کد خبر : 30286 / /
/

ساندویچ پانل یا مصالح ساختمانی؟

ساندویچ پانل یا مصالح ساختمانی؟

ساندویچ پانل یا مصالح ساختمان، بدون شک پاسخ به این سوال کار سختی نیست چرا که در سال های اخیر انواع ساندویچ پانل ها به واسطه داشتن برتری کیفیتی توانسته اند جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی باشند. قیمت بسیار مناسب، نصب و اجرای ساده از دیگر دلایل محبوبیت این تجهیزات است، البته پیش از تصمیم گیری نهایی بهتر است به مقایسه این دو متریال بپردازیم تا به یک پاسخ درست و قطعی برسیم.

معرفی ساندویچ پانل و مصالح ساختمانی

به طور کلی انواع ساندویچ پانل ها تجهیزاتی هستند که از ترکیب دو متریال مهم و کاربردی یعنی ورق های فلزی و فوم های میانی تشکیل شده که به واسطه داشتن ویژگی منحصر به فرد و عملکرد فوق العاده توانسته بخش زیادی از فروش بازار را به خود اختصاص دهد.

در مقابل مصالح ساختمانی هستند که شامل انواع گچ، آجر، سیمان، ماسه، بتن و... هستند که هر یک از کیفیت و مقاومت متفاوتی برخوردارند و برای ساختمان سازی و مقاوم سازی دیوار ها مورد استفاده قرار میگیرند. این مصالح از قیمت بیشتری برخوردار هستند و برای ساخت سازه ها نیاز به مهندس و بنای حرفه ای دارد.

تفاوت بین ساندویچ پانل و مصالح ساختمانی

بدون شک در سال های اخیر به دلیل افزایش نوسانات ارزی و تاثیر گذاری مستقیم آن بر روی هزینه ساخت و ساز، افراد برای ساخت و ساز به دنبال متریالی هستند که در عین کیفیت و کارایی زیاد، کم هزینه نیز باشد. به طور کلی استفاده از ساندویچ پانل ها مزایای بیشتری را به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کاهش هزینه های ساخت و ساخت از نظر مالی و زمانی اشاره کرد. اما این تنها نکته قابل توجه نیست بلکه این متریال امتیازات بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد که شامل موارد زیر هستند:

  • قابلیت سبک سازی

با توجه به موارد عنوان شده در طراحی انواع ساندویچ پانل از متریال هایی همچون ورق های فلزی و فوم میانی استفاده می شود که هر یک با توجه به نوع سازه مورد استفاده قابلیت انتخاب متنوع را برای افراد فراهم می کند. به کار گیری پشم سنگ، پلی استایرن و پلی یورتان به عنوان هسته میانی قابلیت عایق بودن را فراهم می نماید و با استفاده از ورق های فلزی آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه می توانید از مزیت دوام و کیفیت سازه ها بهرمند شوید.

  • افزایش ایمنی سازه ها

استفاده از متریال با کیفیت، سازه های مستحکم و با دوام را نیز به همراه دارد، در واقع این تجهیزات یک انتخاب ایده آل برای سازه های سبک و مقاوم است که در برابر ضربه و زلزله دوام زیادی دارد. از دیگر دلایل برتری این تجهیزات مقاومت منحصر به فرد آن ها در برابر خوردگی و ساییدگی است که سبب شده سازه های مقاوم و مستحکم داشته باشید.

  • نصب و اجرای سریع

در زمان ساخت و تولید انواع ساندویچ پانل ها، رعایت برخی استاندارد ها از اهمیت زیاد برخوردار است. از این رو کلیه این تجهیزات بر اساس متد خاصی طراحی و تولید می شوند. مهم ترین استاندارد در زمان ساخت ابعاد و اندازه است که معمولا این تجهیزات دارای عرض ثابت و طول بین 2 تا 12 متر هستند که به انتخاب و سلیقه مشتریان این ابعاد قابل تغیر هستند تا به عنوان یک متریال از پیش ساخته در اختیار مشتریان قرار بگیرند.

2

  • کاهش هزینه های مالی و زمانی

بر اساس موارد عنوان شده انواع ساندویچ پانل ها به دلیل استفاده از متریال کمتر، هزینه های ساخت را کاهش می دهد از این رو می توان گفت که به نسبت مصالح ساختمانی از مزایای بیشتری نیز برخوردار است. در واقع با استفاده از این متریال تنها نیاز به یک مونتاژ کار دارید تا قطعات از پیش ساخته شده در کارخانه را مونتاژ و متصل کند.

  • قابلیت مونتاژ و دمونتاژ

این مزیت و قابلیت تیر آخری بود بر پیکر مصالح ساختمانی، چرا که قابلیت دمونتاژ کردن یعنی شما می توانید سازه خود را از یک مکان به مکان دیگر تغییر دهید و دقیقا همان سرپناه را در بخش های دیگر نیز داشته باشند. با استفاده از این متریال می توانید سازه های مونتاژ شده را تفکیک کرده و پس از گذشت زمان مجددا آن را مونتاژ نمایید.

  • عایق بودن سازه

مقاومت در برابر برودت، حرارت، رطوبت، دما، نم زدگی، آب، جریق، صدا و.... از مهم ترین مزایا کاربری و مفید انواع ساندویچ پانل است. در واقع این مورد پاسخ قدرتمندانه و محکمی درباره این سوال است که آیا ساندویچ پانل یا مصالح ساختمان؟ . در واقع مقاومت بالا سبب می شود که تا حد زیادی میزان هزینه ای خرابی جبران شوند و از اتلاف انرژی نیز پیشگیری شود

نتیجه گیری

موارد عنوان شده بیانگر برتری ساندویچ پانل بر مصالح ساختمانی بودند، این در حالی است که هنوز هم افراد برای ساخت سازه های خود به سراغ مصالح ساختمانی پر هزینه می رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان مجموعه دنیای ماموت در ارتباط باشید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت https://mammutworld.com

ایمیلcrm@mammutworld.com

فکس: 88103520-021

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.