کد خبر : 22149 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

سقوط سنگین قیمت سکه | قیمت سکه کانال عوض کرد | قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

سقوط سنگین قیمت سکه | قیمت سکه کانال عوض کرد | قیمت سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

امروز  (۱۵ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و  ۲۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵   میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۶۶ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۷۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.900.000
سکه تمام طرح قدیم  14.200.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 766 دلار و 42سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.371.200

شوک سنگین به بازار طلا

اقتصادنیوز: دیشب بازار جهانی طلا با یک شوک سنگین‌روبرو شد. قیمت اونس طلا به یکباره نزدیک به ۵۰ دلار پایین آمد. از نظر تحلیلگران بازار سکه ریزش ناگهانی این فلز گران بها می تواند سمت و سوی بازار سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه را تغییر دهد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه عصر روز گذشته در محدوده ۱۵ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. با قیمت مذکور ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار  بیش از  1 میلیون و 900 هزار تومان فاصله پیدا کرده بود.

شوک سنگین به قیمت طلا

دیشب بازار جهانی طلا با یک شوک سنگین‌روبرو شد. قیمت اونس طلا به یکباره نزدیک به ۵۰ دلار پایین آمد. از نظر تحلیلگران بازار سکه ریزش ناگهانی این فلز گران بها می تواند سمت و سوی بازار سکه امروز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه را تغییر دهد.

سکه بازان محتاط شدند

از سوی دیگر معامله گران معتقدند  فاصله ۲ میلیونی‌ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن باعث شده که سکه بازان احتیاط بیشتری در خریدها انجام دهند.

دلار به کمک بازار سکه می رود؟

به باور فعالان بازار ، قیمت سکه در صورتی می تواند در مقابل ریزش طلا مقاومت کند که نرخ دلار در بازار امروز آرایش صعودی به خود  بگیرد.

ردپای فدرال رزرو در ریزش قیمت طلا‌

در گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را در حد ۲۵ صدم درصد و نیم درصد افزایش داده بود و حال سطح بالای ۷۵ صدم درصد را هدف قرار داده است. به عبارت دیگر افرایش نرخ بهره موجب زلزله‌ای شدید در بازار طلای جهانی شده است.

قیمت طلای جهانی روز س‌ شنبه در عرض چند ساعت دو درصد از ارزش خود را از دست داد.

ردپای فدرال رزرو در ریزش طلا

به نظر می‌رسد احتمال افزایش ۷۵ صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روز چهارشنبه یکی از دلایل این ریزش باشد‌.

زلزله شدید در بازار طلای جهانی

در گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را در حد ۲۵ صدم درصد و نیم درصد افزایش داده بود و حال سطح بالای ۷۵ صدم درصد را هدف قرار داده است. به عبارت دیگر افرایش نرخ بهره موجب زلزله ای شدید در بازار طلای جهانی شده است.

آژیر رکود اقتصادی در اروپا

از سوی دیگر نرخ برابری یورو در برابر دلار به پایین ترین حد ۲۰ ساله رسیده است. شاخص ها نشان می دهد آژیر خطر رکود اقتصادی در اروپا به صدا درآمده است و همین امر می تواند چشم انداز تقاضای نفت را کاهشی کند.

کاهش ۵۰ دلاری قیمت اونس طلا

هر اونس طلای آمریکا با ۲٫۱ درصد کاهش به ۱۷۶۳٫۹ دلار رسید که نسبت به روزهای گذشته نزدیک به ۵۰ دلار کاهش را نشان می دهد.

افزایش نرخ دلار به بالاترین حد دو دهه اخیر

نرخ دلار به بالاترین حد خود در حدود دو دهه اخیر رسید و جایگاه خود را به عنوان پناهگاه ترجیحی برای سرمایه گذارانی که نگران رکود بالقوه هستند، تثبیت کرد.

نرخ بهره اشتهای طلا را کاهش داد

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می شود، اما نرخ های بهره بالاتر برای مهار فشارهای فزاینده قیمت، اشتها را برای شمش هایی که هیچ بهره ای نمی پردازند، کاهش می دهد.

آماده‌باش سرمایه‌گذران برای نشست فدرال رزرو

به نظر می رسد سرمایه گذاران اکنون منتظر نشست ژوئن فدرال رزرو ایالات متحده در چهارشنبه برای سرنخ های جدید در مورد میزان احتمالی افزایش نرخ بهره در ماه های آینده هستند.(اقتصادنیوز)

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.