کد خبر : 32176 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید کارکرده

این مدل پراید 273 میلیون تومان ناقابل | قیمت پراید ،تارا، تیبا،شاهین و سمند امروز 12 دی 1401| کوییک 300 میلیون را رد کرد

قیمت خودرو پس از پشت سر گذاشتن یک موج گرانی، روند کاهشی را در پی گرفت. به‌طوری که برخی خودروها طی یک روز 30 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. البته در این میان همچنان خودروهایی هستند که هنوز روند نزولی بازار بر آن‌ها تاثیر نگذاشته است.

این مدل پراید 273 میلیون تومان ناقابل | قیمت پراید ،تارا، تیبا،شاهین و سمند امروز 12 دی 1401| کوییک 300 میلیون را رد کرد

قیمت پراید امروز روز شنبه، 10 دی1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. قیمت پراید۱۱۱که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت 273 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید۱۳۱نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 259 میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت پراید هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

قیمت خودرو پس از پشت سر گذاشتن یک موج گرانی، روند کاهشی را در پی گرفت. به‌طوری که برخی خودروها طی یک روز 30 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند. البته در این میان همچنان خودروهایی هستند که هنوز روند نزولی بازار بر آن‌ها تاثیر نگذاشته است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، 12 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو از روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شده است. درحالی که این روند هنوز به سایت‌های خرید و فروش و آگهی خودرو نرسیده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

Untitled

قیمت پراید ۱۱۱ چند؟

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت 273 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 259 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز 33 میلیون تومان ارزان و به نرخ 730 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 770 میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز سه میلیون تومان ارزان و در قیمت 587 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 11 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در قیمت 643 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 292 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر چهار میلیون تومان ارزان شد و حالا 460 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو با 15 میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 475 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 303 میلیون تومان رسید.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، در رابطه با علت کاهش قیمت ناگهانی خودرو در بازار به تجارت‌نیوز گفت: نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است.

او افزود: اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد. در حال حاضر نیز تنها عامل کاهش قیمت خودرو در بازار کاهش نرخ دلار است و اگر دلار با ریزش بیشتری همراه شود، قیمت خودرو در بازار نیز با کاهش همراه می‌شود.

او تاکید کرد: اما این کاهش قیمت به اندازه‌ای نیست که خودروها به قیمت پیش از رکوردزنی‌های قیمتی بازگردد و تنها مقداری ارزان می‌شود.

قیمت پراید

چرا نباید منتظر ارزانی قیمت پراید باشیم؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که این خودروها قرار است در بورس عرضه شود، برخی از تحلیلگران عنوان می‌کنند نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؛ چراکه این خودروها با قیمت پایه وارد بورس کالا می‌شوند و به یک‌باره دو برابر قیمت پایه از بورس بیرون خواهند آمد؛ اتفاقی که درباره دیگنیتی و لاماری افتاد و دو میلیاردی شدند، می‌گوید: به احتمال غریب به یقین این اتفاق می‌افتد.

دادفر در پاسخ به این پرسش که با این‌که خودروهای اقتصادی وارد کشور شده‌اند، دیگر این خودروها اقتصادی نخواهند بود، می‌افزاید: دیگر ما امکان واردات خودروی اقتصادی را نداریم. نه تنها در حوزه واردات، امکان تولید خودروی اقتصادی هم نداریم. خودروی اقتصادی یعنی چه؟ یعنی این‌که خودرویی با درآمد متوسط یک ساله بتوانید خرید کنید.

وی متذکر می‌شود: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد. در شرایط فعلی چنین موقعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می‌کند: شاید ۲ سال قبل که ما بحث می‌کردیم، می‌شد با قیمت پایین به مردم چنین خودرویی را داد، اما الان خیلی بعید می‌دانم.

دادفر تصریح می‌کند: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد، چون به نفع مردم است و مردم حداقل در این موضوع آرامش می‌گیرند. کار نشدنی هم نیست، یک مقداری برنامه‌ریزی و تدبیر می‌خواهد و دست برداشتن از یک‌سری زیاده‌خواهی‌ها.

وی با ذکر مثالی عنولن می‌کند: به هر شکلی، می‌گویند که باید خودروی تولید داخل فروش برود و حمایت کنیم و ... یعنی تولید داخل هر کاری با بازار دوست دارد، می‌کند. هر گاه از این موضوع دست برداشتیم و گفتیم تولید داخل در رقابت با واردات بتواند عرضه خودرو داشته باشد، آن زمان احتمال دست یافتن به خودروی اقتصادی خیلی بیشتر از الان است. اما تا وقتی این کار را نکنیم، همین آش و همین کاسه است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.