کد خبر : 23279 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

ریزش شوکه کننده قیمت سکه در بازار | قیمت سکه امروز 3 مرداد

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

ریزش شوکه کننده قیمت سکه در بازار | قیمت سکه امروز 3 مرداد

قیمت سکه امروز سوم مرداد مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

امروز (سوم مرداد  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۲۸  دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.750.000
سکه تمام طرح قدیم  14.300.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.150.000

سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی  یک هزارو728 دلار و 15 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.352.700
قیمت سکه

طلا ارزان‌تر می‌شود؟

با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه در روز گذشته پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم روند کاهشی در پیش بگیرد.

قیمت طلا و سکه این روزها از مذاکرات وین دلسرد شده و دیگر تبعیت چندانی از این رویداد مهم سیاسی ندارد، به گونه‌ای در روز گذشته بازار طلا و سکه در آرامش نسبی قرار داشت، از این رو برخی از کارشناسان معتقد هستند که قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۳ مرداد هم در مدار نزولی قرار می‌گیرد.

.در ابتدای هفته جاری در حالی نرخ تورم اعلام شد که شاهد افزایش این نرخ کمرشکن بود، بنابراین در شرایطی که نرخ تورم افزایش می‌یابد، بالا رفتن قیمت‌ها در چنین شرایطی بسیار محتمل خواهد بود.

نقش دلار در قیمت طلا و سکه

دلار تاثیر بسزایی در قیمت‌گذاری قیمت طلا و سکه دارد. از این رو در شرایطی اخبار چندان خوشایندی از مذاکرات به گوش نمی‌رسد احتمال گرانی معنادار قیمت دلار و در نهایت بزرگ شدن حباب طلا و سکه وجود دارد.

روزگذشته در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ تومان، ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۲۸ دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۷ هزار و‌ ۵۴۵ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان اعلام شده است.

آرامش در بازار طلا و سکه امروز ۳ مرداد

با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی و همچنین مسکوت ماندن مذاکرات وین پیش بینی می‌شود امروز ۳ مرداد قیمت با افزایش همراه نباشید و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه حاکم خواهد بود.

حال و هوای بازار شبانه سکه

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت و فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

به نقل از اکوایران، تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت

معامله گران سکه به منطقه خرید نیامدند

دیروز معامله گران سکه پیامی سیاسی مثبتی درباره برجام دریافت نکردند، ولی ترجیح دادند که به منطقه خرید بازنگردند. به گزارش انتخاب، کاخ الیزه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با همتای ایرانی خود از عدم پیشرفت در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ابراز ناامیدی کرد. این اتفاق می توانست انتظارات منفی را در بازار ارز و سکه تقویت کند.

با این حال، هر دو بازار بیشتر به تحولات درونی خود واکنش نشان دادند. به عنوان مثال، به واسطه عرضه پررنگ بازارساز،‌اسکناس آمریکایی در کانال ۳۲ هزار تومان باقی نماند و به دنبال آن، سکه بازان نیز فروش خود را بیشتر کردند تا فلز گران بهای داخلی به سوی ابتدای محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عقب نشینی کند.

پیش شرط فروش سکه

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت و فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال، سکه در هفته های اخیر نشان داده است که به راحتی حاضر نیست که حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد.

دیشب در بازار خرد نیز سکه بازان تمایل معناداری برای قرار گرفتن در موقعیت فروش نداشتند. این اتفاق در حالی رخ داد که ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.