کد خبر : 21810 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

ریزش سنگین قیمت سکه ادامه دارد | قیمت سکه امروز چهرشنبه ۸ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

ریزش سنگین قیمت سکه ادامه دارد | قیمت سکه امروز چهرشنبه ۸ تیر

عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند.قیمت سکه این روزها به  عنوان یک سایه زود نقد شونده در میان ایرانی ها بسیار جذاب است قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است  قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

امروز  (۸ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و  ۶۵۰ تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴   میلیون و ۸۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۹۵۰ هزار  تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۲۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.350.000
سکه تمام طرح قدیم  13.650.000
نیم سکه بهار آزادی 7.800.000
ربع سکه بهار آزادی 4.800.000
سکه گرمی  2.950.000
اونس جهانی  یک هزارو 821 دلار و 15 سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.357.300
قیمت سکه

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا و جواهر به خریداران سکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، ابراهیم محمدولی در مورد مهمترین نکات هنگام خرید مطمئن سکه گفت: خریداران سکه حتما از واحدهای کسبی دارای پروانه کسب خرید کنند و برای فروش هم به واحدهای کسبی دارای جواز کسب مراجعه کنند.

وی توصیه کرد: مردم برای خرید سکه حتما از وکیوم بودن سکه و ثبت نام و نشانی همان واحد کسبی روی وکیوم مطمئن شوند و دقت کنند کارت سکه دارای هولوگرام معتبر باشد. همچنین خریدار برای پرداخت وجه سکه حتما در همان واحد کسبی از طریق دستگاه پوز بانکی یا کارت خوان، پرداخت خود را انجام دهند.

محمدولی خاطر نشان کرد: همکاران ما این دقت را دارند که کارت ملی خریدار را رؤیت کنند که با کارت بانکی مشتری مطابقت داشته باشد و این کار برای رفع مشکلات بعدی و تایید اصالت کارت بانکی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تصریح کرد: عده ای از افراد در مراکز خرید و بازار به صورت سرپایی و دلالی اقدام به فعالیت خرید و فروش سکه می‌کنند که از خریداران سکه تقاضا داریم به هیچ وجه از این افراد خریداری نکنند و به واحد کسبی دارای جواز کسب مراجعه کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی قابل رصد و پیگیری باشد.

اهمیت چک کردن قیمت سکه ها

قبل از خرید سکه سعی کنید از چند مغازه در شهر خود که بورس خرید و فروش سکه هستند قیمت سکه را بپرسید یا اینکه از طریق اینترنت در سایت‌ها قیمت‌ها را چک کنید تا زمانی که می‌خواهید سکه را خریداری کنید از وضعیت بازار اطلاع داشته باشید. متأسفانه فروشنده‌های بسیار زیادی وجود دارند که با توجه به عدم آگاهی خریدار از وضعیت بازار، قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد می‌دهند و اگر خریدار از قیمت‌ها آگاه نباشد ممکنه مورد سو استفاده قرار بگیرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.