کد خبر : 4566 / /
/

فوری/تغییر اساسی در قیمت دلار در راه است

معاملات امروز دلار در دو نیمه نسبتا متفاوت دنبال شد. با آغاز معاملات، تا حدی شاهد عقب‌نشینی خریداران و بازگشت نرخ‌ها حتی به کانال ۲۴ هزار تومان بودیم. اما در ادامه بار دیگر خود را به بالای ۲۵ هزار تومان رساند و با رشد ۱۳۰ تومانی نسبت به دیروز به ۲۵۱۸۰ تومان رسید.​

فوری/تغییر اساسی در قیمت دلار در راه است

رد پای واکسن کرونا در گرانی قیمت دلار

قیمت دلار نیما همچنان بر مدار صعودی

درهم پشت قیمت دلار را خالی کرد؟

 

 

برخی با توجه به پیش رو بودن دور دیگری از مذاکرات وین، انتظار دارند که رشد پرشتاب اخیر با سرازیری مواجه شود. اما بسیاری نیز عقیده دارند که هر روند نزولی، اصلاحی کوتاه‌مدت است و دلار به مدار صعودی بازخواهد گشت.

اما اگر چنین شود، دلار تا کجا بالا می‌رود؟ نخستین سد مقابل آن می‌تواند نیمه کانال ۲۵ هزار تومان باشد. زمانی که سال گذشته پس از انتخابات آمریکا، نرخ ارز از محدوده‌های حدود ۳۰ هزار تومان به سمت پایین برگشت، در نیمه کانال ۲۵ با حمایت خوبی همراه شد که اکنون می‌تواند به سطح مقاومتی تبدیل شود.

 

یک مقاومت مهم دیگر در محدوده ۲۶۳۰۰ تومان است. عبور از این مرز می‌تواند تشدید هیجانات و شتاب گرفتن روند صعودی را به همراه داشته باشد.

بازار ارز سال قبل نرخ ۳۲ هزار تومان را هم تجربه کرده بود؛ با توجه به آن، اگر انتظارات به صورت چشمگیر دستخوش تغییر شده و روندی پرهیجان در این بازار شکل بگیرد، عبور از محدوده‌هایی که قبلا دلار آن‌ها را لمس کرده آسان‌تر خواهد بود. این سناریو در صورتی که تا ۱۴ مرداد (زمان تحلیف رئیس جمهور جدید) در حوزه برجام اتفاق مثبتی رخ ندهد، بعید نخواهد بود.

دلار در سطح ۲۶۳۰۰ تومان کار سختی پیش رو خواهد داشت.

رد پای واکسن کرونا در گرانی قیمت دلار

قیمت دلار

انگیزه انجام واکسیناسیون در کشورهای همسایه نیز موجب شده است تا تقاضای مسافرتی ارز که برای مدت‌ها به دلیل کرونا محدود بود، اکنون دوباره جان تازه گیرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت پروازها به ارمنستان که خدمات واکسیناسیون رایگان و بدون نوبت در اختیار مسافران قرار می‌دهد، تا اوایل تیرماه تکمیل است.

قیمت دلار نیما همچنان بر مدار صعودی

قیمت دلار

روندی صعودی نرخ ارز در بازار ثانویه نیز همچنان ادامه دارد و دلار نیمایی دیروز در پنجمین جلسه متوالی صعودی، به حدود ۲۱۸۰۰ تومان رساند. این نرخ از کف خود در ۱۸ خرداد تاکنون نزدیک به ۸ درصد افزایش یافته است. برخی تجار علت را در دست نگه داشتن صادرکنندگان از عرضه ارز خود، به دلیل انتظار رشد بیشتر قیمت‌ها مطرح می‌کنند.

درهم پشت قیمت دلار را خالی کرد؟

قیمت دلار

نرخ حواله درهم که دیروز به مرز مهم ۶۹۰۰ تومان رسیده بود اما امروز اندکی کاهش داشت و در سطح ۶۸۹۰ (معادل دلار حدودا ۲۵۳۰۰ تومانی) قرار گرفت. اگر درهم از مرز ۶۹۰۰ به موفقیت عبور کند، ممکن است شاهد افزایش تب خرید ارز در بازار داخلی باشیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.