کد خبر : 22534 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

سقوط عجیب قیمت سکه | احتمال افت قیمت سکه تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون | قیمت سکه امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

سقوط عجیب قیمت سکه | احتمال افت قیمت سکه  تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون | قیمت سکه امروز ۲۲ تیر ۱۴۰۱

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

امروز (۲۲ تیر ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰  هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰  هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۲۵ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۷۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.900.000
سکه تمام طرح قدیم  14.300.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی 5.150.000
سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  یک هزارو 725 دلار  
طلای ۱۸ عیار  1.377.200
قیمت سکه

حباب 20 درصدی در بازار سکه / /پیش بینی قیمت سکه امروز 22 تیر

سکه از ارزش بنیادی خود فاصله زیادی گرفته است و حدود ۲۰ درصد از قیمت سکه بر اساس قیمت دلار و طلا قابل توجیه نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران‌؛ بهای اونس طلا در بازارهای جهانی افت می کند،‌ ولی قیمت سکه در بازار داخلی راه نزول را در پیش نمی گیرد و کانال ۱۵ میلیون تومان را با قدرت بیشتری نگه می دارد. روز گذشته نیز اونس طلا به محدوده هزار و ۷۲۰ دلار رفت ولی در بازار داخلی، سکه توانست تا محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

افزایش قیمت سکه در شرایطی که بهای طلا در بازارهای جهانی صعود نمی کند، برای برخی بازیگران داخلی مشکوک است. با این حال،‌ به نظر می رسد بی محلی سکه به بازار دلار و طلا نشان می دهد که بازیگران سکه نگرانی های تورمی دارند و به راحتی حاضر نیستند که دارایی خود را از دست بدهند.

در شرایط کنونی می توان گفت که اگر شرایط سیاسی تغییر کند و انتظارات برای افزایش ارزش دلار عوض شود، به احتمال زیاد، سکه افت بیشتری را نسبت به سایر بازارها تجربه خواهد کرد. علت این موضوع این است که سکه از ارزش بنیادی خود فاصله زیادی گرفته است و حدود ۲۰ درصد از قیمت سکه بر اساس قیمت دلار و طلا قابل توجیه نیست.

دیروز ارزش ذاتی سکه در حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، حال آنکه در بازار، فلز گران بهای داخلی بالای مرز ۱۵ میلیون تومانی معامله می شد. اگر دلار پایین برود، سکه در شرایط سیاسی متفاوت،‌توان افت قیمت تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی را نیز خواهد داشت.

شک‌ و تردید معامله گران برای فروش سکه

قیمت سکه همچنان بالای مرز ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و سکه بازان به دلیل انتظارات تورمی به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی گیرند. آنها نسبت به فروش کالای سرمایه ای خود شک و تردید دارند.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت اونس طلا بار دیگر افت کرد و تا نزدیک محدوده ۱۷۲۰ دلار پایین آمد. با کاهش قیمت طلای جهانی، بازار سکه با یک اتفاق عجیب روبرو شده است.

فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی به  بالای ۲ میلیون و  ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. حباب  سکه هم در یک قدمی ۲۰ درصد قرار گرفته است.

قیمت سکه

شک و تردید برای فروش سکه

با این حال قیمت سکه همچنان بالای مرز ۱۵ میلیون تومان قرار دارد و سکه بازان به  دلیل انتظارات تورمی  به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی گیرند. آنها نسبت  به  فروش کالای سرمایه ای خود شک و تردید دارند.

احتمال افت قیمت سکه  تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون؟

در شرایط کنونی می توان گفت که اگر شرایط سیاسی تغییر کند و انتظارات برای افزایش ارزش دلار عوض شود، به احتمال زیاد، سکه افت بیشتری را نسبت به سایر بازارها تجربه خواهد کرد.

فروش دلار به تعویق افتاد /یخ بازار دلار آب می شود؟

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند اگر دلار کاهش چشمگیری پیدا کند  سکه در شرایط سیاسی متفاوت،‌ توان افت قیمت تا ابتدای کانال ۱۲ میلیون تومانی را نیز خواهد داشت

قیمت طلا و نقره در معاملات دیروز  آمریکا اندکی کاهش یافت. طلا به پایین‌ترین سطح 8.5 ماهه و نقره به پایین ترین حد در دو سال اخیررسید. شاخص دلار آمریکا دیروز به رشد خود ادامه داد. معاملات آتی طلای اوت با 0.40 دلار کاهش به 1731.30 دلار رسید. معاملات آتی نقره در سپتامبر آخرین بار 0.097 دلار کاهش یافت و به 19.03 دلار در هر اونس رسید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.