کد خبر : 26946 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

خبر مهم برای سکه بازان در اول هفته | سقوط قیمت سکه | پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ سکه

گزارش‌ها از بازار سکه نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته قیمت سکه با ریزش مواجه شده است.

خبر مهم برای سکه بازان در اول هفته | سقوط قیمت سکه | پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ سکه

قیمت سکه امروز ۲مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

گزارش‌ها از بازار سکه نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته قیمت سکه با ریزش مواجه شده است.

رصد یک هفته گذشته بازار سکه حاکی از آن است که قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۱۳۰ هزار تومان ریخته است.

بر همین اساس، قطعه سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزاردتومان قیمت پیدا کرده است.

اما در مقابل، عملکرد یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸عیار، از افزایش ۹۹۰ تومانی قیمت‌ها حکایت دارد. هر گرم طلای ۱۸عیار در آخرین لحطه معاملاتی هفته گذشته در حدود یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

در این شرایط، فعالان بازار درباره قیمت طلا و سکه در هفته آینده اعتقاد دارند که بازار در یک هفته آینده روزهای آرامی زا سپری خواهد کرد.

محمد کشتی‌آرای می‌گوید: بیشترین تحولات را در چند روز اخیر به دلیل سفر رییس جمهوری به نیویورک و ادامه مذاکرات هسته‌ای را داشتیم و امید مذاکره‌کننده به اصل توافق وجود دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تغییر چندانی نداشته باشد.

کارشناس رسمی طلا و جواهر پیش‌بینی می‌کند: با توجه ادامه شرایط موجود قیمت سکه و طلا در هفته آینده تغییر نخواهد داشت و با اتمام ایام ماه صفر ممکن است تقاضا برای افزایش طلا و سکه افزایش یابد و دادوستدها رونق داشته باشد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز عنوان می‌کند: امید است که با توجه به پایان ماه صفر، در ماه‌های آینده، شاهد رونق در بازار سکه و طلا باشیم و مردم بتوانند به‌راحتی خرید خود برای سکه و مصنوعات انجام دهند./خبرآنلاین

قیمت سکه

قیمت سکه و طلا با جهش دلار نزولی شد!

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه یک درصد کاهش یافت زیرا دلار پس از افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به شدت افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۲.۶ درصد کاهش به ۱۶۶۱ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۷۵ درصد کاهش به ۱۶۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص دلار در مقایسه با سایر همتایان خود به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید و شمش را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه متعهد شد که او و سایر سیاستگذارانش به نبرد خود برای کاهش تورم ادامه خواهند داد زیرا بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره را برای سومین بار متوالی تا ۷۵ واحد افزایش داد.

حتی اگر طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، افزایش نرخ برای مهار تورم باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست،  بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۱۲ درصد کاهش از ۹۵۳.۳۲ تن در روز چهارشنبه به ۹۵۲.۱۶ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۷ درصد کاهش به ۱۹.۲۶ دلار رسید، پلاتین با ۱.۱ درصد کاهش به ۸۹۷.۹۲ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۱۳۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

ترس در بازار سکه

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که در بازار فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شکسته شود، سکه به سوی حمایت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قدم برخواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، فروشندگان بازار در روز سه شنبه نیز قدرت نمایی کردند و توانستند سطح ۱۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست مقاومان افزایشی دربیارند. با این اتفاق،‌ گفته می شد که فلز گران بهای داخلی حتی تا محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز عقب نشینی کرده است.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که در بازار فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی شکسته شود، سکه به سوی حمایت ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قدم برخواهد داشت.

با این حال افزایشی های بازار هنوز خوشبینی خود را از دست نداده اند. آن ها هم چنان امیدوارند که دلار به سوی مرز ۳۲ هزار تومانی برود و از این طریق، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بیشتر شود و با تحرک خریداران سکه،‌احتمال رشد دوباره تا سطح ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زنده شود.

سکه اگر می خواهد دچار افت قابل ملاحظه ای نشود، نیاز دارد که دو حمایت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ و ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.