کد خبر : 34199 / /
/

قیمت ساندویچ پانل در مشهد و عوامل موثر بر آن

قیمت ساندویچ پانل در مشهد و عوامل موثر بر آن

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن مصالح ساختمانی مدرن و جایگزینی آن ها، استفاده از این مصالح برای ساخت و ساز توسط مهندسان و متخصصین ساختمانی بسیار بیشتر شده است. ساندویچ پانل را می توان یکی از مصالح ساختمانی جدید نامگذاری کرد، زیرا این مصالح به صورت کاملا پیش ساخته با وزن سبک در کارخانه تولید می شود و در محل یا در کارخانه به صورت کامل مونتاژ میشود و در دسترس عموم و خریداران قرار میگیرد.

شهر مشهد به عنوان دومین شهر پر جمعیت ایران و به عنوان قطب زیارتی و سیاحتی در کشور، سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و زائر می باشد. از همین رو استفاده از انواع ساندویچ پانل نظیر پنل های ساندویچی دیواری، سقفی، کلین روم و سردخانه در این شهر بسیار رواج دارد. اما سوالی که شاید برای همه شما پیش بیاید این است که قیمت خرید ساندویچ پانل در مشهد چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه به بررسی کامل عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پنل می پردازیم.

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل در مشهد

ساندویچ پانل ها به صورت کلی از یک فوم عایق میانی که جنس آن می تواند پلی یورتان (PUR)، پلی استایرن، پشم سنگ و یا XPS باشد به همراه دو ورق فولادی سخت از جنس گالوانیزه، آلوزینک و ... در طرفین فوم های لایه میانی جهت حفاظت از این فوم ها در دو طرف آن ساخته می شود.

همانطور که بیان شد برای ساخت انواع پنل ساندویچی ما نیازمند استفاده از فوم و ورق های فولادی با ضخامت و جنس مختلف هستیم که هر کدام از آن ها براساس متراژ و نوع کاربری دارای قیمت های مختلفی هستند، در ادامه به بررسی قیمت انواع ورق ها و فوم های لایه میانی و تاثیر آن در قیمت ساندویچ پانل در مشهد میپردازیم.

جنس ورق از عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پنل مشهد

جنس و ضخامت ورق ساندویچ پانل مهم‌ترین عامل موثر در استحکام و مقاومت فشاری پانل‌ها است. استحکام و مقاومت فشاری (ظرفیت باربری) هر پانل برای مهندسین محاسب و طراح‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که مبنا طراحی سازه خواهد بود. به علاوه جنس و ضخامت ورق به عنوان لایه بیرونی ساندویچ پانل در دوام آن هم بسیار اثر گذار است.

هر چند جنس ورق با اندکی شناخت قبلی و مشاهده قابل شناسایی است اما ضخامت ورق برای اغلب مشتریان قابل اندازه گیری نیست و فروشندگان قادر بوده‌اند برای کسب سود بیشتر ورق‌هایی با حداقل ضخامت را در تولید پانل‌های ساندویچی به کار بگیرند و جای ورق با ضخامت‌های زیاد بفروشند. به هر حال درصد قابل توجهی از قیمت ساندویچ پانل متشکل از قیمت ورق آن است که باید نسبت به آن دقت لازم را به کار گرفت

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خطر زنگ‌زدگی و خوردگی فلزات را تهدید می‌کند. ورق ساندویچ پانل سقفی از جنس گالوانیزه در مقابل حوادث و مخاطرات طبیعی دوام و طول عمر بالایی دارد و هزینه نگهداری آن نیز پایین است. این خصوصیات باعث می‌شوند که تولیدکنندگان از این نوع ورق در ساخت یخچعایق ماده‌ای است که بین دو لایه ساندویچ پنل قرار می‌گیرد و مانع عبور هوا، حرارت، صوت و رطوبت می‌شود. البته هر عایقی نمی‌تواند مانع مناسبی در برابر هر عاملی باشد؛ به عبارت ساده‌تر بعضی از مواد عایق تنها در برابر بعضی عوامل مقاوم هستند و ممکن است در مقابل سایر عامل‌ها ضعیف عمل کنند. بنابراین شناخت عایق‌ موال‌ها، سقف‌های مختلف و به‌ویژه تولید ساندویچ پنل‌ها استفاده کنند، پس ورق گالوانیزه را می توان دلیلی موثر بر قیمت گذاری ساندویچ پنل در مشهد شناخت.

ورق آلوزینک

یکی دیگر از ورق های پر مصرف در صنایع ساختمانی، به خصوص ساخت ساندویچ پنل ها، ورق های آلوزینک است. این ورق ها به دلیل داشتن ویژگی هایی نظیر مقاومت بالا در برابر تغییر شرایط جوی، انعطاف پذیری و ضد زنگ بودن در ساندویچ پنل های ساختمانی استفاده میشود.

