کد خبر : 22386 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

قیمت سکه ریخت | بازار نیمه‌تعطیل سکه | قیمت سکه امروز ۲۰ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه ریخت | بازار نیمه‌تعطیل سکه | قیمت سکه امروز ۲۰ تیر

قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

امروز  (۲۰ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰  هزار  تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و  ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵   میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۴۳دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۸۳ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.000.000
سکه تمام طرح قدیم  14.100.000
نیم سکه بهار آزادی 8.200.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 743 دلار و 44سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.383.200
قیمت سکه

پیام آمریکا به بازار سکه ایران/ پیش‌بینی جدید قیمت سکه در بازار

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

بازار سکه در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد رفت و برگشت این فلز گران بها بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود. قیمت هر قطعه سکه امامی در روز شنبه هفته جاری بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان‌معامله شد.

حباب چشمگیر در بازار سکه

از نظر سکه بازان در شرایط فعلی نکته قابل توجه حباب سکه است.ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی به بالای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و حتی در مقطعی حباب سکه بالای ۲ میلیون تومان بوده است. فعالان بازار معتقدند همین امر موجب کاهش انگیزه خریداران شده است.

انتظارات تورمی در بازار سکه

عده ای از معامله گران با اشاره به نرخ تورم می گفتند که دولت همچنان برنامه ی خاصی را برای کاهش انتظارات تورمی انجام نداده واین گروه از افزایش احتمالی قیمت سکه سخن گفتند.

پیام آمریکا به بازار سکه در ایران

سفر قریب الوقوع جو بایدن به خاورمیانه هم به دقت زیر ذره بین سکه بازان قرار گرفته است.اخیرا سایت «نور نیوز»، نزدیک به شورای امنیت ملی ایران،‌در توییتی عنوان کرده است که 'ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم شرور صهیونیستی اقدامی تهدیدآمیز است.

قیمت سکه

ترس در بازار دلار /سیگنال آژانس به دلار تهران

از نظر معامله گران اجرایی شدن این طرح می تواند به افزایش تنش ها بین ایران و غرب منجر شود و به تبع آن قیمت سکه هم بالا برود.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته رسما برای ایران خط و نشان کشید . بایدن در یادداشتی برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

به نظر می رسد چالش برجام همچنان حل نشده و پیام تهدید آمیز بایدن می تواند انتظارات افزایشی را تقویت کند.

نگاه بازار سکه به قیمت دلار

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند.

سقوط آزاد قیمت طلای جهانی/ بازار نیمه‌تعطیل سکه

بازار طلا و سکه در شوک افت شدید بهای طلا در بازار جهانی قرار گرفته است و روز شنبه را به دلیل تعطیلی بازار جهانی و تغییرات خنثای نرخ دلار آزاد تا حدودی بدون تغییر سپری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت طلا در بازار جهانی همراه با افزایش شدید شاخص دلار طی روز‌‌های معاملاتی هفته گذشته و رسیدن آن به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر، روند نزولی را پیش گرفت.

به‌طوری که قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت و به پایین‌‌ترین سطح طی ۹ ماه گذشته رسید. بر این اساس بهای فلز گرانبها تا سطح ۱۷۴۰ دلار سقوط کرد و کار خود را با عملکرد هفتگی منفی ۸۱/ ۳ درصد در قیمت ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس به پایان رساند.

در این میان رکود بالقوه در اقتصاد جهانی باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌‌گذاران از موقعیت خرید خارج شده و تمایل بیشتری به نگهداری از پول نقد نشان دهند. از این رو به عقیده کارشناسان این موضوع باعث رشد شاخص دلار و همچنین افت شدید قیمت طلا و دیگر کالاها شد.

ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه

با توجه به اینکه بازار طلا و سکه در شوک افت شدید بهای طلا در بازار جهانی قرار گرفته است، روز شنبه را به دلیل تعطیلی بازار جهانی و تغییرات خنثای نرخ دلار آزاد تا حدودی بدون تغییر سپری کرد.

بر این اساس سکه امامی در نخستین روز معاملاتی هفته به قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. علاوه بر این بازار روز شنبه به استقبال تعطیلات عید قربان رفت و معاملات آن تقریبا به حالت نیمه تعطیل در آمده بود.

برخی از کارشناسان بازار طلا بر این باور هستند که با توجه به اینکه قیمت سکه بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز در بازار داخلی است باید منتظر اتفاق مثبتی در زمینه مذاکرات بود تا قیمت مسکوک یاد شده نیز تغییرات ویژه‌‌ای به همراه داشته باشد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.