کد خبر : 27714 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه به مرز ۱۵ میلیون تومان رسید | قیمت سکه امروز ۲۴مهر ۱۴۰۱

امروز یکشنبه قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می شود.

قیمت سکه به مرز ۱۵ میلیون تومان رسید | قیمت سکه امروز ۲۴مهر ۱۴۰۱

قیمت سکه امروز ۲۴مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

امروز یکشنبه قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می شود.

 قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱۶۴۳ دلار و ۹ سنت  رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۳۴۳ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز سکه و طلا به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز سکه و طلا را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول نرخ( تومان)
سکه تمام طرح قدیم( امامی) ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار
نیم سکه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار
ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار
سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار
اونس جهانی ۱۶۴۳ دلار و ۹ سنت
طلای ۱۸ عیار  یک میلیون و ۳۴۳ هزار 

قیمت سکه

قیمت سکه و طلا کاهشی شد؟

در نخستین روز هفته چهارم مهر ۱۴۰۱ قیمت طلا و سکه روند نزولی را در پیش گرفت و از کانال ۱۵ میلیون تومان خارج شد. دیروز سکه بهار آزادی با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان در بازار معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز در هفته گذشته با افزایشی شدن قیمت دلار آزاد، قیمت طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر سکه طلا ضرب امامی در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته با حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پیشین خود به رقم ۱۵میلیون و ۴۰هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه در هفته‌ سوم مهر ۱۴۰۱ متاثر از قیمت انس جهانی طلا، قیمت دلار، ناآرامی و تعطیلی مقطعی ساعاتی از بازار و کمبود تقاضا با نوسان همراه بود. در حالی که قیمت سکه امامی روز پنجشنبه از مرز ۱۵ میلیون تومان گذشت اما دیروز دوباره وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد و با روند نزولی به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا نیز در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۳ مهر با ۹۲ هزار تومان کاهش، پنج میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی نیز با ۳۵ هزار تومان کاهش، ۱۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام با ۵۰ هزار تومان کاهش به ترتیب با هشت میلیون و ۲۰۰ و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله شد.

این در حالی است که معامله‌گران آینده قیمت طلا و سکه را متاثر از قیمت دلار در کشور می‌دانند و معتقدند انس جهانی طلا نیز در محدوده فعلی با نوسان اندک باقی خواهد ماند.

ثبات قیمت طلا ادامه دارد/قیمت سکه

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت سکه و طلا  و نوسان آن به تجارت‌نیوز گفت: نوساناتی در بازار وجود دارد اما موقتی است و دولت با ثبات در بازار ارز قیمت طلا و سکه را نیز ثابت نگه خواهد داشت این در حالی است که طلا به جهت تاثیرپذیری از انس جهانی ممکن است مقداری روند پرنوسان‌تری از دلار را تجربه کند.

او ادامه داد: قیمت اونس طلای جهانی نیز توان افزایش بیشتر را ندارد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که روزهای آینده طلا و سکه در بازارهای داخلی هم در همین کانال‌های فعلی در نوسان باشد یا حتی کاهشی شود.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که این ثبات قیمتی تا دی‌ماه ادامه داشته باشد. اما بعد از دی‌ماه سال جاری، به دلیل آغاز سال نو میلادی شاهد تحولاتی در بازارهای جهانی خواهیم بود، بازارهای داخلی هم روند متفاوتی را طی خواهد کرد.

قیمت سکه

شوک ریزش قیمت طلا به بازار سکه ۲۴ مهر

اقتصادنیوز: ارزش ذاتی سکه کمتر شده و حباب سکه به سطح بی سابقه ای در سال جاری رسیده، همین موضوع از نگاه عده ای از معامله گران ممکن است زمینه ی کاهش قیمت سکه را فراهم‌ کند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در معاملات نقدی اولین‌روز هفته شاهد عقبگرد قیمت سکه بود.

عقب نشینی قیمت سکه در بازار

فلز گران بهای داخلی دیروز از کانال ۱۵ میلیون تومان به کانال ۱۴ میلیون تومان‌برگشت و بر روی پله نهم کانال مذکور ایستاد.

سکه امامی در بازار روز شنبه با ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با ۲ روز پیش۶۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

حباب خطرناک در بازار سکه

ارزش ذاتی سکه کمتر شده و حباب سکه به سطح بی سابقه ای در سال جاری رسیده، همین موضوع از نگاه عده ای از معامله گران ممکن است زمینه کاهش قیمت سکه را فراهم‌ کند.

ترس در بازار سکه

تحلیلگران فنی معتقدند کاهش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی برای بازیگران سکه امامی خوشایند نیست و باعث ترس عده ای از معامله گران شده است.

سیگنال طلا به بازار سکه

طلای جهانی به زیر سطح هزار و ۶۵۰ دلاری رفته و همین‌امر موجب شده تا انتظارات نزولی در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت شوند.

در شرایط فعلی تکنیکال های بازار آینده طلا را نزولی می بینند و احتمال برگشت این فلز زرد رنگ تا سطح ۱۶۰۰ دلار را نیز محتمل می دانند.

نگاه سکه بازان به نرخ دلار

عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز صعودی شود احتمال ورود سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

اما اگر این اتفاق  نیفتد احتمال برگشت سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

با این حال،‌ سکه بازان در هفته های اخیر نشان داده اند که به راحتی محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست نخواهند داد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.