ورق‌های آلومینیومی

آلومینیوم فلزی سبک و نرم است و به دلیل مقاومت بالای آن در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی، یکی از محبوب‌ترین فلزها در ساخت ساندویچ پانل سقفی به حساب می‌آید. همچنین آلومینیوم رنگی نقره‌ای دارد که به ظاهر پنل وجهه خوبی می‌بخشد. با در نظر گرفتن ویژگی‌های آلومینیوم اگر فرض کنیم که ورق ساندویچ پانل سقفی از این فلز انتخاب می‌شود، پانل مجموعا ویژگی‌هایی چون وزن بسیار سبک، مقاومت در برابر عوامل خوردگی و ظاهر مناسب خواهد داشت.

فوم لایه میانی؛ تاثیر گذار در قیمت انواع پنل ساندویچی در مشهد

جنس، ضخامت و دانسیته عایق هم در تعین قیمت ساندویچ پانل مشهد بسیار موثر است. از فوم‌های پلیمری که دارای ترکیبات متنوع هستند تا عایق‌هایی مثل پشم سنگ و پشم شیشه در تولید ساندویچ پانل استفاده می‌شوند. مواردی از آن‌ها سال‌ها است که در صنایع مختلف به کار می‌روند، قدمت بیشتر و قیمت مناسب ‌تری دارند و مواردی هم که به عنوان نسل جدید عایق‌ها مطرح هستند طی فرایندهای پیشرفته تولید می‌شوند.

واضح است که این تعدد و تنوع سبب می‌شود قیمت عایق ساندویچ پانل بسته به نوع آن تغیر کند. آخرین و جدیدترین نسل فوم‌های پلیمری که عملکرد فوق العاده‌ای به عنوان عایق داشته و بیشترین کیفیت و دوام را از خود نشان داده پلی اورتان است و البته پلی ایزو یا عایق کند سوز که ترکیبی از پلی اورتان به حساب می‌آید.

برای این فوم‌ها دانسیته بسیار مهم است چرا که تمام خصوصیات ویژه‌ی آن‌ها نیازمند فشردگی و تراکم بالای ذرات پلیمری است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با دانسیته فوم عایق به مقاله دانسیته ساندویچ پانل مراجعه کنید. به هر حال در وحله اول اینکه جنس عایق ساندویچ پانل چیست و سپس اینکه ضخامت لایه عایق و دانسیته آن چقدر است قیمت ساندویچ پانل را مشخص می‌کند.

پلی‌استایرن

همان طور که اشاره شد یکی از موادی که به عنوان جنس عایق در ساخت ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد پلی‌استایرن است. پلی‌استایرن به عنوان یک ماده عایق نسبتا ارزان، عایق صوتی خوبی به شمار می‌رود و وزن بسیار پایینی دارد؛ همین مساله باعث می‌شود وزن نهایی سازه سبک باشد.

در مقابل، پلی‌استایرن عایق خوبی به حساب نمی‌آید و ماده‌ای قابل اشتعال است. در نتیجه بهتر است در محیط‌هایی با حرارت بالا، از ساندویچ پانل‌هایی که لایه‌ای از پلی‌استایرن دارند استفاده نشود.

پلی‌یورتان

عایق بعدی پلی‌یورتان است که به عنوان ماده‌ای مقاوم و محکم شناخته می‌شود. این عایق از انتقال گرما و حرارت ممانعت می‌کند. پلی‌یورتان بسیار سبک است و ضریب حرارتی پایینی دارد. ویژگی‌های سودمند آن باعث می‌شوند تا قیمت آن گران‌تر باشد اما هزینه بالای آن توجیه‌پذیر خواهد بود. برآیند مزایا و معایب پلی‌یورتان به این شکل است که می‌توان از پانل‌هایی با این نوع جنس از عایق در سوله‌های صنعتی با حرارت بالا استفاده کرد.

.نوع کاربری ساندویچ پانل عاملی موثر در تعیین قیمت پانل در مشهد

کاربری های مختلف انواع ساندویچ پانل و به کارگیری از آن ها در ساخت ساختمان های پیش ساخته مختلف عاملی موثر بر تعیین قیمت انواع سازه پیش ساخته در مشهد است. مثلا قیمت سازه ساخته شده با پنل ساندویچی برای یک کانکس اداری با یک سازه ساخته شده برای سوله یا انبار بسیار متفاوت است.

طول و ضخامت ورق ها

طول یک ساندویچ پانل و ضخامت آن را می توان اصلی ترین عامل قیمت گذاری برای هر سازه ساندویچ پنلی در مشهد تلقی کرد. چرا که به دلیل نوسانات قیمت روزانه انواع آهن و فولاد، قیمت یک متر مکعب ساندویچ پنل در مشهد روزانه در حال تغییر است و این عامل بر قیمت کلی این سازه پیش ساخته تاثیر خواهد گذاشت.

