کد خبر : 22451 / /
/

قیمت دلار/پیش بینی قیمت دلار/دلار در صرافی ها

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان نزدیک شد | قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان است.

قیمت دلار آزاد | قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان نزدیک شد | قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱

قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل با تغییرات کمی همراه شد.ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. و در چند ماه آینده قیمت دلار چقدر می شود؟ قیمت دلار بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۱۱ تیر  ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۴۳ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۶۲ تومان به فروش می‌رسد.

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان است.

بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۲۱ تیر ۱۴۰۱) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۸۱۰ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت روز ارز در صرافی ملی ایران

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.919
یورو 

28.810

پوند انگلیس 38.290
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.785
دینار عراق  21
روبل روسیه 565
 

ردپای آمریکا در بازار دلار

رییس جمهور آمریکا اخیرا عنوان کرده است، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، ارز در ابتدای هفته جاری در معرض خبرهایی قرار گرفته است که می تواند قیمت اسکناس آمریکایی را در مسیر صعودی قرار دهد. به عنوان مثال، رییس جمهور آمریکا اخیرا عنوان کرده است، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد. در خبری دیگر عنوان شده است که ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را در فردو  آغاز کرده است  در واقع، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای این نهاد بین‌المللی که رویترز به نسخه‌ای از آن دست یافته، اعلام کرده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید می‌کند که ایران تزریق گاز هگزافلوراید اوارنیوم غنی شده تا 5 درصد به آبشار 166 سانتریفیوژی IR-6 را در فردو آغاز کرده است».

مجموع این اخبار چندان برای بازیگران کاهشی بازار خوشایند نیست و ممکن است زمینه ساز ورود برخی از خریداران احتیاطی به بازار معاملات اسکناس آمریکایی شود. با این حال، شرایط بازار حداقل در معاملات خرد غیررسمی نشان می داد که وضعیت معاملات متشنج نیست و قیمت تمایل خاصی برای قرار گرفتن در مسیر صعودی نداشته است.

در روزهای شنبه و یک شنبه، کانال های اطلاع رسانی معامله گران،‌ نرخ خاصی را گزارش نکردند ولی در کانال های معاملاتی خرد بازیگران، قیمت دلار داشت. این موضوع نشان می دهد که علی رغم اخبار سیاسی که می تواند احتمال احیای توافق هسته ای را کمرنگ تر جلوه دهد، معامله گران به دلیل اینکه ازعرضه بازارساز هراس دارند، به راحتی حاضر نیستند که در موقعیت خرید قرار بگیرند.

قیمت دلار در لاک احتیاط /سیگنال درهم به بازار ارز

اقتصادنیوز : نرخ برابری درهم به دلار یک کانال بالاتر از نرخ فعلی بازار است اما اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی شب گذشته تمایل چندانی به صعود نداشت.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار درتهران بیش از 10 روز است که  در یک محدوده خاص معامله می شود.

سیگنال قیمت درهم به بازار دلار

برخی از تحلیلگران معتقدند با سیاست های جدید ارزی حجم معاملات بازار آزاد پایین آمده و عمده افراد حاضر در بازار، معاملات خود را در بنگاه‌های ارزی رسمی و مورد تایید بانک مرکزی انجام می‌دهند.

 البته به عقیده برخی از کارشناسان بازار و به دلیل وجود سقف عرضه سالانه در معاملات رسمی، سیاست ارزی جدید تنها برای مدتی می‌تواند از نوسانات بازار بکاهد و در بلندمدت با برطرف نشدن حجم واقعی تقاضا، بازار ارز مجددا شاهد ایجاد شکاف در معاملات بازار‌های رسمی و غیر‌رسمی خواهد بود.

قیمت دلار

سیگنال قیمت درهم به بازار دلار

نرخ برابری درهم به دلار یک کانال بالاتر از نرخ فعلی بازار است  اما اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی شب گذشته تمایل چندانی به صعود نداشت.

 قیمت دلار در لاک احتیاط

به نظر می رسد دفاع بازار ساز در چند وقت اخیر در برابر افزایش قیمت دلار و  ترس معامله گران از عرضه بازارساز  موجب شده بازیگران ارزی بی گدار به آب نزنند و در لاک احتیاط قرار بگیرند.

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره نگرانی از سرعت تحولات برنامه هسته ای،  از ایران خواست تا خواسته‌های اضافی خود را کنار بگذارد و فورا با توافقی که درحال حاضر در دسترس است موافقت کند.

این خبر از نگاه عده ای از معامله گران دلار نشان دهنده تداوم تنش های ایران و غرب است.

برخی از معامله گران ارزی معتقدند که طرف های غربی حداقل در شرایط کنونی حاضر نیستند، پیشنهاد تازه ای را مطرح کنند و ایران هم در مذاکرات دوحه،‌ پیشنهادهای قبلی را حاضر نشد که بپذیرد و در انتطار افزایش قیمت دلار هستند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.