کد خبر : 23830 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/دلار در صرافی ها

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار امروز چند؟ | شوک کاهشی مذاکرات به قیمت دلار؟

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۹۴ تومان است.

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار امروز چند؟ | شوک کاهشی مذاکرات به قیمت دلار؟

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۹۴ تومان است.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۱ مرداد  ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۹۴ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۵۴۰ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.894
یورو 

28.540

پوند انگلیس 38.911
لیر ترکیه  1.800
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 535

قیمت دلار آزاد

پیش بینی قیمت دلار بعد از تحریم های جدید آمریکا

قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی به سمت بالا حرکت کرد. قیمت درهم نیز اندکی رشد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که در روزهای گذشته اخباری از سوی مقامات اروپایی و ایرانی مبنی به احتمال آغاز دور جدید مذاکرات وین به گوش می رسید، شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا همه نگاه ها را به خود جلب کرد .

ردپای تحریم های جدید آمریکا در بازار ارز

وزارت خزانه‌داری آمریکا  دیشب با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با "شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس" خبر داد.  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید در توئیتی نوشت  واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.

ایران هم در اولین واکنش به تحریم های جدید اعلام کرده واکنش قاطع ، محکم و فوری نشان خواهد داد و ثانیا همه تدابیر لازم برای خنثی کردن آثار سوء احتمالی این قبیل تحریم‌ها بر تجارت و اقتصاد کشور را به کار خواهد گرفت.

افزایش قیمت دلار و درهم در بازار شبانه

قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی به سمت بالا حرکت کرد و توانست مرز مقاومتی را که دیروز از دست داده بود را پس بگیرد .

قیمت درهم نیز دیشب اندکی رشد کرد.  نرخ دلار هرات و سلیمانیه هم شب گذشته صعودی بود. عده ای از  فعالان بازار معتقدند که  احتمال  رشد قیمت دلار در بازار  امروز وجود دارد  با این حال عده ای دیگر می گفتند سیاست جدید بازار ساز  و تزریق عرضه مانع رشد دلار خواهد شد .

شوک کاهشی مذاکرات به قیمت دلار؟

حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید، در دو روز گذشته 500 هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته در بازار سکه، قیمت با کاهش بیش از 100 هزار تومان به 14 میلیون و 870 هزار تومان رسید. با این کاهش قیمت سکه و افزایش 21 دلاری اونس، شاهد کاهش حباب این فلز گرانبها بودیم.

حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید، در دو روز گذشته 500 هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

معامله‌گران می‌گویند سکه از 13 تیر تا الان بین 14 میلیون و 800 تا 15 میلیون و 200 هزار تومان نوسان داشته و برای پیدا کردن روند قیمتی باید بالا یا پایین این دو عدد تثبیت دهد.

قیمت دلار

افزایش قیمت دلار متشکل، نیمایی و سهمیه ای

در معاملات رسمی بازار، شاهد افزایش دلار متشکل و ورود آن به کانال 28 هزار بودیم.  دلار نیما هم که نماد حواله در سمت رسمی است، در میانه‌های کانال 26 هزار قرار دارد و در روز دوشنبه نزدیک به 200 تومان افزایش داشت.

دلار سهمیه‌ای هم که توسط صرافی‌ها به بازار عرضه می‌شود روز دوشنبه بین 30 هزار و 400 تا 900 تومان روی تابلوها بود که نسبت به روز شنبه   100 تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

سیگنال کاهشی درهم به دلار تهران و سلیمانیه

به گزارش اکوایران، این درحالی است که در بازار غیررسمی نرخ ها کاهشی بود. دلار تهران 31 هزار و 600 تا 700 تومان معامله شده است و دلار سلیمانیه نیز بلاخره سطح 32 هزار تومان را از دست داد. البته معامله‌گران می‌گویند سیگنال نزول به این بازارها از درهم پشت خطی شروع شد.

طبق روال با باز شدن بازارهای جهانی در اول هفته، انتظار می‌رفت تقاضا برای حواله  زیاد باشد و روی نرخ هم تاثیر بگذارد. اما طبق گفته معامله‌گران در روز دوشنبه روال به هم خورد و حواله‌ای زده نشد، شاهد آن‌ها کاهش نرخ حواله درهم بود.

بازار منتظر کف زنی است

معامله‌گران معتقدند دلیل توقف حواله این است که بازار منتظر یک کف‌زنی است تا از آنجا حواله را با قیمت کمتر خرید کند. البته عده‌ای از معامله‌گران هم دلیل این اتفاق را کاهش تقاضای واردات در ماه محرم می‌دانستند.

عده‌ای از معامله‌گران در روز دوشنبه بر اساس روند نرخ ارز از زمان شروع بازارساز به عرضه دلار سهمیه‌ای تا کنون، دو نظر داشتند؛

یک اینکه با شروع دلار سهمیه‌ای، نرخ از سقف تاریخی عقب نشست و در ادامه، کانال 32 را از دست داد و بالای 31 هزار تومان نوسان داشته است.

نظر دوم روند را از تاریخ 5 تیر در نظر می گیرد بر اساس این نظر  زمانی که خبر مذاکرات دوحه به بازار رسید  نرخ دلار با این خبر توانست تا 30 هزار و 200 تومان پایین برود  با شکست مذاکرات در قطر در 11 تیر نرخ دلار شروع به افزایش کرد و به دامنه نوسان 31 هزار و 300 تا 32 هزار تومان برگشت.

یعنی محدوده‌ای که دلار سهمیه‌ای توانسته بود نرخ را تا آن ناحیه نگه دارد و طی این مدت هم در همان محدوده ‌در حال نوسان است.بر اساس این روند، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که دلار با مذاکرات نهایتا می‌تواند تا 30 هزار و 200 تومان کاهش داشته باشد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.