چسب و رنگ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک ساختار چند لایه (مرکب) یا اصطلاحا کامپوزیتی دارد؛ حداقل سه لایه از حداقل دو جنس متفاوت. تمام خصوصیات این ساختار کامپوزیتی به کنار هم و منسجم بودن این لایه‌ها است وگرنه هر کدام از آن‌ها به تنهایی در دسترس هستند. برای اینکه این لایه‌ها به خوبی به یکدیگر بچسبند و انسجام و استحکام داشته باشند از موارد متعددی در تولید این پانل‌ها استفاده می‌شود.

در ابتدا یک پوشش مخصوص روی ورق قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال پوشش گالوانیزه Zn به ضخامت 0.8 تا 1.2 میلی متر. روی این پوشش یک لایه رنگ اپوکسی به ضخامت 0.5 تا 0.7 میلی متر که علاوه بر اینکه رنگ زیره (برای زیر سازی رنگ اصلی) به حساب می‌آید به چسبندگی ورق هم کمک می‌کند و در کنار آن چسب پلی اورتان که فوم پلی اورتان را کنار ورق نگه می‌دارد.

حضور هر کدام از این موارد برای حفظ انسجام و کیفیت ساندویچ پانل ضروری است. رنگ اپوکسی و چسب پلی اورتان در خط تولید مکانیزه به کار گرفته می‌شوند و هر دو آن‌ها باید مرغوب‌ترینِ نوع خود باشند. حضور و کیفیت هر کدام از این موارد روی قیمت ساندویچ پانل اثر گذار است البته که اگر بگردید ممکن است ساندویچ پانل‌هایی که به شکل اصولی تولید نشده‌اند و قیمت پایین‌تری دارند در بازار پیدا کنید اما واضح است که عمر مفید آن‌ها پایین‌تر از توقع شما از ساندویچ پانل خواهد بود.

هزینه نصب و اجرا سازه ساندویچ پنلی در مشهد

در آخر یکی از دلایل مهم بر قیمت این نوع سازه های مدرن و جدید، هزینه حمل و نصب انواع ساندویچ پانل ها در محل مدنظر است. حال ممکن است تیم نصب قطعات و ماشین های صنعتی بستگی به ابعاد یا تعداد ساندویچ پانل ها بیشتر یا کمتر باشد هم بر قیمت آن تاثیر گذار است.

تفاوت قیمت ساندویچ پانل با سایر مصالح

در مقایسه قیمت ساندویچ پانل با سایر مصالح چند مورد مهم را باید در نظر گرفت. یک اینکه به دلیل ضریب نفوذپذیری حرارتی و رطوبتی بسیار پایین مبتنی به فوم عایق و ظرفیت باربری قابل توجه ساندویچ پانل، مقاطعی با ضخامت کمتر از پانل‌ها توقعات مهندسی را برآورده می‌کنند.

به عنوان مثال 5 سانتی متر ساندویچ پانل پلی اورتان با مقطعی از آجر به ضخامت حدود 170 سانتی متر از نظر مقاومت در برابر تنش، حرارت و رطوبت برابر است. بنابراین حجم مصالح مصرفی به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. در وهله دوم هزینه‌های ساخت است که اگر از ساندویچ پانل پیش ساخته استفاده کنید آن‌ها را نخواهید داشت. فرایند‌های مصالح سازی در محل پروژه و به کارگیری مصالح توسط نیروی انسانی حذف خواهند شد.

و نهایتا هزینه‌های تابع زمان که دیگر دغدغه شما نخواهند بود؛ چرا که با کمک سازه‌های پیش ساخته و مشخصا ساندویچ پانل می‌توان یک پروژه ساخت را در عرض چند هفته یا چند ماه به اتمام رساند. البته نکته‌ی دیگری که باید به در نظر داشت این است که با استفاده از ساندویچ پانل پس از تخریب هم بخش قابل توجهی از هزینه‌های شما به شما برخواهد گشت به این دلیل که ساندویچ پانل‌ها را می‌توان با کمترین خرابی ممکن از هم جدا و وارد فرایند بازیافت و باز تولید کرد.

این هم به نفع شما است و هم به نفع محیط زیست. اگر تمام این مواردی که گفته شد را یک به یک برسی کنید نتیجه نهایی قطعا صرفه اقتصادی قابل توجه استفاده از ساندویچ پانل خواهد بود.

جمع بندی

به دلیل نوسانات بازار و تغییر قیمت متریالی که در ساخت انواع ساندویچ پانل در مشهد به کار برده می‌شود از ارائه قیمت مشخص برای این محصولات معذوریم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت هر کدام از محصولات آریا بارون با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و در رابطه با قیمت‌ ها استعلام بگیرید. مفتخریم که در این زمینه راهنمای شما باشیم.

ساندویچ پانل‌ها در مشهد به چه شکلی قیمت گذاری می‌شوند؟

پس از آن که نوع و ضخامت مدنظرتان را به تولید کننده اعلام کنید قیمت هر متر مربع از ساندویچ پانل محاسبه و به شما گزارش داده می‌شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.