کد خبر : 28333 / /
/

نصب و اجرای صحیح ساندویچ پانل

نصب و اجرای صحیح ساندویچ پانل

 

نصب ساندویچ پانل همواره کاری بسیار سخت و تخصصی نبوده و نیاز به داشتن دانش و آگاهی زیاد نخواهد داشت، البته  که این اقدامات در سال‌های اخیر روند ساده‌تری به خود گرفته و افراد می‌توانند بر اساس اصول خاصی این کار را انجام دهند.

همانطور که می‌دانید این سازه‌ها به صورت از پیش ساخته هستند و تمامی اقدامات لازم برای نصب و اجرا در کارخانه‌ی تولید‌کننده انجام می‌شود، به همین دلیل برای نصب و راه ‌اندازی یک بنا از جنس ساندویچ پانل نیاز به تخصص خاصی ندارد. در واقع افرادی که به صورت تجربی این مهارت را فرا گرفته ‌اند می‌توانند به سادگی آن را انجام دهند، اما پیش از هر اقدامی باید به نکات خاصی دقت کنند.

نصب ساندویچ پانل

نکات مهم در نصب و اجرای انواع ساندویچ پانل

با توجه به این که سازه‌های مذکور بر اساس خواست و نیاز مشتریان طراحی و تولید می‌شود، پس این افراد می‌توانند علاوه بر جنس و نوع، حتی رنگ، طرح و ابعاد ساندویچ پانل‌ را نیز تعیین نمایند. به طور کلی این تجهیزات در ۱۲ رنگ متنوع طراحی می‌شوند و شکل ظاهری آن‌ها نیز به صورت ساده یا شیار دار خواهد بود.

این سازه‌ها که از ترکیبات بسیار سبک ساخته شده‌اند، عایق‌های مقاوم سه لایه هستند که از یک فوم میانی با دو فرق فلزی تشکیل شده است. به طور کلی این عایق‌ها به صورت سازه‌های سقفی و دیواری معرفی می‌شوند که نصب هر یک از آن‌ها بر اساس متد خاصی صورت می‌گیرد.

به خاطر داشته باشید که در طراحی انواع ساندویچ پانل سقفی از گام‌های ذوزنقه‌ای و اورلپ شکل استفاده شده و به دلیل چفت شدن در هم احتمال نفوذ هر ماده‌ای را به صفر می‌رساند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان نصب ساندویچ پانل دیواری باید مورد توجه قرار بگیرد، فاصله‌ی بین ستون‌ها، محل نصب پانل‌ها، عرض کلی، شدت باد منطقه و در نهایت ارتفاع پانل‌ها است، هر یک از این پارامتر‌ها بیان‌کننده چگونگی نصب و اجرای صحیح ساندویچ پانل هستند.

برای نصب ساندویچ پانل سقفی نیز رعایت برخی نکات حائز اهمیت است، در واقع برای این کار ابتدا می‌بایست به فاصله‌ی بین تکیه گاه‌های اصلی دقت نمایید.

این نصب و اجرا از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است از افراد با تجربه و مهارت بالا کمک بگیرید. علاوه بر موارد موارد عنوان شده باید توجه داشته باشید که پیچ و واشر‌ها درست سر جای معین شده قرار بگیرند و در پایان با استفاده از چسب سیلیکون و نوار چسب تمامی درز‌ها به خوبی پوشانده شود.

نصب ساندویچ پانل دنیای ماموت

آموزش نصب ساندویچ پانل

با توجه به نکات عنوان شده نصب و اجرای این سازه‌ها نیاز به رعایت اصول و قواعد خاصی دارد که توجه به هر یک از آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • برای نصب ساندویچ پانل ابتدا می‌بایست ابعاد سازه بر اساس استاندارد‌ها اندازه‌گیری و سپس به واسطه عمل جوشکاری، پروفیل‌ها به هم متصل شوند.
  • در گام بعدی لازم است که مکان نصب مشخص شود که این مرحله با توجه به نوع سازه بر اساس دیواری یا سقفی بودن آن اجرا خواهد شد. اگر قصد دارید از انواع ساندویچ پانل دیواری استفاده کنید و این سازه نیاز به پنجره دارد ابتدا باید محل قرارگیری پنجره را برش بزنید.
  • مرحله ‌ای بعدی به قطر ساندویچ پانل بستگی دارد، در واقع این پارامتر تأثیر زیادی در انتخاب پیچ و سرمته‌ها خواهد داشت، گفتنی است که فاصله پیچ‌ها بر اساس استاندارد در هر متر مربع تقریباً یک سوم خواهد بود.
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از سفت کردن پیچ‌ها مورد توجه قرار بگیرد، اطمینان از آب‌ بندی شدن نقاط اتصال دو ساندویچ پانل به هم است. این نکته در زمان نصب ساندویچ پانل از اهمیت زیادی برخوردار است و اطمینان از آن می‌توانید پیش از چفت کردن تمامی درز‌ها را با استفاده از اسپری پلی یورتان درزگیری کنید.
  • به خاطر داشته باشید که تمامی مراحل عنوان شده باید با دقت و ظرأفت تمام انجام شود تا هیچ گونه درز و راه نفوذ باقی نمایند. در گام آخر می‌بایست به نمای کلی سازه دقت کنید که به روش‌های متفاوت می‌توانید آن را به زیباترین شکل ممکن بیارایید.
  • برای این کار می‌توانید از قابلیت‌های فلاشینگ یا آبرو استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی، درز‌های موجود به خوبی پوشانده شود.

نتیجه‌گیری

نکات عنوان شده بخش‌های اصلی از نصب و اجرای صحیح ساندویچ پانل به شمار می‌آیند و توجه به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع این اصول باعث می‌شود که بخش‌های نر و مادگی ساندویچ پانل دنیای ماموت درست در کنار هم قرار بگیرند از این رو پس از نصب نمی‌توانید به راحتی درز‌های اتصال آن را بیابید. توجه داشته باشید که رعایت نکات و استاندارد‌ها در زمان نصب این سازه‌ها سبب می‌شود تا یک مکان امن، مطمئن و مقاوم در برابر عوامل محیطی مثل باد، باران، زلزله و همچنین سایر عوامل مانند حرارت، آتش، آب، نفوذ گرد و خاک و... داشته باشید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.