کد خبر : 27440 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

سکه چقدر ارزان شد؟ | قیمت سکه امروز ۱۴۰۱/۰۷/۱۹

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

سکه چقدر ارزان شد؟ | قیمت سکه امروز ۱۴۰۱/۰۷/۱۹

قیمت سکه امروز ۱۹مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم یک‌ میلیون و 356 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 14 میلیون و 950 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 5 میلیون و 878 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1667 دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 28 هزار و 837 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 28 هزار و‌ 596 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 837 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 596 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: سه‌شنبه 19 مهر 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

28  هزار و 837

قیمت یورو (صرافی بانکی)

28  هزار و 837  

بروزرسانی: ‌سه‌شنبه 19  مهر ساعت 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  14 میلیون و 200 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

14  میلیون و 950 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

8 میلیون و 200 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

5  میلیون و 200 هزار

قیمت سکه گرمی

3 میلیون و 50 هزار

بروز رسانی: سه‌شنبه 19 مهر 11:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 356 هزار

مثقال طلا

5 میلیون و 878 هزار

انس طلا(دلار)

1667

قیمت سکه

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز ۱9 مهر / طلا ارزان می‌شود؟

بازار طلا دیروز با کاهش انس جهانی همانند روزهای گذشته روند کاهش داشت. هر گرم طلا ۱۸ عیار دیروز با کاهش ۰.۷۵ درصدی، به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی به قیمت یک هزار و ۶۸۹ دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش کاهش ۰.۳۷ درصدی داشته است. همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار داخل با کاهش ۰.۷۵ درصدی به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. هر مثقال طلا ۱۸ عیار نیز با کاهش ۰.۷۶ درصدی نسبت به روز قبل پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی نیز متاثر از بازار به ۱۴ میلیون و ۷۵۷ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل کاهش ۰.۶۹ درصدی را به ثبت رسانده است. نیم سکه ، ربع سکه و سکه‌های گرمی نیز بدون تغییر قیمت در بازار معامله شدند.

طلا که به عنوان سرمایه‌ای امن در میان سرمایه‌گذاران مبادله می‌شود هفته گذشته وارد کانال ۱۷۰۰ دلار در انس جهانی شد اما اعلام نرخ بیکاری در آمریکا و موضع‌گیری جدید فدرال رزرو مبنی بر افزایش دوباره نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ در این کشور، مقاومت طلا در کانال ۱۷۰۰ دلار شکست و وارد کانال ۱۶۰۰ دلاری شد. این در حالی است که قدرت‌نمایی شاخص دلار آمریکا در برابر سایر بازارهای جهانی عامل مهم روند نزولی بازار طلا در ماه‌های اخیر بوده است.

قیمت سکه/سقوط دلار هرات به کانال ۳۱ هزار تومان/ دلار تهران چند؟

تداوم سیاست‌های نرخ بهره و به دنبال آن تقویت شاخص دلار بار دیگر توانست حمایت ۱۷۰۰ دلاری را از بازار طلا سلب کند. بر این اساس باید گفت بازارهای جهانی از جمله طلا، بیت‌کوین و شاخص دلار متاثر از عملکرد فدرال رزرو در کاهش تورم ایالات‌متحده به حرکت در می‌آیند. به دنبال این موضوع باید به نوسانات قیمتی طلا در پی نوسانات شاخص دلار در ماه اخیر اشاره کرد.

حرکت قیمت سکه به چه سمتی است؟

اما سوال این است که بازارهای طلا، بیت‌کوین و شاخص دلار به چه سمتی حرکت خواهند کرد؟ در پاسخ به این سوال باید به پیش‌بینی برخی از تحلیل‌گران بازارهای جهانی اشاره کرد. آنها بر این باورند که با توجه به شرایط تورمی ایالات‌متحده و اولویت قرار دادن سیاست‌های ضد تورمی در ماه‌های آتی، شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

این موضوع رکود بازار طلا را نیز به دنبال خواهد داشت. سقوط طلا به کف کانال ۱۶۰۰ دلار نیز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران با توجه به نوسانات شاخص دلار و رکود در بازار طلا، دارایی‌های خود را به بازارهای ریسکی منتقل خواهند کرد. این امر در نهایت به رشد بیت‌کوین کمک بسزایی خواهد کرد.(دنیای اقتصاد)

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.