کد خبر : 31951 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید به روز

خبر فوری؛ افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت پراید امروز پنجشنبه | جدیدترین قیمت پراید، تارا، تیبا، سمند و پژو

افزایش قیمت خودرو در این روزها به صورت ساعتی اعمال می‌شود. این افزایش قیمت به گونه‌ای است که قیمت خودروها در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند.

خبر فوری؛ افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت پراید امروز پنجشنبه | جدیدترین قیمت پراید، تارا، تیبا، سمند و پژو

قیمت پراید امروز روز پنجشنبه، 8 دی1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. حالقیمت پراید۱۱۱که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 263 میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت پراید۱۳۱نیز امروز چهار میلیون گران شد و به نرخ 250 میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت پراید هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببینید.

افزایش قیمت خودرو در این روزها به صورت ساعتی اعمال می‌شود. این افزایش قیمت به گونه‌ای است که قیمت خودروها در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کرده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه، 8 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

1

قیمت پراید روز پنجشنبه، 8 دی ۱۴۰۱

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 263 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز چهار میلیون گران شد و به نرخ 250 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 750 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز  10 میلیون تومان گران و در قیمت 582 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با 9 میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت 620 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز 14 میلیون تومان گران و به نرخ 758 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز با پنچ میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد و در محدوده 292 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر هشت میلیون تومان گران شد و حالا 456 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو هشت میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در نرخ 487 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو با پنج میلیون افزایش نسبت به روز گذشته، امروز به 303 میلیون تومان رسید.

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است. اما مشاهدات در بازار نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد.

او افزود: افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود و جنین افزایشی به هیچ وجه منطقی نیست.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد. البته اگر خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار افزایش دهند و نرخ ارز نیز در کنار آن کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را نیز داشت./تجارت نیوز

قیمت پراید

متهم اصلی افزایش قیمت پراید

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی درباره دلیل افزایش عجیب قیمت خودرو در بازار توضیح داد.

محمدرضه نجفی‌منش در بخشی از کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که دلیا افزایش عجیب قیمت خودرو چیست؟ اظهار داشت: منظور شما از عجیب چیست؟ اصلا قیمت‌ها عجیب بالا نرفته است.

وی افزود: آفتاب به آفتاب که طلوع می‌کند، ۵ هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود که ماهانه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: حالا سوال این است که وقتی نقدینگی اضافه می‌شود، آیا از آن طرف، میزان تولید کالا هم بالا می‌رود؟ خیر. چه اتفاقی می‌افتد؟

نجفی‌منش عنوان کرد: یک فرمولی ۱۱۲ سال پیش، یعنی سال ۱۹۱۰ اقتصاددانان کشف کردند که می‌گوید در جامعه چقدر کالا داریم. این‌که حجم کالا ضربدر قیمت کالا، برابری می‌کند با حجم نقدینگی، ضربدر تعداد گردش نقدینگی. حالا وقتی که حجم نقدینگی بالا می‌رود، اما در مقابل حجم کالا بالا نرود، چه اتفاقی می‌افتد؟ قیمت‌ها به تبع بالا می‌رود. این دو دو تا چهار تای ساده‌ای است که ۱۱۲ سال پیش در دنیا این معادله را کشف کردند.

وی متذکر شد: ما در کشور در حال حاضر همین‌طور نقدینگی را اضافه می‌کنیم، بدون این‌که کالا اضافه شود. پس اتفاقی که می‌افتد، این است که قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در کنار این‌ها، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار دارد. قیمت دلار که تکان می‌خورد، تمام کالاها بدون استثنا با قیمت دلار بالا و پایین می‌شود.

نجفی‌منش افزود: نکته سوم، قیمت‌گذاری دستوری است. یعنی زمانی که قیمت یک خودرو در بازار ۳۰۰ میلیون تومان است و این خودرو در کارخانه با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود و قرار باشد ۱۰ هزار خودرو پیش‌فروش شود، برای این ۱۰ هزار خودرو، ۶ میلیون نفر در صف خرید می‌آیند. اکثر این افراد می‌خواهند خودرو را بگیرند و بفروشند.

وی عنوان کرد: از آن طرف هم خودروساز ضرر و زیان می‌کند و پول قطعه‌ساز را نمی‌تواند بدهد و نیز طرح‌های توسعه‌ای را اجرا کند و یا افزایش تولید داشته باشد./خبرآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.