کد خبر : 27947 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه چقدر گران شد؟ | قیمت سکه و طلا و قیمت دلار ۱۴۰۱/۰۷/۲۷

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه چقدر گران شد؟ | قیمت سکه و طلا و قیمت دلار ۱۴۰۱/۰۷/۲۷

قیمت سکه امروز 27مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 343 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 14 میلیون و 950 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 5 میلیون و 820 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1643 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 28 هزار و 934 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 28 هزار و‌ 646 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 934 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 646 تومان اعلام شده است./تسنیم

بروز رسانی: چهار‌شنبه 27 مهر 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

28  هزار و 934

قیمت یورو (صرافی بانکی)

28  هزار و 934

بروز رسانی: چهار‌شنبه 27 مهر 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  14  میلیون

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

14  میلیون و 950 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

8 میلیون و 200 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5  میلیون و 200 هزار

قیمت سکه گرمی

3 میلیون و 150 هزار

بروز رسانی: چهار‌شنبه 27 مهر 11:10

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 343 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 820 هزار

انس طلا(دلار)

1643

قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز 27 مهر 1401/سرپیچی قیمت طلا از انس جهانی

دیروز قیمت طلا با نگاه به بازار دلار روند کاهشی داشت و این روند بازار، قیمت سکه را نیز از محدوده ۱۵ میلیون تومان خارج کرد و پس از شش روز دوباره سکه به محدوده ۱۴ میلیون تومانی بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۱ قیمت طلا پس از گذشت ۶ روز که در محدوده ۱۵ میلیون تومانی در نوسان بود، دوباره به کانال ۱۴ میلیون تومانی بازگشت. پنجشنبه ۲۱ مهر بود که قیمت طلا متاثر از چراغ سبز قیمت دلار که وارد محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومانی شد، محدوده مقاومتی ۱۴ میلیون تومانی را شکست و به قیمت ۱۵ میلیون و ۴۲ تومان در بازار معاملات تهران رسید. در روزهای گذشته نیز در همین محدوده نوسان داشت.

سرپیچی قیمت سکه و طلا از انس جهانی

اما دیروز قیمت دلار مانند روز گذشته کاهش داشت و این روند نزولی بر بازار طلا و سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت این فلز گران‌بها بدون توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا روند کاهش را در پیش‌ گرفت. فعالان بازار در روزهای گذشته به قدرت نقدشوندگی دلار اشاره کردند و معتقد بودند اگر مردم احساس خطر درباره سرمایه‌هایشان داشته باشند بازار طلای آبشده و سکه داغ می‌شود و تقاضا افزایش می‌یابد.

آنچه از برآیند قیمت طلا می‌توان فهمید تاثیر کنترل بازار ارز است که روی قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد و تقاضایی نیز افزایش نداشته و گویا نقدینگی به سمت بازار طلا و سکه سرازیر نمی‌شود که قیمت کاهشی است و بازار با نوسانی اندک به کار خود ادامه می‌دهد.

دیروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ قیمت طلا و سکه با وجود روند افزایشی انس جهانی طلا اما متاثر از کاهش قیمت دلار روند نزولی داشت و این روند کاهشی بر افزایش حباب قیمت انواع سکه انجامید. قیمت سکه طرح جدید امروز نیز همانند روز گذشته روند نزولی داشت و با ۸۴ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۴۴ تومان در بازار معامله شد. قیمت نیم سکه با ۴۲ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان رسید و ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب با ۳۰ و ۲۵ هزار تومان کاهش قیمت ۵ میلیون و ۲۰۰ و ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان در بازار معامله شدند. در حال حاضر قیمت هر انس طلا با ۶ دلار افزایش قیمت به  هزار و ۶۵۵ دلار رسیده و روند انس جهانی طلا مانند روز گذشته صعودی بوده است. این در حالی است که قیمت هر مثقال طلا با ۱۵ هزار تومان کاهش با نرخ ۵ میلیون ۸۲۶ هزار تومان در بازار معاملات تهران به فروش می‌رسد و نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۵ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۳۴۴ تومان رسید.

با کم شدن قیمت طلا و سکه در بازار معاملات تهران حباب طلا نیز بزرگ‌تر شد. حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بیش از ۲ میلیون تومان رسید، حباب نیم سکه از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گذشت. حباب ربع سکه و سکه گرمی نیز به ترتیب ۲ میلیون تومان و یک میلیون و ۴۵۸ هزار تومان رسید.

باید دید روند قیمت سکه و طلا در روزهای آینده چگونه است؟

امید موسوی، کارشناس بازار سرمایه درباره نوسان قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره معرفی می‌شود. هنگامی که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند، هزینه فرصت نگهداری طلا بالا می‌رود و افرادی که قبل از این طلا خریده‌اند، می‌توانند طلای خود را بفروشند و با سرمایه‌گذاری در بانک سود بیشتری بگیرند.

او با اشاره به تورم موجود در کشور و تمایل مردم برای نگهداری دارایی افزود: کف قیمتی طلای جهانی ۱۵۵۰ دلار است. در حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت فعلی. پس اگر نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یابد، طلا می‌تواند ۱۰ درصد نیز ریزش داشته باشد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.