کد خبر : 22322 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/دلار در صرافی ها

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار بالا کشید | قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار بالا کشید | قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۹ تیر  ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل با تغییرات کمی همراه شد.ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. و در چند ماه آینده قیمت دلار چقدر می شود؟ قیمت دلار بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۱ تیر  ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۴۳ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۶۲ تومان به فروش می‌رسد.

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۹ تیر  ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۵۴ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.882
یورو 

28.754

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565

قیمت دلار

مذاکرات ایران و روسیه برای حذف دلار /قیمت دلار

صالح‌آبادی با اشاره به توافق ایران و روسیه برای استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات اقتصادی بین دو کشور گفت: موضوع استفاده از ارز‌های ملی، یکی از محور‌های مهم رایزنی با مقامات بلندپایه اقتصادی روسیه بود و به زودی شاهد اجرایی شدن تفاهم‌های بدست آمده خواهیم بود.

 به نقل از تسنیم، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی ایران پس از مذاکراتی مفصل با رئیس کل بانک مرکزی، «الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر، «ماکسیم ریشتنیکوف» وزیر توسعه اقتصادی و «الکسی اورشوک» معاون بین‌الملل نخست وزیر روسیه گفت: خوشبختانه تفاهمات خوبی در زمینه‌های مختلف بانکی، مالی و اقتصادی با روسیه بدست آمد که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد و تجار دو کشور نتایج آن را لمس خواهند کرد.

صالح‌آبادی ضمن اشاره به توافق ایران و روسیه برای استفاده از ارز‌های ملی در مبادلات اقتصادی بین دو کشور افزود: موضوع استفاده از ارز‌های ملی، یکی از محور‌های مهم رایزنی با مقامات بلندپایه اقتصادی روسیه بود و به زودی شاهد اجرایی شدن تفاهم‌های بدست آمده خواهیم بود.

علی صالح‌آبادی درباره استفاده از پیامرسان‌های بومی به جای سوئیفت هم گفت: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت، از سامانه‌های پیام رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیامرسان‌های بومی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مالی، یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند و از این به بعد فعالیت‌های تجاری در بستر‌های جدید و با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی به اراده سیاسی روسای جمهور ایران و روسیه برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه علاقمندی فراوانی برای توسعه روابط در هر دو طرف وجود دارد.

علی صالح‌آبادی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی وجود دارد و همه‌چیز مهیای رشد سریع مناسبات بین دو کشور است.

پیام برجامی آمریکا به بازار دلار/پیش بینی قیمت دلار

اقتصادنیوز: برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته رنج شد.

برقراری ثبات در  نرخ ارز توسط بازار ساز

بیشتر تحلیلگران ارزی معتقدند سیاست‌های جدید نهاد بازارساز در راستای کنترل نرخ ارز موجب کشیدن ترمز صعودی دلار شده است.

از ابتدای تیر ماه و با ابلاغ قانون خریدوفروش ارز در صرافی‌های مجاز با نرخ توافقی، تمایل نرخ شاخص ارزی به حضور در بازه ثبات افزایش یافته است.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره نگرانی از سرعت تحولات برنامه هسته ای،  از ایران خواست تا خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد و فورا با توافقی که درحال حاضر در دسترس است موافقت کند.

این خبر از نگاه عده ای از معامله گران دلار نشان دهنده تداوم تنش های ایران و غرب است.

برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.