کد خبر : 26565 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

پیش‌بینی جدید شوکه کننده از قیمت سکه | پیام مذاکرات بازار طلا و سکه | افزایش قیمت سکه در راه است؟

نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد، به طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.

پیش‌بینی جدید شوکه کننده از قیمت سکه | پیام مذاکرات بازار طلا و سکه | افزایش قیمت سکه در راه است؟

قیمت سکه امروز ۲۶شهریور ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد، به طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.

تغییرات قیمت دلار در روزهای اخیر به دنبال منفی شدن فضای سیاسی برجام، بازار طلا و سکه را هم صعودی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر، قیمت سکه امامی ۶۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به این شکل که هر قطعه سکه امامی در ۱۶ شهریور ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان داشت.

این در حالی است قیمت سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا در این خصوص می‌گوید: پیش‌بینی اکثر تحلیلگران اقتصادی با توجه به اوضاع سیاسی دنیا، جنگ اوکراین و روسیه، مسائل نفت و گاز و مشکلاتی که اروپا با آن مواجه است، این بود که با کاهش ارزش دلار، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود برسد.

وی عنوان می‌کند: برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، چنین اتفاقی رخ نداد و در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و در هفته جاری تحت تاثیر همین تحولات مثبت در حوزه سیاسی جهان، قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید.

کشتی‌آرای تصریح می‌کند: بعد از تعطیلات هم باید منتظر اخبار منتشر شده از نتیجه مذاکرات هسته‌ای باشیم که به طور حتم بر قیمت‌ها در بازار اثرگذار خواهد بود./خبرآنلاین

قیمت سکه

نوسان قیمت‌ سکه و طلا

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۴ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته. طلا روز گذشته در این منبع روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۳۳۴ هزار تومان نیز رسید.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و حدود ۱۴ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز کاری گذشته حدود ۲۱۸ هزار تومان کمتر است. سکه امامی دیروز در این منبع افزایشی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۴۰ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. دیروز روند قیمتی سکه بهار آزادی در این منبع افزایشی بود.

قیمت اونس طلا امروز نزدیک به ۳ دلار پایین آمد و با ۱۷۰۱ دلار معامله شد (اقتصادنیوز)

سیگنال‌های موثر بر قیمت سکه و طلا

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده. این سیگنال‌ها در روزهای اخیر قیمت دلار را افزایشی کرده است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز گذشته، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۱,۳۵۰ تومان بود. امروز معاملات با قیمت ۳۱,۴۰۰ تومان آغاز شد. در ادامه نرخ‌ها نوسان داشت و به ۳۱,۲۵۰ تومان رسید. روند نوسانی قیمت، در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

ارز آمریکایی، روزهای گذشته روند افزایشی داشت. دیروز، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱ و ۳۱,۷۳۰ هزار تومان رسید. بعضی معتقدند این منابع، قیمت دلار را بیشتر از نرخ کف بازار اعلام می‌کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.