کد خبر : 27792 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

حرکت معکوس قیمت سکه و طلا در بازار تهران | قیمت سکه و دلار امروز ۲۵ مهرماه | سکه ارزان شد

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران در جهت معکوس هم حرکت کردند.

حرکت معکوس قیمت سکه و طلا در بازار تهران | قیمت سکه و دلار امروز ۲۵ مهرماه | سکه ارزان شد

قیمت سکه امروز ۲۴مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران در جهت معکوس هم حرکت کردند.

هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار با افزایش ۳ هزار تومانی به یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و قیمت سکه امامی با کاهش ۱۷ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان بود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز دوشنبه، بیست و پنجم مهرماه ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی)

۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان

یورو

۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۱۴ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان

سکه امامی

۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان

نیم سکه

۸ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان

ربع سکه

۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

سکه گرمی

۳ میلیون و ۷۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۳۵۸ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان

هر مثقال طلا

۵ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان

هر انس طلا

۱.۶۵۶.۳۶ دلار

دلار در بازار

قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز ۲۵ مهر/ سایه سنگین دلار بر قیمت طلا

دیروز قیمت هر سکه طلا تمام بهار آزادی با ۱۰۲ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان رسید و قیمت طلا نیز متاثر از قیمت دلار روند صعودی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا دیروز نیز روند افزایشی گرفت و تاثیر معاملات آزاد بازار دلار بر قیمت طلا، قیمت سکه تمام بهار آزادی را در کانال ۱۵ میلیون تومان نگه داشت. این در حالی است که قیمت انس جهانی طلا بدون افزایش، هر انس یک هزار و ۶۴۳ دلار است و این نشان می‌دهد در حال حاضر روند افزایشی قیمت طلا متاثر از بازار داخلی و قیمت دلار پیش می‌رود.

سکه طرح جدید با ۱۰۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۷ هزار تومان در بازار معامله شد.  هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با ۹۷ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. هر مثقال طلا نیز در بازار معاملات با ۴۰ هزار تومان افزایش به قیمت پنج میلیون و ۸۷۲ هزار تومان در بازار معاملات تهران رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز با ۳۵ و ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت، به ترتیب به قیمت هشت میلیون و ۲۳۵ تومان و پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیدند. قیمت سکه گرمی نیز امروز به تبعیت از سایر بازارها با افزایش ۱۰ هزار تومانی با قیمت سه میلیون و ۶۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز فعالان بازار طلا حجم تقاضا برای بازار را همانند روزهای گذشته در رکود عنوان کردند اما تاثیر نرخ دلار بر قیمت طلا را بدور از سایر سیگنال‌های بازار عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا دانستند. هر چند در روزهای گذشته تحلیلگران بازار، روند قیمت طلا را متاثر از اخبار سیاسی و مذاکرات هسته‌ای برجام  چندان مساعد پیش‌بینی نکرده بودند اما اخبار حوادث و ناآرامی‌های شب گذشته زندان اوین را نمی‌توان بر قیمت طلا و دلار نادیده گرفت.

به اعتقاد فعالان بازار، طلا و دلار قدرت نقد شوندگی بالایی دارند و درشرایط فعلی سرمایه‌گذاری در این بازارها نسبت به سایر بازارها ریسک کمتر و امنیت بیشتری دارد و شاید در روزهای آینده با توجه به وضعیت اجتماعی و اخبار سیاسی شاهد سرازیر شدن بخشی از سرمایه‌های مردم و داغ شدن بازار طلا و دلار باشیم.

قیمت سکه و طلا با ثبات می‌ماند

حمید رضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به پیش‌بینی آینده بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: الان همه چیز به اخبار سیاسی مربوط می‌شود. بازار طلا به این دسته خبرها واکنش نشان می‌دهد. هر چند تاثیر قیمت دلار نیز مستقیما با قیمت طلا مرتبط است.

او با اشاره به این‌که بازار آرامی را در روزهای آینده خواهیم داشت یادآور شد: در حال حاضر قیمت انس جهانی طلا شرایط باثباتی دارد و به نظر می‌رسد قیمت دلار نیز با توجه به تلاش‌های دولت نوسان زیادی نداشته باشد و باطبع قیمت طلا هم با ثبات خواهد ماند.

همچنین کشتی‌آرا کارشناس طلا و جواهر درباره پیش‌بینی روزهای پیش‌رو قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: روند جهانی طلا در روزهای پیش رو به نظر کاهشی نمی‌آید و علت هم این است که بازارهای نفتی دستخوش تغییراتی است، نرخ تورم جهانی  رو به افزایش است و بالا رفتن تورم در جهان و کاهش ارزش دلار باعث خواهد شد که قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کند.

او افزود: در ابتدای سال جاری قیمت انس جهانی در محدود دو هزار دلار و ۱۹۰۰ دلار بوده بنابراین شرایط بهتر و با کاهش همراه شد اما این روزها  به نظر می‌آید با توجه به معادلات نفتی و بالارفتن ارزش سهام در بازارهای جهانی روند قیمت طلا کاهشی نباشد. هر چند علاوه بر قیمت انس جهانی طلا به تاثیر قیمت دلار بر قیمت طلا باید توجه کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.